• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Rolex - Tråden där ni diskuterar ”värdeökning”, listor, orättvisor och spåkulor

Butikerna verkar ha en kvot hur många de får in. Frågade på op och de verkar fullt så att säga. Ligger redan massa beställningar och de får inte in mer. Givetvis får man som storkund inte samma svar, har jag fått bekräftat av bekanta som beställt op i samma butik. Explorer eller datejust man får köpa först för att sen kanske få chans på de andra modellerna. Nuvarande upplägg gynnar bara stamkunder som säljer vidare klockorna sen. De får nog inte så mkt nya kunder.
Storkund betyder att du handlat massa klockor hos Rolex AD som säljs under list på gråmarknaden. Med andra ord -- du har medvetet förlorat pengar. Vissa modeller i helguld, dammodeller och Tudor på listpris bygger den summan snabbt. Detta fick jag på ett ärligt vis förklarat hos en Rolex och Patek AD jag handlade hos mycket (förvisso sydeuropeisk AD).

Det finns tydligen folk som är redo att göra det. Jag gjorde det inte och vägrar göra det.

Tillbaka
Topp