• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex Submariner 114060 (no date)

MattiasJ

Omega
Mkt fin. Har den "gamla" 14060M som jag är mkt nöjd med. Men denna är klart strået vassade med den nya formen på boetten, den blå lumen i indexen och det nya låset.
 

Matte222

Omega
image.jpg
Tack för en bra recension. Läste den många gånger och bidrog till att jag till slut skaffade en
 

Reko

Cartier
2-Faktor
Tack för härlig recension!
Kan själv inte riktigt försonas med den fetare boetten, men kan samtidigt inte heller släppa tanken på en "No date".. Svåra frågor/Lyx-problem :)
 

Ymlet71

Omega
Strålande recension, kan säga att SubC No date är den skönaste klockan jag ägt bland alla premium som kommit och gått.
Sålde tyvärr min 114060 för 2 veckor sedan efter drygt 4 år som notorisk vardagsbeater, men det kommer snart mer!
Bifogar litet smakprov för er som vill bli lika frälsta som jag.
Rolex 114060 3.JPG
 
Mycket bra skrivet! Nyttig läsning för en som sålde av en 16610 för ett år sedan och nu sneglar åt no-date då och då.
 

Genci86

Omega
Vacker klocka, går inte att komma undan. Datumets frånvaro nästan lite av en fördel. Har själv lite svårt för förstoringsglaset på datumet i vissa vinklar.
 

Nousche

Omega
Hej!

Jag ska precis fylla 18 om ca en månad, och min far har då lovat mig att få välja att köpa vilken klocka jag än vill till min födelsedag. Då jag anser att en rolex eller omega är aningen dyr för min ålder har jag valt att utesluta dessa från min önskelista.. Just nu är jag inne på en Longines HydroConquest eller en Tag Heuer Aquaracer. HC'n känns bäst på armen men kvalitetsmässigt så har jag inte riktigt bra koll. Vad tycker ni lite äldre och "rutinerade" inom klockor att man ska välja? Öppen för förslag på andra märken osv, men helst en dykarmodell!

Definitivt aquaracer. Men det är mest på grund av egen smak och inte nödvändigtvis på kvalitet..
 

Edda

Omega
Kan inte se att jag någonsin tröttnar på denna klocka :p
Justeringen i länken har gjort det svårt att bära annat. :(
 

Bilagor

  • 20190214_100126.jpg
    20190214_100126.jpg
    117.5 KB · Visningar: 6

Korken

Breitling
2-Faktor
En onekligen trevlig klocka som fungerar till allt! Stort "vill ha" begär, tack för utförlig recension! ;)
 
Topp