- Pris
- 90000kr & 60000kr
- Returpolicy
- Enligt ö.k
- Bilder Skickat
- Ja
Hej,
Dessa två klockor trodde jag aldrig skulle lämna samlingen. Datejusten har jag haft i många år nu och subben är årsklocka för mig. Men efter noga överväganden är det dags att byta upp mot en Day-Date. Men dom kan också säljas separat.
Intressant byte: Endast Rolex Day-Date i bra skick på länk.
Rolex Submariner Date
Referens 16800. Från 1986. Jag har genomfört en omfattande helservice av denna och den är i ett välbevarat skick. Ytterst lätt polerad med alla skarpa former kvar vilket jag hoppas tydligt framgår på bilderna. Finns en liten nagg i safirglaset kl 8, inget som jag upplevt på handleden stör.
Här är en utförlig dokumentation på servicen:
klocksnack.se
Pris: 90.000kr
Bilder:
Rolex Datejust
Referens 16014 från 1985. Jag har helservat även denna 2023. Denna är opolerad men har sina skönhetsmärken. Inköpt på voys timeless som opolerad strax innan jag köpte den. Finns en lapp från butik som följer med. Perfekta kombon med sunburst silver tavla, vitguldsring och jubilee länk.
Pris: 60.000kr
Bilder:
Referenser sedan över 10år tillbaka:
klocksnack.se
Dessa två klockor trodde jag aldrig skulle lämna samlingen. Datejusten har jag haft i många år nu och subben är årsklocka för mig. Men efter noga överväganden är det dags att byta upp mot en Day-Date. Men dom kan också säljas separat.
Intressant byte: Endast Rolex Day-Date i bra skick på länk.
Rolex Submariner Date
Referens 16800. Från 1986. Jag har genomfört en omfattande helservice av denna och den är i ett välbevarat skick. Ytterst lätt polerad med alla skarpa former kvar vilket jag hoppas tydligt framgår på bilderna. Finns en liten nagg i safirglaset kl 8, inget som jag upplevt på handleden stör.
Här är en utförlig dokumentation på servicen:
Service av Rolex Submariner 16800
Hej, Skaffade mig nyligen en Submariner från 1986, referens 16800. Kaliber 3035. När den kom kollade jag av den på timegraphern och det visade sig vara dags för service. Jag kommer serva denna själv och tänkte dela med mig av lite bilder längs vägen då det verkar finnas intresse av detta...

Pris: 90.000kr
Bilder:
Rolex Datejust
Referens 16014 från 1985. Jag har helservat även denna 2023. Denna är opolerad men har sina skönhetsmärken. Inköpt på voys timeless som opolerad strax innan jag köpte den. Finns en lapp från butik som följer med. Perfekta kombon med sunburst silver tavla, vitguldsring och jubilee länk.
Pris: 60.000kr
Bilder:
Referenser sedan över 10år tillbaka:
JoakimS
Hej! Jag tar gärna emot referenser på hur det har varit att handla/sälja av/till mig. Tack! Mvh Joakim

Senast ändrad: