• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

ROLEX Submariner, tankar

pian12

Omega
Hehe rensade på vinden och hittade min första klocka :) En Visa klocka, ingen aning om vad det är för märke.
 

Bilagor

  • DSC_0327.jpg
    DSC_0327.jpg
    79.8 KB · Visningar: 120

pian12

Omega
Testar i denna tråd. Letar efter olika klockband, suktar mest efter mockaband, krokodil band, finns det någon sida ni rekommenderar med ett schysst pris o bra kvalité?

Hur "svårt" är det att ta bort en länk o montera ett band ??
 

pian12

Omega
Nu är det nära : ) , imorgon bitti så plockar jag ut min Rolex . Blir medlem i "Klubben" på nytt hehe, känns bra . Har även beställt en Orient ray som kommer förmodligen nästa . Plockat ut 20k på bettingen denna vecka också, så halva priset kompis : )
 

pian12

Omega
Vi förväntar oss bilder! ;)


Bilderna kommer till helgen :) , blev aldrig att jag plockade ut den idag :s blir imorgon, den som väntar på något gott, väntar alltid för länge?.

Ska iväg o korta länken imorgon förmodligen, kan man dyka in hos vilken klockaffär som helst? Hur lång tid tar det , 1timme? Kostnad? 300-500?
Känner mig väldigt rookie just nu hehe
 

pian12

Omega
Bilderna kommer till helgen :) , blev aldrig att jag plockade ut den idag :s blir imorgon, den som väntar på något gott, väntar alltid för länge?.

Ska iväg o korta länken imorgon förmodligen, kan man dyka in hos vilken klockaffär som helst? Hur lång tid tar det , 1timme? Kostnad? 300-500?
Känner mig väldigt rookie just nu hehe



Somsagt kortning av länk, har kikat upp 3 ställen, Klockmaster i Globen, alternativt Nacka, eller Nymans ur? Vågar man lämna in den på dom förstnämnda ? Har dock hört väldigt bra om den i Globen, samt Nymans ur. Det kvittar kanske? Är lite halvnojjig bara hehe
 

Marckus

Panerai
Justering av rolexlänkar gör man väldigt enkelt hemma utan att man behöver vara någon hemmapulare då sprintarna till länkbitarna är gängade. 1.6mm mejsel om jag inte missminner mig
 

pian12

Omega
Vad har ni för tankar om för val av klocka till någon som är 70+ älskar james bond? Är det Submariner som gäller då? Funderar på ge någon dyrare klocka t morfar om något år : ).. Väldigt sprid fråga men det är bara o komma med lite tankar om allt o inget :p
 

rillesnille

Panerai
2-Faktor
Vad har ni för tankar om för val av klocka till någon som är 70+ älskar james bond? Är det Submariner som gäller då? Funderar på ge någon dyrare klocka t morfar om något år : ).. Väldigt sprid fråga men det är bara o komma med lite tankar om allt o inget :p

Jadu, det är nog rolex 5508, 6538, 5513 eller en omega seamaster, professional alt PO skulle jag tro!
 
Topp