Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Riktigt skarp OQ du har. Vilket år är den från? Jag förvarar mina OQ i originallådan.Hur förvarar ni era OQ när ni inte bär dem?
Jag äger ingen originalbox, så min 17000 ligger i lådan jag fick efter senaste servicen.
Din ser också skarp ut!Riktigt skarp OQ du har. Vilket år är den från? Jag förvarar mina OQ i originallådan.
Min 17000 är en p-serie från 2000 som var näst sista året. Den såldes inte förrän 2005 så de var inte speciellt populära på den tiden.Din ser också skarp ut!
Min är från 79, vad har du för årgång?
Stiligt med alla originaltillbehören!
Den är jävligt skarp den där!OQ 17000 år 2000
Det finns det väl alltid med batterier? Varför inte bara byta? Om du inte fixar det själv kostar det några hundra att få det gjort.Min kära 17000 har legat i garderoben i några år sedan första barnet kom. Den har stannat, antar att batteriet tog slut. Finns det någon risk att låta den ligga? Läs: batterier som börjar läcka syra och sånt. Tack och hej!
Svar ja, batterier kommer börja läcka förr eller senare. I värsta fall behöver du byta urverk och urtavla, vilket låter dyrt på en Rolex. Lägg några hundralappar på ett batteribyte istället.Min kära 17000 har legat i garderoben i några år sedan första barnet kom. Den har stannat, antar att batteriet tog slut. Finns det någon risk att låta den ligga? Läs: batterier som börjar läcka syra och sånt. Tack och hej!
Bergströms ur i Göteborg har bytt batteri åt mig och då var det gratisDet finns det väl alltid med batterier? Varför inte bara byta? Om du inte fixar det själv kostar det några hundra att få det gjort.
Rolex US har den policyn men då behöver du masa dig till deras egen butik i NYC. Om övriga butiker gör det är upp till dom men jag har aldrig varit med om det i Stockholm.Bergströms ur i Göteborg har bytt batteri åt mig och då var det gratis
Tydligen bjuder Rolex på det. Jag vet dock inte om alla butiker har den dealen.
Ännu läckrare när det är vitguld som 19019 är!Brutalt fin klocka! Gillar stål kombinationen med den blåa urtavlan.
Head only? På bilderna ser det väldigt likt ut att vara en länk…Tänkte kolla intresset för min 19018 head only, (blivit lite sugen på en 18039). Kollar vattnet här innan den åker upp på köp och sälj. DM vid frågor/intesse
Jäklar du har helt rätt. Tack ändrat inlägget nu, lätt jetlag bakom tankevurpanHead only? På bilderna ser det väldigt likt ut att vara en länk…
Men 119k för bara klockan, nu när jetlagen lagt sig bör du se över priset rejält.Jäklar du har helt rätt. Tack ändrat inlägget nu, lätt jetlag bakom tankevurpan
Sitter också och funderar på att plocka upp en. Dock svårt med priserna nu tycker jag. Kikat lite på 17014A. Någon som har koll?Vad tror ni om livslängden på OQ? Är det en klocka som kan servas och hålla en livstid? Kommer ens Rolex serva dessa längre fram i tiden? Skulle gärna vilja addera en till samlingen i framtiden, men ovanstående fråga är något jag funderar på...
Någon skillnad på denna som är en A-serie mot andra?OQ 17014 a-serie
Ser helt ok ut IMO. Kanske inte den tydligaste kronan på låset men case ser ganska skarpt ut, helt ok vitguldskrans/bezel. Behöver en ultraljudstvätt dockVad tror vi om denna på Lördag hos Kaplans?
Är rätt sugen på den.Rolex, Klockor - Varunummer 1 984 107
ROLEX, OysterQuartz, Datejust (Swiss Made), Chronometer, Ref nr. 17014A, Serie nr. P302756, Cal 5035, Verk nr. 0144600, Boett nr. 2000, herrur, 36 mm, stål/vitguld, quartz, safirglas, datum, integrerad originallänk, viklås, Ref nr. 17.010 B-X7, ca 2000, box, ytterkartong.www.kaplans.se