• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex Submariner 114060 (no date)

llindberg

Breitling
Tänk att en recension kan göra sån skillnad på min inställning till maxicaset! Känns lite som att någon ryckt mattan under fötterna på mig. Får nog bli till att tänka om! :)
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
En trevlig review från watchuseek med trevliga bilder: http://forums.watchuseek.com/f23/softer-side-review-subc-940404.html
null_zps3eb894e1.jpg
 

Kaptenens

Cartier
Pledge Member
Härlig recension! Inväntar min nya 114060 som borde komma i dagarna. Läsningen här gör att väntan känns olidligt lång
 
Kan själv tillägga att om man har en mindre armled så sitter denna klocka bättre på armen en date-modellen fast storleken är precis eller nästan den samma.
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Kan själv tillägga att om man har en mindre armled så sitter denna klocka bättre på armen en date-modellen fast storleken är precis eller nästan den samma.
Du måste tänka på 14060 vs 16610? Referenserna innan för date & no-date submariner där 14060 har ett något mindre case.

Jag är i alla fall tvärnöjd med min 114060. Tummen upp.
 

lumow

Breitling
Tack för en bra recension av en av de snyggaste Rolex-modellerna (tillsammans med Explorer 1 (våga vägra datum)).
 

andrande101

Omega
2-Faktor
De bredare bandhornen skrämmer mig inte lika mycket på denna som de gör på en 116610LN, konstigt... Kanske får bli en keramisk icke-datumare när min 14060M ska få ett syskon :)
 

Jimbo

Omega
2-Faktor
Tack för fin recension och jag håller med fullständigt.
Skulle själv aldrig ha en Submariner och sen fick jag en 114060 i inbyte och blev... kär är kanske lite att ta i men frälst då. Maken till allsidig klocka har jag aldrig haft och jag har ägt ca 50st. Min kära Speedmaster blir ju mörkrädd i lådan då den nästan aldrig får någon armtid mer. Sonen blir 18 snart så kanske man kan smyga Speedyn på hans arm istället?
Ha en god helg
 
Topp