Vilken AD var det här ifrån?Tack men Inte fått den ännu!Men ja, jag var lika förvånad själv, speciellt efter Nymans 2 års väntetid dagarna innan.. Delar såklart med mig bilder sen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vilken AD var det här ifrån?Tack men Inte fått den ännu!Men ja, jag var lika förvånad själv, speciellt efter Nymans 2 års väntetid dagarna innan.. Delar såklart med mig bilder sen.
Hela den här tråden behandlar i princip det du frågar, så alla svar finns härTjenare folket, Var inne på bergströms göteborg för två dagar sedan. Blev iprincip rånekad direkt på en GMT. Hon sa att det var över 3-4 på alla stål rolex klockor nu och de inte tar emot någon i kö för tillfället då de vill ta ner tiden. Jag skulle komma in någon gång varje halvår och hoppas att få skrivas upp på lista. Min fråga är då, gjorde jag något fel genom att komma in och fråga direkt att bli uppskriven på lista? Är det så att alla nekas som är ny kunder nu eller endast på bergströms. Har handlat klockor begagnat nu och vill verkligen börja köpa nytt, har någon tips/trix? Vill bara bli uppskriven på lista sedan förstår jag att det tar några/något år liksom.
All hjälp uppskattas till en newbie med listor etc.
Du gjorde inget fel alls utan tvärtemot. Talar om vad du skulle vilja köpa och får ett nej vilket är butikens rättighet och svar.Tjenare folket, Var inne på bergströms göteborg för två dagar sedan. Blev iprincip rånekad direkt på en GMT. Hon sa att det var över 3-4 på alla stål rolex klockor nu och de inte tar emot någon i kö för tillfället då de vill ta ner tiden. Jag skulle komma in någon gång varje halvår och hoppas att få skrivas upp på lista. Min fråga är då, gjorde jag något fel genom att komma in och fråga direkt att bli uppskriven på lista? Är det så att alla nekas som är ny kunder nu eller endast på bergströms. Har handlat klockor begagnat nu och vill verkligen börja köpa nytt, har någon tips/trix? Vill bara bli uppskriven på lista sedan förstår jag att det tar några/något år liksom.
Har samma erfarenhet som dig när det kommer till Bergströms i Göteborg. Om du har vägarna förbi Stockholm så tycker jag att du ska testa hos en återförsäljare där.Tjenare folket, Var inne på bergströms göteborg för två dagar sedan. Blev iprincip rånekad direkt på en GMT. Hon sa att det var över 3-4 på alla stål rolex klockor nu och de inte tar emot någon i kö för tillfället då de vill ta ner tiden. Jag skulle komma in någon gång varje halvår och hoppas att få skrivas upp på lista. Min fråga är då, gjorde jag något fel genom att komma in och fråga direkt att bli uppskriven på lista? Är det så att alla nekas som är ny kunder nu eller endast på bergströms. Har handlat klockor begagnat nu och vill verkligen börja köpa nytt, har någon tips/trix? Vill bara bli uppskriven på lista sedan förstår jag att det tar några/något år liksom.
Om det är en modell du verkligen vill ha nu så köp den av en gråhandlare. När du väl får samtalet/mailet ifrån AD kan du väl alltid sälja klockan du köpte ifrån gråhandlarenTack för svaret. Ska även testa Malmö Bergströms hehe![]()
Om det är en modell du verkligen vill ha nu så köp den av en gråhandlare. När du väl får samtalet/mailet ifrån AD kan du väl alltid sälja klockan du köpte ifrån gråhandlaren![]()
AD i Finland.Vilken AD var det här ifrån?
Så du menar att du ringer/mailar en Rolex AD i Finland helt utan någon kundkännedom och de tar beställning på en DJ 126234 till dig med 2-4 mån leveranstid? Låter ju för bra för vara sant.AD i Finland.
Vilken modell?Var inne i veckan i Stockholm. Skrev upp mig på en lista för första gången. Var inga problem alls. De kunde dock inte säga hur lång tid det skulle ta.
Ja men jag kommer också från Finland (mindre stad) så jag hade antagligen ”rätt dialekt” också..Så du menar att du ringer/mailar en Rolex AD i Finland helt utan någon kundkännedom och de tar beställning på en DJ 126234 till dig med 2-4 mån leveranstid? Låter ju för bra för vara sant.
Ja men jag kommer också från Finland (mindre stad) så jag hade antagligen ”rätt dialekt” också..
Mindre ställe så kanske de t.om visste vem ja var? Ingen aning men mina polare tyckte också det gick konstigt snabbt så kanske jag hade lite flyt?
Jag har ingen erfarenhet av att köpa Rolex via AD men såg denna tråd och tänkte direkt på er här:
”I recently left employment from a Rolex Authorized Retailer. Ask me anything!”
Mycket frågor om listor, vad Rolex själva har för policys osv. Kanske nån som tycker det är intressant om ni inte sett det.
Tänk på stackars Bergströms som inte levererat en Ståldaytona på nio (!) år enl utsago.Mkt intressant läsning Micco.
Svenska ADn i sthlm sa till Elkann att de endast fick 5st stålpepsi på ett år men de är alltså en av de mest levererade rolex modellerna efter batman och svart sub date.
Efterfrågan är såklart högre än tilldelningen ändå men är ju viss skillnad på att få 100per år och 5. Låter som de helt enkelt ljög en rakt upp i ansiktet. Trevligt.
Ska definitvt kolla igenom!Mkt intressant läsning Micco.
Svenska ADn i sthlm sa till Elkann att de endast fick 5st stålpepsi på ett år men de är alltså en av de mest levererade rolex modellerna efter batman och svart sub date.
Efterfrågan är såklart högre än tilldelningen ändå men är ju viss skillnad på att få 100per år och 5. Låter som de helt enkelt ljög en rakt upp i ansiktet. Trevligt.
Blev en Batgirl. Hade hela tiden tänkt mig en pepsi, men efter mycket fram tillbaka blev det Batgirl. Gillade dock båda. De kunde gick inte säga hur lång tid det skulle ta. Någon som har en aning om man man kan räkna med baserat på egna erfarenheter?Vilken modell?
Pepsi hade du kunnat få vänta på tills du blir gammal är grå är känslanBlev en Batgirl. Hade hela tiden tänkt mig en pepsi, men efter mycket fram tillbaka blev det Batgirl. Gillade dock båda. De kunde gick inte säga hur lång tid det skulle ta. Någon som har en aning om man man kan räkna med baserat på egna erfarenheter?
De låter märkligt. Jag va inne och pratade med en AD om en datejust 31 till frugan, jag kunde lägga en beställning sa dem. Dem hade tre datejust på plats som dem också släppte om jag va intresserad.Tydligen 2-3 års väntetid på datejust numera när jag frågade hos AD
När jag köpte min första datejust för några år sen fanns det ingen kö och jag fick 10% rablattMan saknar ju den tiden...
Inlägget syftar nog främst till 36 och 41mm med jubilee och räfflad bezel..De låter märkligt. Jag va inne och pratade med en AD om en datejust 31 till frugan, jag kunde lägga en beställning sa dem. Dem hade tre datejust på plats som dem också släppte om jag va intresserad.
Jag förstår, men dem hade tre datejust på plats en 31, 36, 41. Alla va räfflade med jubilee. De va absolut inget tryck på dem jämfört med GMT, sub, ymInlägget syftar nog främst till 36 och 41mm med jubilee och räfflad bezel..
Blev en Batgirl. Hade hela tiden tänkt mig en pepsi, men efter mycket fram tillbaka blev det Batgirl. Gillade dock båda. De kunde gick inte säga hur lång tid det skulle ta. Någon som har en aning om man man kan räkna med baserat på egna erfarenheter?
Jäklar, det var inte lång väntetid, kul! Mailat AD två gånger (som jag dessutom handlade hos senast för ett år sen) om en Datejust och har fått svaret att jag får återkomma 2026, sätter inte ens upp mig på lista.Var inne på Nymans för nån vecka sen för första gången och önskade mig en DJ 36, blå, fluted och på jubilee. Killen sa att väntetiden skulle vara 2 år men också att jag skulle få ett informellt ”bekräftelse mail” när jag bad om det. Fick aldrig nåt mail, blev ja ens uppskriven på ”listan”?
Hela besöket varade kanske 15min..
Hörde dock av mig till en annan AD via mail och de beställde en till mig och sa att väntetiden var 2-4 månader. Så kanske lagom till jul?![]()
28-36 mån för jubilee + fluted eller alla konfigurationer?Jäklar, det var inte lång väntetid, kul! Mailat AD två gånger (som jag dessutom handlade hos senast för ett år sen) om en Datejust och har fått svaret att jag får återkomma 2026, sätter inte ens upp mig på lista.
Nymans sa ca. 28-36 mån.
Jubilee + fluted, precis. Frågade inte om andra varianter.28-36 mån för jubilee + fluted eller alla konfigurationer?
Känns galet att vänta 30mån+ på en DJ. Oavsett så är det inte jättemycket mer man behöver betala hos gråhandlare (om man tittar i hela EU).Jubilee + fluted, precis. Frågade inte om andra varianter.
Beror ju också på vad alla utelämnat.Känns galet att vänta 30mån+ på en DJ. Oavsett så är det inte jättemycket mer man behöver betala hos gråhandlare (om man tittar i hela EU).
Helt klart. Har dock sett blå urtavla (fluted + jubilee) nyskick för ca 8-10k över list hos gråhandlare, dvs max två prishöjningar bort vilket är där man är om 24 mån (väntetid). Även sub no date börjar få lägre premium, men jag känner inte till väntetiden där.Beror ju också på vad alla utelämnat.
Vilken tavla (färg) är det ni ska ha?
Någon tråktavla Svart Silver Guld skulle jag skrattat biträdet i ansiktet om svaret var 30 mån och köpt samma dag av gråis.
Är det grön eller blå (eller vilka som numer har premium) förstår jag bättre väntetider eller ÅFs ovilja att sälja.