• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Rolex - Tråden där ni diskuterar ”värdeökning”, listor, orättvisor och spåkulor

De va lite de sista du nämnde som jag tänkte på, är uret och uretvintage bra att ha å göra med om man av nån anledning inte är nöjd osv? Brukar skicket va motsvarande beskrivningen?
Har aldrig själv haft med dem att göra men folk verkar handla därifrån ibland - med, att döma av vad som skrivs, varierande resultat.

Det finns en tråd om dem som inte är jättestor och jag tänker inte gå i god för huruvida den är helt nyanserad. Men säkert läsvärd om man överväger affär.

Personligen hade jag nog kollat med någon av det kända handlarna här på forumet först om jag var spekulant på något i den stilen.

Håller med.

Ena stunden frågade man efter en svart sub av en ung. Fick inte chans till att skriva upp sig. Andra gångens besök, en äldre och trevligare som skrev upp en på Bruce Wayne. 2.5 års väntetid, men fick även beställningsbekräftelse på mail.
Detta har varit min upplevelse med, yngre har alltid varit något drygare i sin framtoning när man frågat. Denna gången var det en äldre, mer rutinerad, säljare som faktiskt öppnade upp för samtal om olika modeller osv, som sedan ledde till en beställningsbekräftelse på mail.

Detta har varit min upplevelse med, yngre har alltid varit något drygare i sin framtoning när man frågat. Denna gången var det en äldre, mer rutinerad, säljare som faktiskt öppnade upp för samtal om olika modeller osv, som sedan ledde till en beställningsbekräftelse på mail.
Håller med.

Ena stunden frågade man efter en svart sub av en ung. Fick inte chans till att skriva upp sig. Andra gångens besök, en äldre och trevligare som skrev upp en på Bruce Wayne. 2.5 års väntetid, men fick även beställningsbekräftelse på mail.
En fråga bara, vad menar ni med beställningsbekräftelse? Mejl på att ni är uppskrivna på intresselistan? För beställningsbekräftelse tolkar jag som att beställningen på klockan är lagd och att den kommer inom en viss utsatt tid.

"Hej Namnet, Tack för din beställning av ...... Den uppskattade leveranstiden är .... Vi kommer höra av oss så fort vi har fått in klockan via mail eller telefon för att föreslå tid för upphämtning " typ.

Har köpt en hel del Rolex ifrån AD och aldrig fått något som beskrivs ovan.
Samma erfarenhet här.
Dock inte något från Bergströms.

Jag har faktiskt fått en liknande bekräftelse. Dock från en annan AD. Den levererades. Fått andra liknande mejl dock med annat upplägg där det var mer en ”intresseanmälan” och uppskattad leveranstid.

Bekräftelsen levererades, den andra med intresseanmälan kändes mer diffus och ej levererad.

Ragebait, gäsp. Ha lite nivå på dina inlägg tack.
Håller delvis med om betet, men ger skribenten också delvis rätt. Ersätt du=random person som vill skriva upp sig eller köpa över disk.

”Du” är inte målgrupp för klockorna helt enkelt.

Jag tycker @FlipSwede är rätt uppfriskande i sitt svar tidigare kring vinst/omsättning.

Du kallar dem kundfientliga, men jag vill hävda att de är ger de kunder dem vill ha alldeles utomordentligt service.

Som herr Flip också så många gånger påpekar, gå in och droppa 200-300k i smycken 2-3 ggr per år + en och annan IWC och ett par Panerais till barnen/barnbarnen ska du se på annan respons.

Är du i den kategorin och fortfarande får kalla handen, då håller jag med dig.

Håller delvis med om betet, men ger skribenten också delvis rätt. Ersätt du=random person som vill skriva upp sig eller köpa över disk.

Jag tycker @FlipSwede är rätt uppfriskande i sitt svar tidigare kring vinst/omsättning.

Du kallar dem kundfientliga, men jag vill hävda att de är ger de kunder dem vill ha alldeles utomordentligt service.

Som herr Flip också så många gånger påpekar, gå in och droppa 200-300k i smycken 2-3 ggr per år + en och annan IWC och ett par Panerais till barnen/barnbarnen ska du se på annan respons.

Nu kommenterar jag knappt här i forumet men för att bidra med lite nyansering, när man ändå diskuterar detta.
Jag har handlat 7 siffrigt, brett på olika märken (inte bara Rolex) och är absolut inte garanterad några klockor för den delen.
Det finns alltid någon som handlar mer och en AD har i slutändan, ingen skyldighet att ge dig det du vill ha bara för att du är en ”VIP” kund eller spenderar höga summor.
•Redigerar och lägger till att @FlipSwede, som vanligt har väldigt bra koll på det han säger :)

Senast ändrad:

Förstår inte vad du menar, du vet absolut ingenting om mig?

Han är i kategorin som flippar en sub för att få loss pengar till en kontantinsats. Känner sig sedan förnedrad över att de gav honom kalla handen och strök honom på en Rolex som han väntat på i 5 år…..

Det är inga 200-300k per år här… pengarna spenderas på blöjor….

Förstår inte vad du menar, du vet absolut ingenting om mig?
Nej jag vet inget om dig, det har jag inte påstått .

Jag snurrade till det med lite många "du" inlägget.
Det enda du som hänvisar till dig som individ är där du kallat AD´s för kundfientliga.

Alla andra "du" hänvisar till en persona = random person som vill skriva upp sig eller köpa över disk.

Det finns alltid någon som handlar mer och en AD har i slutändan, ingen skyldighet att ge dig det du vill ha bara för att du är en ”VIP” kund eller spenderar höga summor.
Precis, för att nyansera mitt inlägg ytterligare lite så tror jag inte summan du spenderar är helt avgörande.
storleken på spenderbyxorna är en del i den persona som man ser som kunder i sin målgrupp. Ingen är garanterad tilldelning (inte ens superkändisar). Jag är dock rätt övertygad om att de som passar profilen får samtalet tidigare än alla andra för att det är bra för bolagsvinsten att förfödela dem.

Senast ändrad:
Precis, för att nyansera mitt inlägg ytterligare lite så tror jag inte summan du spenderar är helt avgörande.
storleken på spenderbyxorna är en del i den persona som man ser som kunder i sin målgrupp. Jag är dock rätt övertygad om att de som passar profilen får samtalet tidigare än alla andra för att det är bra för bolagsvinsten att förfödela dem.
100%, så det även är bl.a

Vad anses vara bäst att säga till ad’n för att bli uppskriven och dessutom så snabbt som möjligt få sin klocka då? Bortsett från historik å plånbokens storlek nu då.

Vad anses vara bäst att säga till ad’n för att bli uppskriven och dessutom så snabbt som möjligt få sin klocka då? Bortsett från historik å plånbokens storlek nu då.
Fundera istället på varför de[ÅF alltså】 ska välja just dig istf nån annan om du inte tillför något.
Köper du inget kallt.
Är bara intresserad av sådant som bara är ett eller två samtal så är det borta ändå
Kommer inte vara en lönsam i framiden genom köp av tröga prylar
Inte än nån kändis/person man kan ha PR av
Inte kan/har bekanta som har/kommer att handla mer pga välvilja mot dig

Enkelt förklarat.
Vad tjänar ÅF på att ha dig som kund?

En fråga bara, vad menar ni med beställningsbekräftelse? Mejl på att ni är uppskrivna på intresselistan? För beställningsbekräftelse tolkar jag som att beställningen på klockan är lagd och att den kommer inom en viss utsatt tid.
"Hej Namnet, Tack för din beställning av ...... Den uppskattade leveranstiden är .... Vi kommer höra av oss så fort vi har fått in klockan via mail eller telefon för att föreslå tid för upphämtning " typ.
Ja ungefär så som @enlimpa skrivit. Fått samma mail vid beställning oavsett Rolex eller annat märke. Mailet innehåller klockmodell, pris (med reservation för ändringar), samt uppskattad leveranstid. Alla klockor har kommit inom uppskattad tid.

IMG_2571.jpeg

Tillbaka
Topp