• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex - Tråden där ni diskuterar ”värdeökning”, listor, orättvisor och spåkulor

IMG_3586.jpeg

Dessa fanns att köpa på plats hos AD. Dock inga andra roliga modeller.
 
Grymt, måste kommit in under veckan för när jag gick förbi i fredags förra veckan fanns bara några små dj med stenar på och annat ointressant. Kanske borde ta en sväng in och kolla hur min beställning går när de nu finns dj på hyllan.
Det gör du rätt i! Min beställning är lagd i Malmö så jag bara turistade här uppe. Frågade om en sub med grön ring och hon trodde att jag fick vänta 3-4 år😅
 

loevhagen

Patek
2-Faktor
Har stått på venteliste på en ny Rolex i 3 år. Har endelig fått en telefonsamtale fra AD om at en klokke er tilgjengelig for meg å kjøpe. Kan kjøpe en ny Rolex (Sub eller GMT) fra AD, men er Rolex en god investering?
 
Rolex CPO utbud hos Bucherer i Köpenhamn. Tror att det fanns även en 216570 för 70 eller 80 DKK och en 126610LN för 100 DKK.


IMG_8684.jpg
Jag har inte följt efter det där CPO programmet men är de där klockorna sådana som har kommit i byte
från kunder som har köpt en ny Rolex eller köper Rolex ÅF tillbaka klockorna från sina kunder? Åtminstone
CPO klockorna är ganska dyra så troligtvis bytesvärde lär vara lägre än motsvarande klockorna's ÅF priset
om CPO säljarna vill tjäna pengar..
 

Daniel_st

Cartier
Mycket trevligt besök på bergströms idag som hade flera rolex hemma i montrarna, passade på att prova en submariner twotone för att känna hur en sub sitter på armen.
Riktigt fint har det blivit nu när allt är färdigställt i hela butiken.
 

Frontendarn

Panerai
2-Faktor
På tal om Bergströms i Göteborg. Gick förbi deras skyltfönster idag och fick syn på Deepsea Challenge! Kul att ha sett den bjässen i verkligheten.
 

Vardek

Cartier
2-Faktor
Deep sea, bluesyn och halvguldsuben med svart tavla var i exhibition only montern men borde inte va så svåra att få köpa/beställa.

Nej exakt allt som går på eller under list på gråmarknaden spelar ADn bara spel om de ens antyder att det är svårt att få. De vill ju gärna få kunden att de haft sån tur som får köpa tvåtonsklockan med diamanter 😉
 
Nej exakt allt som går på eller under list på gråmarknaden spelar ADn bara spel om de ens antyder att det är svårt att få. De vill ju gärna få kunden att de haft sån tur som får köpa tvåtonsklockan med diamanter 😉
Jo men du vet dem får ta till alla knep i boken nu när det inte längre är 2 års väntetid på en datejust 36 på oyster längre
 

FredrikF

Omega
2-Faktor
Nån som fått tilldelning på nån datejust 36 nyligen? Stått 2 år på VL på en blå fluted på jubilee på krons vilket ju är pinsamt. Hade nått halvår innan från dem dock tagit ut en med samma konfig men 41 mm.
 
Topp