• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex röd SD

Jag har också ställt mig i kön hos Krons.

Hur lång tid brukar det ta för nya Rolex att komma ut på marknaden?
Brukar komma under sensommaren.....ska man tro på skvallret på TRF så verkar inga amerikanska ADs:s få några i år.......kan ju vara så att man måste ta igen tappet man haft i asien...... :)...så lagom till Basel 2018 kanske....
 
Är det och förvänta långa väntetider (Daytona) eller typ likt med Sub? Har någon hört något?
 
Mest bara nyfiken. Hur påverkar bubblan vattentätheten? Utan att veta så tror jag att bristen på bubbla hänger ihop med historien där det krävdes välvda superdomes för att palla trycket. Därav att man också skippade det när man gick från plast- till safirglas. Vanligt safirglas borde rimligtvis inte påverkas av en fastklistrad plastbubbla?
För DSSD är problemet med datumbubblan att den limmas på safirglaset. Minsta lilla luft i limmet expanderar och får datumbubblan att lossna om man går tillräckligt djupt.
 
Brukar komma under sensommaren.....ska man tro på skvallret på TRF så verkar inga amerikanska ADs:s få några i år.......kan ju vara så att man måste ta igen tappet man haft i asien...... :)...så lagom till Basel 2018 kanske....

Har hört samma som @Davvan och även om hur tilldelningen till oss blir. Beroende på vilken plats du har så räkna med i början av nästa år.

Juni/juli är den uppgift jag fått för 126600 av en svensk AD.

Då håller jag tummarna för att Torsten har rätt. Vore trevligt att få ha den en snabbis under sommaren...
 
  • Like
Reactions: JLW
Sitter här och håller med på allt. Medan jag också känner mig som en gringubbe - typ som Omega säger Per, lite att ta i då det är långt kvar dit.
Men det är en början :arghh:

Hexagon, att den är för stor för de flesta är sant. Men deras ursäkt lär va att den ska sitta utanpå en torrdräkt och va lättläslig :bag: Däremot kunde boetten i SD4000 ta samma djup, så denna tjockis lägger bara på extra vikt och förstör klockan för mig. Visst kan man har däck med 50mm tjocka väggar på en bil, men 15mm håller precis lika bra till ändamålet utan att lägga på onödig vikt.
Helt sant. Suger att det finns en sån låtsasursäkt. :D Folk kommer likförbannat använda den som dressur på kluBBen. Äh ska sluta gnällspika.... Snart.
 
  • Like
Reactions: JLW
Jag e fortfarande skeptiskt till skapelsen men ur ett marknadsperspektiv har Rolex gjort allt rätt. SD Red kommer garanterat bli en kommersiell hit!
 
För tidigt för att svara på det, men det verkar bli en mindre hype - inte lika brutal som 116500ln men definitivt märkbar. Frågan är hur stort det blir här på hemmaplan!
Tack! Har inte hållit koll på hur köpsugna folk verkar vara runt om i världen eller hur mottagandet varit.
 
  • Like
Reactions: JLW
Är knappast dykarna som behöver det. Är snarare att köparna av dessa klockor gärna vill att den ser ut som en Rolex och sedan många år så är just datumbubblan väldigt igenkännande för just en Rolex
tror egentligen Rolex styr marknaden mer än marknaden styr Rolex (med undantag boettstorlek). Bubblan adderades säkert bara efter "ombyte förnöjer"-devisen. Hade dom följt marknaden (vilket dom borde sett till vintage-utvecklingen) hade dom börjat tillverka gamla plexireferenser efter orginalspec liksom Omega.
 
tror egentligen Rolex styr marknaden mer än marknaden styr Rolex (med undantag boettstorlek). Bubblan adderades säkert bara efter "ombyte förnöjer"-devisen. Hade dom följt marknaden (vilket dom borde sett till vintage-utvecklingen) hade dom börjat tillverka gamla plexireferenser efter orginalspec liksom Omega.
Fast där tror jag Omega går bet.....de som sitter på originalen hetsar nog inte upp sig att det släpps reissues som är Xakta mot vintage pjäserna......tror knappast de köper en flångny 2017 för att spara på klenoden.....och övriga pöbeln förstår kanske inte varför man ska köpa en ny klocka som ser gammal ut.....time will tell...
 
Fast där tror jag Omega går bet.....de som sitter på originalen hetsar nog inte upp sig att det släpps reissues som är Xakta mot vintage pjäserna......tror knappast de köper en flångny 2017 för att spara på klenoden.....och övriga pöbeln förstår kanske inte varför man ska köpa en ny klocka som ser gammal ut.....time will tell...
förvisso sant, men Rompa är det mest marknadsisolerade märket by far (Patek är ju en femöresslinka i sammanhanget). Skulle Rompa börja pumpa ut gamla plexis hade marknaden definitivt fått en down turn. Vad gäller Omega är dom kappvändare i extrem bemärkelse vilket undergräver prestiegen..
 
Är lite nyfiken här hur exlusiv blir en klocka Rolex gjort i tre år?
Förstår att det inte är mega länge med deras mått men samtidigt beroende på hur de valt att lägga produktionen så lär dem kunna trycka ut en rejäl volym. Finns sådana siffror?
Pratar vid 5,000/50,000/500,000?

Nej, sådana siffror finns inte utanför Rolex. Men. Den sålde tydligen dåligt och produktion i endast två och halvt år. Så det är förmodligen inte så många tusen därute.

Ser redan prisökning på beggade efter basel. Kan bli riktigt dyr om 5-10 år.
 
Tillbaka
Topp