• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Rolex - Tråden där ni diskuterar ”värdeökning”, listor, orättvisor och spåkulor

1741613900835.png

Kan säkert dyka upp i framtiden, men ett reggat namn betyder nog inte klockrelease redan i år. Exempelvis har dom vid upprepade tillfällen gjort samma sak med Space-Dweller och vi har inte sett denna ännu. Men visst vore det riktigt kul med release av en ny modell.

Läckorna från Reddit/TRF känns tråkiga och låg trovärdighet - men det är bara magkänslan.

Rolex är alltid stabilt. Erbjöds en Sub från AD för 6 årsedan i USA hämtade ut en från AD igår här i Sverige. Samma klocka (Ny modellserie) var nu 50 procent dyrare...

Tänkte att 2022 skulle bli året då jag äntligen slog till på en trevlig tvåtonsrolex (lite oklart vilken faktiskt) men av LW:s priser på TT Datejust, daytona, sub, Gmt master ii och nu även yachtmaster så antar jag att även dessa blivit väntlisteklockor? Vad finns ens inne hos ad:s längre?

Såg ett tag ut som att ingen gillade nya tvåtonsexplorern så lite naivt tänkte jag att en sån hugger jag, men den lär väl vara svåråtkomlig den med?
Mer och mer... Men måste ändå säga att jag gillar väntetiden lite.. Den ska inte vara för lång såklart! Men är ändå något speciellt över att AD hör av sig, man bokar tid för att komma till butiken - lite röda mattan känslan när man kommer in, sätter sig ner, får lite bubbel, känner och klämmer sin nya klocka för första gången. Det är något härligt i den upplevelsen som i alla fall jag uppskattar.

Yoooo I mentioned here before I was on the waitlist for a DJ36 mint green dial, fluted bezel with oyster bracelet.. my contact from Nymans notified me a DJ41 mint green dial with smooth bezel and Jubilee bracelet came into the store. I thought maybe it's a waste of time to try it on, the 41 would be too big on my wrist. But low and behold I came home with it today. My first Rolex..
Felt much nicer fit than the 36 to my surprise.

Bilagor

• 1000018237.jpg
    1000018237.jpg
    125 KB · Visningar: 1
  • 1000018231.jpg
    1000018231.jpg
    122.8 KB · Visningar: 1
Yoooo I mentioned here before I was on the waitlist for a DJ36 mint green dial, fluted bezel with oyster bracelet.. my contact from Nymans notified me a DJ41 mint green dial with smooth bezel and Jubilee bracelet came into the store. I thought maybe it's a waste of time to try it on, the 41 would be too big on my wrist. But low and behold I came home with it today. My first Rolex..
Felt much nicer fit than the 36 to my surprise.
The "41" is actually something like 39.5 so it makes sense it wears better than the name indicates

Tillbaka
Topp