• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Rolex - Tråden där ni diskuterar ”värdeökning”, listor, orättvisor och spåkulor

Helt klart. Har dock sett blå urtavla (fluted + jubilee) nyskick för ca 8-10k över list hos gråhandlare, dvs max två prishöjningar bort vilket är där man är om 24 mån (väntetid). Även sub no date börjar få lägre premium, men jag känner inte till väntetiden där.

Sub no date sägs ha väntetid på mellan 8-12 mån men fick inte skriva upp mig ändå trots en 126234 på armen vid besök köpt hos samma ad året innan.

Ja och?? Har hört om flera som har mer än en också. Varför skulle de va ett problem med att köpa en till eller vad menar du?
Därför att du redan fått köpa en Rolex medan andra väntar på sin första om nu denna ÅF är på det humöret.
Det finns självklart de som plockar ut tio Rolex i månaden också. Allt beroende på hur prioriterad du är som kund.

Därför att du redan fått köpa en Rolex medan andra väntar på sin första om nu denna ÅF är på det humöret.
Det finns självklart de som plockar ut tio Rolex i månaden också. Allt beroende på hur prioriterad du är som kund.
Alltid hört att dom med historik går före så de e konstigt att man plötsligt skulle vara lägre prioriterad 🤔.

Alltid hört att dom med historik går före så de e konstigt att man plötsligt skulle vara lägre prioriterad 🤔.
Historik på annat än Rolex är mycket bra för din "Relation"
Fler Rolex är däremot "Negativt" och du bör visa "Din goda vilja" genom att köpa lite damklockor i helguld från tex Longines till fullt listpris.

Nu är jag givetvis ironisk men givetvis är ÅF mer intresserade av att leverera om de får/har/kan tjäna gött på dig vs någon som bara vill ha godbitar som de med lätthet kan sälja till en kund som uppfyller ovanstående.

Historik på annat än Rolex är mycket bra för din "Relation"
Fler Rolex är däremot "Negativt" och du bör visa "Din goda vilja" genom att köpa lite damklockor i helguld från tex Longines till fullt listpris.

Nu är jag givetvis ironisk men givetvis är ÅF mer intresserade av att leverera om de får/har/kan tjäna gött på dig vs någon som bara vill ha godbitar som de med lätthet kan sälja till en kund som uppfyller ovanstående.
Haha jo jag fattar men kan av flera anledningar inte köpa massa grejer jag inte vill ha. Det gick ju trots allt bra med 126234’an som jag väldigt gärna ville ha på riktigt och sedan dess har haft på armen varenda dag.

Kort svar, galenskap. Längre svar: Du kan inte köpa en ny OP för listpris, du blir ”allokerad” en om Nyman tycker du är värd det, så för de flesta dödliga får du stå på intresselistan tills Nymans antingen anser att du förtjänar att få köpa en eller helt enkelt inte kan sälja den till deras mer åtråvärda kunder. Den begagnade får du givetvis köpa direkt till högre pris.
Och hur vet man att det inte är AD:n själv som säljer klockorna som beg för att tjäna mer pengar? Beg finns alltid att köpa direkt för ett högre pris, nya får man inte tag på.

Haha jo jag fattar men kan av flera anledningar inte köpa massa grejer jag inte vill ha. Det gick ju trots allt bra med 126234’an som jag väldigt gärna ville ha på riktigt och sedan dess har haft på armen varenda dag.
Föreslog du den som inbyte? Nu är den i och för sig för ny för att köpas inom ramen för ”CPO” men hade varit intressant att höra om de nekade dig intresselistan för en sub då.

Och hur vet man att det inte är AD:n själv som säljer klockorna som beg för att tjäna mer pengar? Beg finns alltid att köpa direkt för ett högre pris, nya får man inte tag på.
Det behöver du väl inte gå speciellt många meter från Bibblis för att hitta en F.D ÅF som gör just detta.
Vad är felet att som vinstdrivande företag göra just vad man vill/ska/bör göra inom lagens gränser?
Tjäna maximalt med pengar.

Det behöver du väl inte gå speciellt många meter från Bibblis för att hitta en F.D ÅF som gör just detta.
Vad är felet att som vinstdrivande företag göra just vad man vill/ska/bör göra inom lagens gränser?
Tjäna maximalt med pengar.
Herrn har som vanligt en poäng. Man skulle nästan kunna argumentera för att ”The Social Responsibility of Business Is to Increase Its Profits”.

Herrn har som vanligt en poäng. Man skulle nästan kunna argumentera för att ”The Social Responsibility of Business Is to Increase Its Profits”.
Blir väl lite OT för just denna tråd men det är precis som du skriver.
Det enda ett vinstdrivande företag är avsett att göra är just tjäna maximalt med pengar.
Oavsett om man säljer/tillverkar klockor eller kalsonger.

Sedan kan ju styrelsen/ägarna välja att stötta olika välgörenhetsprojekt/forskning/Hemlösa katter eller vad som nu ligger nära deras hjärtan med vinstmedel.
Och ju mer pengar de tjänat desto mer kan de skänka bort utan att riskera företagets framtid.
Lite enkelt förklarat.

Trevlig Lördag till Er alla

Något har ju hänt med DJ 126234. Antingen har den blivit dunderpoppis eller så försöker rolex strypa utbudet för att höja statusen på den

Blir väl lite OT för just denna tråd men det är precis som du skriver.
Det enda ett vinstdrivande företag är avsett att göra är just tjäna maximalt med pengar.
Oavsett om man säljer/tillverkar klockor eller kalsonger.

Sedan kan ju styrelsen/ägarna välja att stötta olika välgörenhetsprojekt/forskning/Hemlösa katter eller vad som nu ligger nära deras hjärtan med vinstmedel.
Och ju mer pengar de tjänat desto mer kan de skänka bort utan att riskera företagets framtid.
Lite enkelt förklarat.

Trevlig Lördag till Er alla

Sedan kan man vara kortsiktig och långsiktig.

Man kan ju vara jävligt långsiktig och ha en värdelös vinst.
Gör man inte minst 10% på satsat kapital så är det vettigare att lägga ner och sätta pengarna på börsen. Mycket smidigare så
Nu handlar väl detta inte om Rolex direkt men Börsen är ju knappast någon garant för 10% årlig avkastning.
Bara för att någonting historiskt sett har gjort något är det inte alls säkert att det i framtiden kommer ske.

Men i sak har du rätt.
Runt 10% årsränta är minimum om man ska ta någon risk alls.

Nu handlar väl detta inte om Rolex direkt men Börsen är ju knappast någon garant för 10% årlig avkastning.
Bara för att någonting historiskt sett har gjort något är det inte alls säkert att det i framtiden kommer ske.

Men i sak har du rätt.

Precis. Men med lokalhyror, lönekostnader, kunder, hålla tider och annat så är det väldigt mycket mer tid och energi man får lägga ner för några kr extra

Men i sak har du rätt.
Det är därför jag sålt av min skog och investerat allt i Rolex. Skratta bäst som skratta sist!!

Gissar att grön har liknande tid, historik hos ad’n?
Nej ingen historik hos den ad:n. Om jag ska vara ärlig hade jag glömt att jag skrev upp mig för två år sedan. Tackade nej. Jag hade en grön en kort period, då väntade jag inte i närheten av den här tiden. Kanske hade tur eller så ser det annorlunda ut nu helt enkelt. Grön ska väl vara mer populär?

Nej ingen historik hos den ad:n. Om jag ska vara ärlig hade jag glömt att jag skrev upp mig för två år sedan. Tackade nej. Jag hade en grön en kort period, då väntade jag inte i närheten av den här tiden. Kanske hade tur eller så ser det annorlunda ut nu helt enkelt. Grön ska väl vara mer populär?
Konstigt att du kunde skriva upp dig på något som är 2 års väntetid utan historik när jag med historik inte får skriva upp mig på en med 8-12 mån väntetid.
Sägs att grön å blå är ungefär lika i väntetid.

Tillbaka
Topp