finnirgens
Silver
Har en 116610ln som är utplockad i Sydkorea. Dåligt eller bra. För mig spelar det ingen roll.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Där kom det väntade svaret. Du har rätt. Men de försöker ofta vilket jag skrev. Vem orkar lägga fyrtiosjutton timmar på tjafs. Kostar för mycket tid. Men är man t.ex arbetslös eller i övrigt värderar sin tid till noll så kan man ju lägga tid på sånt.AD får inte ta ut fraktavgift vid garantiåtgärder vad gäller Rolex i alla fall.
AD får inte ta ut fraktavgift vid garantiåtgärder vad gäller Rolex i alla fall.
Yemen klingar väl inte bra, man tänker på terror och krig. Men å andra sidan så har jag en skräckhistoria från svensk AD om någon är sugen att höra...
Nymans Ur gör det! Dem ville ha 2k för att skicka min gamla Sub C ned till Rolex för ett garanti åtgärder (klockan gick 20 sek för fort). Hade jag köpt klockan hos Nymans Ur så hade det varit helt kostnadsfritt enligt dem då min var uttagen i Italien.AD får inte ta ut fraktavgift vid garantiåtgärder vad gäller Rolex i alla fall.
En AD har att förhålla sig till avtalet. Det kanske blir en slant att betala tillbaka om de brukar göra så. Det går inte att bara suga gräddan ur att vara AD.Nymans Ur gör det! Dem ville ha 2k för att skicka min gamla Sub C ned till Rolex för ett garanti åtgärder (klockan gick 20 sek för fort). Hade jag köpt klockan hos Nymans Ur så hade det varit helt kostnadsfritt enligt dem då min var uttagen i Italien.
Tror det är fler än jag på forumet som fått liknande svar av Nymans.En AD har att förhålla sig till avtalet. Det kanske blir en slant att betala tillbaka om de brukar göra så. Det går inte att bara suga gräddan ur att vara AD.
Jo, jag har läst om det. Det blir väl en never ending story så länge svaret uteblir. Det borde inte vara så svårt att få se hur ett avtal med en AD ser ut. Det vore skönt att få slut på spekulationer.Tror det är fler än jag på forumet som fått liknande svar av Nymans.
Minns att Nymans har valt att inte kommentera om saken.Jo, jag har läst om det. Det blir väl en never ending story så länge svaret uteblir. Det borde inte vara så svårt att få se hur ett avtal med en AD ser ut. Det vore skönt att få slut på spekulationer.
Har säkert lyfts flertalet gånger på forumet... men vad säger Rolex om saken då? Om man som Rolex har världsomfattande garanti och ens slutkund har köpt en klocka på en resa och sedan behöver "betala" för ett garantiärende i Sverige, det måste väl delvis skada varumärket? Nu kanske inte så många köper klockor på resor utan det i det här fallet handlar om gråhandel av klockor, men ändå...Minns att Nymans har valt att inte kommentera om saken.