• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Rolex - Tråden där ni diskuterar ”värdeökning”, listor, orättvisor och spåkulor

Det är ju ganska irrationellt då en rengjord stålklocka blir betydligt mindre intim än ett använt badrum. Men känslor är ju inte alltid rationella. Tycker det borde vägas upp av möjligheten att göra en bättre affär. Min erfarenhet är att alla klockor jag haft känns lika mycket "mina" efter ett tag oavsett om jag köpt nytt eller beg. Dock har hålet i plånboken vid försäljning alltid blivit större efter de som köptes nya 😁
Absolut irrationellt, därför jag försökte hänvisa till en ospecificerad känsla :) (Sen just avseende bostad så är det ju betydligt bökigare att ha nytt som krav än vad gäller en klocka). Lite fortsatt irrationellt så köper jag gärna motorcyklar begagnat, men är lite mer återhållsam vad gäller beggade bilar (en bil blir ju dock inomhus-intim på annat sätt än en moppe). Jag kan möjligen hinna ändra mig om "min" Rolex innan ev. för tilldelning, kanske genom att köpa annat beggat i stål, jag har exempelvis märkt att jag antagligen behöver en Sinn-dykare och den kan jag gärna köpa begagnad :)

Absolut irrationellt, därför jag försökte hänvisa till en ospecificerad känsla :) (Sen just avseende bostad så är det ju betydligt bökigare att ha nytt som krav än vad gäller en klocka). Lite fortsatt irrationellt så köper jag gärna motorcyklar begagnat, men är lite mer återhållsam vad gäller beggade bilar (en bil blir ju dock inomhus-intim på annat sätt än en moppe). Jag kan möjligen hinna ändra mig om "min" Rolex innan ev. för tilldelning, kanske genom att köpa annat beggat i stål, jag har exempelvis märkt att jag antagligen behöver en Sinn-dykare och den kan jag gärna köpa begagnad :)
Kan iof förstå tjusningen med en helt ny och även till list. Men efter ett par klockor inser man att det inte spelar någon roll 😉

Någon här i tråden som har tips på återförsäljare där det kan finnas möjlighet att få köpa en sub no date ref.nr 124060? Rest en del senaste veckan och blivit erbjuden flertalet olika tillgängliga modeller på plats, men tyvärr ingen sub (och i Sverige inte ens möjlighet till väntelista). Alla tips uppskattas
Letar efter en Sub no date nya modellen. Tar tacksamt emot tips!

Exakt, därför tänker jag att om man ändå är aktiv på forumet, köp nytt här och spara en slant.
Överlag en ganska liten risk om man köper från känd säljare på KS. Men i mån av servicebehov, sliten packning etc. så äts mellanskillnaden upp väldigt fort. Bra kompromiss är isf Stories eller annan handlare som kört en genomgång.

Överlag en ganska liten risk om man köper från känd säljare på KS. Men i mån av servicebehov, sliten packning etc. så äts mellanskillnaden upp väldigt fort. Bra kompromiss är isf Stories eller annan handlare som kört en genomgång.
Helt klart, jag tänkte mer på att @SWC sålde en oanvänd utplockad i typ september? för 130k. Köper man begagnat håller jag med dig, då är handlare ett tryggare alternativ.

Tillbaka
Topp