• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex Submariner Blå TT

Sparvel

Omega
Sedan jag var liten har en blå sub TT varit en drömklocka och i jakten på denna skulle jag gärna vilja höra om era erfarenheter om denna skönhet! Då jag i dagsläget har en 1675 med plexi skulle jag vilja komplettera med något som tål lite mer så safirglas är ett måste! Vad finns den i för olika referenser? Det jag har hittat är 16613 som jag tycker är grym men jag vill ju inte missa något! Lugholes och guld på spännet känns viktigt!
image.jpg
 

Ako

Rolex
2-Faktor
Jag har en 16613 på oyster, dock utan guld på spännet. Jag diggar egentligen plexi mest och målade index, men denna är kul med lite mer färg. Det är klart att dessa äldre länkar är mer skramliga än moderna , men väl på armen så är dom jäkligt behagliga. Jag tycker att det är en kul klocka och säkert en ok investering om du köper ett ok exemplar.

Jag kan tyvärr inte bjuda på några bilder då min är på service.
 

Sparvel

Omega
Jag har en 16613 på oyster, dock utan guld på spännet. Jag diggar egentligen plexi mest och målade index, men denna är kul med lite mer färg. Det är klart att dessa äldre länkar är mer skramliga än moderna , men väl på armen så är dom jäkligt behagliga. Jag tycker att det är en kul klocka och säkert en ok investering om du köper ett ok exemplar.

Jag kan tyvärr inte bjuda på några bilder då min är på service.
Det är något med färgkombinationen som gör mig helt besatt! Störde du dig på att det inte var guld på spännet? Ska tillägga att jag inte känt på någon irl!
 

Tapiren

Cartier
Jag sålde min 16613 för en tid sedan, något jag ångrar bittert! En underbar klocka, skulle utan tvekan köpa en nu idag om jag hittade en i rätt prisklass. Undrar om det inte är en av klockorna här i tråden till och med...?

Hursom; den var underbar, köp!
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Jag håller med övriga att denna modell är helt OK för att vara en TT, dock håller jag inte med om, att det inte spelar någon roll att det inte är guld på spännet, jag tycker det blir mer enhetligt om den har det! Om det är viktigt med guld på spännet för dig, så får du nog håll koll på klockorna från 2000 (P-serie) och uppåt, eventuellt så kanske dom riktigt sena 99: orna (A-serie) hade guld på spännet, men det är jag inte 100 på. Tyvärr så har priserna stuckit iväg även på denna, du får nog betala en bra bit över 50k för en utan papper och tillbehör, men det kanske inte är så viktigt att den har cert plus tillbehör?!

Jag tycker absolut att detta är ett bra köp, min är och för blir en keeper, är en av dom trevligaste klockor jag faktiskt har i min samling, är iaf den trevligaste subben.

Här är min, den kommer få en gravering på bakboetten vad et lider, som ett minne efter min mor!

DSC_2834.JPG
DSC_2836.JPG
DSC_2840.JPG
DSC_2841.JPG
DSC_2845.JPG
DSC_2846.JPG
DSC_2856.JPG
DSC_2857.JPG
DSC_2861.JPG
DSC_2862.JPG
DSC_2863.JPG
DSC_2869.JPG
DSC_2870.JPG
DSC_2872.JPG
DSC_2873.JPG
DSC_2874.JPG
DSC_2875.JPG
DSC_2876.JPG
DSC_2877.JPG
DSC_2878.JPG
DSC_2880.JPG
 
Senast ändrad:

Chuck

Patek
2-Faktor
Jag håller med övriga att denna modell är helt OK för att vara en TT, dock håller jag inte med om, att det inte spelar någon roll att det inte är guld på spännet, jag tycker det blir mer enhetligt om den har det! Om det är viktigt med guld på spännet för dig, så får du nog håll koll på klockorna från 2000 (P-serie) och uppåt, eventuellt så kanske dom riktigt sena 99:eek:rna (A-serie) hade guld på spännet, men det är jag inte 100 på. Tyvärr så har priserna stuckit iväg även på denna, du får nog betala en bra bit över 50k för en utan papper och tillbehör, men det kanske inte är så viktigt att den har cert plus tillbehör?!

Jag tycker absolut att detta är ett bra köp, min är och för blir en keeper, är en av dom trevligaste klockor jag faktiskt har i min samling, är iaf den trevligaste subben.

Här är min, den kommer få en gravering på bakboetten vad et lider, som ett minne efter min mor!

DSC_2834.JPG
DSC_2836.JPG
DSC_2840.JPG
DSC_2841.JPG
DSC_2845.JPG
DSC_2846.JPG
DSC_2856.JPG
DSC_2857.JPG
DSC_2861.JPG
DSC_2862.JPG
DSC_2863.JPG
DSC_2869.JPG
DSC_2870.JPG
DSC_2872.JPG
DSC_2873.JPG
DSC_2874.JPG
DSC_2875.JPG
DSC_2876.JPG
DSC_2877.JPG
DSC_2878.JPG
DSC_2880.JPG
du har det bäst
 

Tapiren

Cartier
Vad innebär rätt prisklass?
Utan guld på spännet bör de väl ligga mellan 40-50 kan jag tycka, med min begränsade kunskap. Jag annonserade min för 45' och den var i mycket gott skick samt med box och lite smågrejer, dock inte cert. Den såldes hyfsat snabbt, efter 4-5 dagar vill jag minnas, men många här på forumet bjöd runt 35 och ibland ännu lägre.

Hade 45' varit ett osannolikt fyndpris borde den ju sålts snabbare kan jag tycka.
 
Utan guld på spännet bör de väl ligga mellan 40-50 kan jag tycka, med min begränsade kunskap. Jag annonserade min för 45' och den var i mycket gott skick samt med box och lite smågrejer, dock inte cert. Den såldes hyfsat snabbt, efter 4-5 dagar vill jag minnas, men många här på forumet bjöd runt 35 och ibland ännu lägre.

Hade 45' varit ett osannolikt fyndpris borde den ju sålts snabbare kan jag tycka.
Kan vara din jag har efter en kortare mellanlandning hos annan forummedlem.
 

Sparvel

Omega
Ja man blir ju inte mindre sugen efter alla fantastiska bilder ni levererar! Tycker nog också att utrycker håller ihop lite bättre med guld på spännet! För mig är det inte så viktigt med papper och så vidare men det är klart lite roligare men inget måste! Dom nya referenserna tycker jag är för stora, speciellt bandhornen!
 
Topp