• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex teaser släppt...

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Ingen från KS som ska ner och kika på Basel? Vårt "systerforum" har ju som bekant representanter på plats... :snaphappy: :watching:
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Singular får väl anses vara en representant så god som någon?
Ah, bra där! Även om jag primärt ser mr S som representant för kings klockblogg så finns han oxå här, det är korrekt

Får sitta med skärmskyddet på laptopen på jobbet och smygkolla i morgon...
 

Bino

Cartier
Var det jag som var trött igår eller har Rolex bytt bild idag? Ser mer ut som en Sub eller GMT än en Daytona nu när man ser lite av ringen.
 

DrDre

Patek
Absolut ny bild idag, sannolikheten att det är en pepsi ökade just dramatiskt. :)

På TTT länkade man för några dagar sedan till nyligen genomförda patentansökningar. En av dem rörde just ngn typ av keramik. Det talar ju också för att det blir ngn sorts tvåfärgad GMT. Iom att bandhornen är borstade så borde det väl bli en helt ny variant och förmodligen också med en annan färg på 24h-visaren (grön visare och pepsibezel blir nog inte så lyckat ihop).
 

DrDre

Patek
Rolex är ju oerhört duktiga på att behålla sina hemligheter, så det enda vi vet med säkerhet är att oavsett vad det blir, så kommer Omega att släppa något liknande om två år :)
 

POO

Panerai
Hade blivit fantastiskt!
attachment.php
 

Barda

Cartier
Enig! Sen Har väl debatten om vilken som är mest hållbar. Jag har dock inte helt blivit såld på pcl.
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
Yachtmaster II är det nog inte med tanke på de borstade bandhornen. Jag tror att vi ser en keramisk GMT eller GMT i vitt guld på bilden.
 
Topp