• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex, två år efter service.

JLW

Blanda inte ihop mig med JLC!
2-Faktor
Kul med uppdateringar :pompus:
Jag undrar hur man kan bevara kvitton så att de inte fadear bort? Om några år är det där oläsligt :/
 

DrDre

Patek
Många år? Nääää tre år kvar, sedan service:)
Kör 5 års intervaller

Håller med om att det lönar sig att serva. Problemet är väl inte om det bara är en klocka att serva. Skickade in 4 st förra året....

Har det inte förekommit diskussioner nyligen om att Rolex föreslår att man kan länga intervallerna med ett par år? Vet inte om det bara gäller nyare, eller om det är mer allmänt. Ngn som har mer info kanske kan bidra?
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Kul med uppdateringar :pompus:
Jag undrar hur man kan bevara kvitton så att de inte fadear bort? Om några år är det där oläsligt :/
Ett bra tips är att kopiera, just för att det du beskriver inte skall ske. Just gjort det själv nu. Annars så har alla papper legat i boxen, inget ljusinsläpp har nog bidragit till att det fortfarande är läsbart.
 
  • Like
Reactions: JLW

Compiss

Patek
2-Faktor
Har det inte förekommit diskussioner nyligen om att Rolex föreslår att man kan länga intervallerna med ett par år? Vet inte om det bara gäller nyare, eller om det är mer allmänt. Ngn som har mer info kanske kan bidra?
Det är väl ca 10-års intervaller på de från juni 2015 och därefter, 7-8 år för de sexsiffriga innan sommaren 2015 och ca 5 år på femsiffriga referenser.

Frågan är väl om en femsiffrig ref servas nu, vad den då får för intrevalltid?
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Snitt amp på 283,5 utifrån de fyra positionerna du mätt är ju kanon. Dröjer många år innan nästa service :D
Det lönar sig att ta hand om grejerna :) Man ser att många tycker service är dyrt men slår man ut det över tid så rör det sig om typ 75-100kr per månad.. klart värt!


Hade hoppats på det men märkte häromdagen att den började gå skitdåligt helt plötsligt....tappade 160sek/dygn och ampl på 180.....

Märkligt att klockan går helt galet bra och bara lägger av i princip.
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Oj, låter som att något annat än dåliga oljor ligger bakom det.
ja visst gör det. Det är rätt exakt tre år sedan den servades på Nymans så det kanske är något som fått sönder... får förhoppningsvis svar i slutet på veckan. Surt då det är tredje klockan i år jag lämnar in :-(. Blir ett kostsamt år
 
Topp