• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Rolex - Tråden där ni diskuterar ”värdeökning”, listor, orättvisor och spåkulor

Frågar man AD är det tryck på varenda stålklocka förutom typ Airking. Vanliga OP färger som ska vara instegsmodell minst 12 månader får man höra 🥹.
Japp - jag har samma känsla. Vad definierar du som vanlig OP-färg? Är det nya svarta och blå? Jag hörde att land dweller knappt ens kommit som demo-ex i många svenska butiker.

Sweet med 15% påslag….varför plockar man ut den ens om kortet är stämplat i augusti.

Ja varför...

Mkt intressant läsning Micco.

Svenska ADn i sthlm sa till Elkann att de endast fick 5st stålpepsi på ett år men de är alltså en av de mest levererade rolex modellerna efter batman och svart sub date.
Efterfrågan är såklart högre än tilldelningen ändå men är ju viss skillnad på att få 100per år och 5. Låter som de helt enkelt ljög en rakt upp i ansiktet. Trevligt.
Trodde ingen annan läst denna för nästan ingen svarade/regarade alls 😊 men håller med… det var jäkligt intressant.

Personen som skapat tråden skriver ju bl.a att de hade instruktioner om hur säljarna skulle agera… ett Ex var ju att de som direkt frågade om ”lista” blev avvisade utan pardon.

Ännu mer intressant är också ju att hen påstår att detta kom från Rolex själva. Det är anekdotisk, men svarar på så många varför att man blir lite konspiratorisk 😉

Senast ändrad:
Ja varför...

Jag sålde den till list, så jag missar nog poängen :banghead:

Senast ändrad:
Jag sålde den till list, så jag missar nog poängen.

110k som du begärde var varken list 2021, 2022 eller början av 2023

Edit* inte ens vid andra prisjusteringen april 2023

IMG_3166.jpeg

Tack för att du väljer avsikten och tycks själv välja vad som skedde eller inte skedde.

Nu får du väl ge dig.

Du hackar på att någon plockat ut en klocka i augusti och sålt direkt, när du själv har gjort exakt samma sak och haft ett påslag mot list i din annons. Strunt samma vad du sålde den för.

Du kastade sten i glashus och så kan det bli - men då får man nog stå för det och pudla, istället för att försöka komma med difusa svar och svepa undan urpsrungspoängen.

Senast ändrad:
För att nyansera den något hårda tonen.

Det kan finnas mängder med skäl till att en klocka flippas snabbt, särskilt när det är lång väntetid så kan förutsättningarna ha förändrats.

Om någon tjänar eller försöker tjäna en peng på en affär så ser jag inget fel i det. Finns det en köpare o en säljare som är överens så är ju ingen skada skedd.

Självklart så kan någon ibland tycka att dom hellre betalar lite mer nu än att vänta på nåt man inte vet om/när det kommer.

Nu sjunger vi alla ”We shall overcome” 🎙️

Nu får du väl ge dig.

Du hackar på att någon plockat ut en klocka i augusti och sålt direkt, när du själv har gjort exakt samma sak och haft ett påslag mot list i din annons. Strunt samma vad du sålde den för.

Du kastade sten i glashus och så kan det bli - men då får man nog stå för det och pudla, istället för att försöka komma med difusa svar och svepa undan urpsrungspoängen.
+1

Hade ni plockat ut en Batgirl om ni fått chansen idag, har två andra Rolex men vore kul att ha den något år och sedan byta. Vad får man för en sådan idag på gråa marknaden?

Hade ni plockat ut en Batgirl om ni fått chansen idag, har två andra Rolex men vore kul att ha den något år och sedan byta. Vad får man för en sådan idag på gråa marknaden?

Jag hade absolut kunnat tänka mig en Batgirl, så jag hade plockat ut en.
Det är ju inte så att man går i konkurs….hoppas jag. Är konkursen nära så får man väl sälja någon klocka.

Jag kommer nog inte kunna sälja någon av dem på länge om jag känner mig själv rätt när jag väl fått den. Är ren glädje varje gång man tittar ner på handleden❤️😬

Tillbaka
Topp