• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Rolex teaser släppt...

Ska bli kul att se vad som släpps i morgon!

Nån som vet vilken tid på dagen de öppnar upp / börjar visa upp godiset? Rolex har ju 24/4 på sin hemsida medan Baselworld's hemsida säger 25/4 (http://www.baselworld.com/). Nåja, Rolex bestämmer ju själva om de vill visa nått dagen innan - gäller väl att sitta och trycka F5 på TRF hela förmiddagen i morgon :pompus:

Spännande! Man känner sig som ett barn på julafton och skäms lite för det på samma gång. :sorry:

De gökarna alltså... Tror inte att de rör Daytonan förutom någon jubileumsversion. :)
Tror inte heller på en 42mm daytona - subben och GMT har de ju hållt på 40mm och i stället biffat upp caset.

OM de släpper en uppdaterad daytona så tror jag den kommer vara rätt lik Porsan's rosevariant, möjligtvis SS + keramik men i 40mm

Tag släpper en klocka som snor design från Seiko. Se där ja.
Vågar man hoppas på att Rolex tar bort de polerade mittlänkarna?
Hoppas även på en mindre GPS-klocka från Seiko. Inte för att jag vill ha en, utan för att det hade varit cool.
Det hade jag hoppats mycket på! Tänk att kunna ta med en vettig seiko ut på löprundan! ;)

Nej nej,
Jag kör alltid med att berätta EXAKT vad klockan är om någon frågar och påpekar alltid att jag synkat den mot atomur på morgonen. :D

Det har ju redan skrivits några ggr, men jag skulle sätta degen på en GMT Pepsi.
Vore coolt faktiskt med en GMT-C Pepsi - om några timmar så vet vi om du loosar eller tripplar degen :nailbiting:

Kan ju i och för sig vara nått helt nytt - skydweller var ju inte direkt något man såg komma :greedy:

Jag skulle gärna vilja se Seiko släpper lite mer renodlade sport GS-modeller på 9S-kalibrarna, hitills så verkar Seiko ha koncentrerat sina mera "rena" sport GS-modeller på Spring drive (9R-kalibrarna)

Är ni galna eller? Jag snackar GPS för att få exakt tid, inte positionering.
Vem vet, GS kanske t om släpper ett 10F-urverk.
Jag har en Suunto Ambit, den har GPS bl.a. Den får tiden exakt från GPS. Den har navigering, puls (via bröstband R-R), gyro, kompass, klocka, tidtagning, nedladdningsbara appar (som du kan göra själv). Den har också barometer (höjdmätare/väder). Självklart har den en del till.

Men, den är stor på armen, dock bekväm.

Jag har en Suunto Ambit, den har GPS bl.a. Den får tiden exakt från GPS...
MEN har den analog tidvisning och ställer den om tiden automatiskt när du byter tidszon? I så fall är ju inte Seiko Astron banbrytande på något sätt annat än att den är väldigt stor. :confused:

Tillbaka
Topp