BankAnden
Silver
Bra tillfälle hos @SWC om du fortfarande är sugen https://klocksnack.se/threads/rolex-gmt-master-ii-126710blnr.202205/Vilken av Batgirl eller Bruce Wayne med jubelee skulle ni välja o varför? (Om man har en sub svart )
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Bra tillfälle hos @SWC om du fortfarande är sugen https://klocksnack.se/threads/rolex-gmt-master-ii-126710blnr.202205/Vilken av Batgirl eller Bruce Wayne med jubelee skulle ni välja o varför? (Om man har en sub svart )
Det är olika med olika AD, Nymans tror jag inte gör det medans Bergströms Ur har det som tillvägagångssätt.
Så formulerade sig Nymans förra veckan. Jag blev uppsatt på intresselistan på en sub.Givetvis, det finns ingen lista eller köplats.
Snarare en intresseanmälan, alltså att du är intresserad att köpa denna klockan.
No date eller date? Stål?Så formulerade sig Nymans förra veckan. Jag blev uppsatt på intresselistan på en sub.
OM det finns en kölista, skulle den då vara något annat än intresselistan?
Snygg! Får man fråga vilken ad?Uthämtad idag, beställdes i januari.
![]()
Date, stål.No date eller date? Stål?
GrymtDate, stål.
Det kunde dom inte säga..Grymt. Va sa dom för uppskattad tid?
Skoj! Får väl återupprepa din egen fråga som du ställde till Bankman - Vad sa de för uppskattad tid?Äntligen fick jag skriva upp mig på en sub no date, inga problem alls och ett riktigt trevligt besök med kaffe och choklad.
Upprepar samma svar som från honom, dom kunde inte svara på deSkoj! Får väl återupprepa din egen fråga som du ställde till Bankman - Vad sa de för uppskattad tid?
Grattis! Hos samma AD?Äntligen fick jag skriva upp mig på en sub no date, inga problem alls och ett riktigt trevligt besök med kaffe och choklad.
Tack, nej, hos ad’n jag aldrig handlat hos.Grattis! Hos samma AD?
Trist!Satte upp mig på lista hos Nymans för en Starbucks för ca tre år sedan. Sa att jag gärna ville ha en till min 50-årsdag. Så här som snart 51-åring så kan jag konstatera att det inte gick vägen. Får se om man kan få den till 60-årsdagen.
Trist!
Skrev upp mig på 126610ln för drygt 2 år sedan, checkat in ett par gånger om året. Allt från ”Vi kan inte ge ett datum” till ”ja ca 2 år, kanske nu till sommaren”.
Business casual, välkammad, någon dag gammal skäggstubb. Den som väntar på något gott….
Ju lodigare desto bättre.Funkar lika bra med lodiskläder.
Jag äger inte annat än T-shirt, jeans och cargobyxor.
Ju lodigare desto bättre.
Det betyder bara att man har mer pengar till klockor&annat som säljs i butiken.
Skämt åsido.
Småbarn som klätt upp sig i GalneGunnar-kostym och knappt har råd med tuggummi eller en halvautistisk IT-miljardär som bor hemma hos mammis och klär sig i äggfläckig tisha och mjukisar där buken hänger fram med foppatoffelavslut.
Vem kan vara mest lönsam för butiken tro?
Alla vill inte se ut som luffare och har även respekt för sin omgivningen och klär sig efter situationen.En klassisk klyscha är väl att man inte ska döma hunden efter håren.
Nu har jag inga större pengar och jag är inte någon höjdare på något sätt.
Däremot så har jag väl den fördelen att jag inte försöker framstå som någon bara för att jag kliver in i en butik.
Det påminner mest om folk som klär upp sig för att dom ska flyga Stockholm-Göteborg.
Alla vill inte se ut som luffare och har även respekt för sin omgivningen och klär sig efter situationen.
Är man bara sig själv när man går in i en butik för att köpa något så tror jag inte det spelar någon som helst roll hur man klär sig.
Jag kryper inte på knä för andra och lika så vill jag inte att folk kryper på knä för mig, jag behandlar andra som jag blir behandlad själv, lätt som en plätt faktiskt!
Passar det inte är det bara vända i dörren!
Sant men dessvärre har man märkt hur folk tittar annorlunda på en om man går in och tittar på något mer exklusivt och är klädd i mjukis. Älskar mjukis men man får inte den respekten bland handlare tyvärr, oavsett om det är klockor eller bilhandlare. Vet en historia om bonden som skulle in och köpa ny bil men ingen som ville hjälpa honom. Han blev så arg och gick in till disken med börsen full med kontanter och skrek ”Kan man få köpa en bil här eller inte??”. Ska nog tilläggas att detta var på den tiden där kontanthantering inte var som idag. Men snacka om att personalen var helt förbluffade.Är man bara sig själv när man går in i en butik för att köpa något så tror jag inte det spelar någon som helst roll hur man klär sig.
Jag kryper inte på knä för andra och lika så vill jag inte att folk kryper på knä för mig, jag behandlar andra som jag blir behandlad själv, lätt som en plätt faktiskt!
Passar det inte är det bara vända i dörren!
Att klä sig för plats, tillställning och situation är att visa respekt för sin omgivningRespekt för omgivningen?
Att klä sig för plats, tillställning och situation är att visa respekt för sin omgivning
Sorry, men tycker nog du överdriver lite. Tror nog du förstår vad vikgul syftar på. Finns en liten dresscode på vissa ställen. Det innefattar långt ifrån om man är tjock, small, fin eller ful.Förklara gärna närmare.
Kan man gå till Intersport med kostym?
Kan man gå till Porsche med Stickad tröja och jeans?
Respekt för sin omgivning?
Är det någon som kan bli ledsen eller kränkt om någon kommer felklädd?
Nu snackar vi inte nobelmiddag
Känner du ofta att du inte får den respekt du kräver på grund av att folk går felklädda i din omgivning?
Själv har jag svårt för att fula människor kliver in i klockbutiker. Speciellt om dom är lite överviktiga, fel frisyr eller otränade.
Går du på bröllop eller ett kundmöte i t-shirt och cargobyxor?Förklara gärna närmare.
Kan man gå till Intersport med kostym?
Kan man gå till Porsche med Stickad tröja och jeans?
Respekt för sin omgivning?
Är det någon som kan bli ledsen eller kränkt om någon kommer felklädd?
Nu snackar vi inte nobelmiddag
Känner du ofta att du inte får den respekt du kräver på grund av att folk går felklädda i din omgivning?
Själv har jag svårt för att fula människor kliver in i klockbutiker. Speciellt om dom är lite överviktiga, fel frisyr eller otränade.
Sorry, men tycker nog du överdriver lite. Tror nog du förstår vad vikgul syftar på. Finns en liten dresscode på vissa ställen. Det innefattar långt ifrån om man är tjock, small, fin eller ful.
Går du på bröllop eller ett kundmöte i t-shirt och cargobyxor?