• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex uttagen i Yemen

vpwatches

Omega
Precis det spelar nog ingen roll de med. Låter iof. bättre med Sydkorea istället för Yemen. Yemen => terrorism och krig. Men de är klart, dom lär väl ha bra urverk att tajma sprängningar och attentat med antar jag...

Skämt åsido.
 

JohnDoe

Rolex
AD får inte ta ut fraktavgift vid garantiåtgärder vad gäller Rolex i alla fall.
Där kom det väntade svaret. Du har rätt. Men de försöker ofta vilket jag skrev. Vem orkar lägga fyrtiosjutton timmar på tjafs. Kostar för mycket tid. Men är man t.ex arbetslös eller i övrigt värderar sin tid till noll så kan man ju lägga tid på sånt.
 

Ako

Rolex
2-Faktor
Tydligen 3 ad i Yemen .
IMG_2597.PNG
 

Paneraiman82

Cartier
2-Faktor
Ja, egentligen har det 0 betydelse, många använder det i förhandling. Är det svensksåld bla bla bla.... Men AP från 2018 har börjat med cert nu där man loggar in på nätet för att få all info om klockan. Men inte var den är uttagen! Så NEJ det spelar ingen roll. Pratade med Nymans om det, då jag blev förvånad själv på AP:n men det är det nya. Så med andra ord oväsentligt vart den är uttagen :)
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Vilken väg klockan har tagit tills den sitter på din arm, har ingen betydelse. Problemet är inte klockan utan pengarna. Dina pengar kan betala dagis och skolor eller hjälpa till att tvätta kriminell verksamhet, terrorism eller finansiering av extrem fanatism eller politik. Klockan är densamma, men till vad och vem jag ger mina pengar, anser jag att man ska reflektera över.
 

Sammeh

Cartier
Är det ens möjligt att leverera klockor till Yemen nu, eller för den delen få ut dem ur landet? Det har väl varit inbördeskrig i snart 5 år där några rebeller intagit flertalet städer? Eller så är det bara jag som är dåligt uppdaterad :D
 

vpwatches

Omega
Jadu, men ringde dem ställde lite frågor och de svarade så jag antar att det är buissiness as usual...
Det är någon som heter MR MOHAMMED MUBARAK ALI. På certen står det :
rolex_half_gold_daytona_1511972962_9067d1fc.jpg


Fick denne mans mobilnummer och tror att det hela är ok. Front/butiken är AL-EKLIEL, de har tre butiker i Yemen.
 
  • Like
Reactions: Bas

Ninen79

Audemars
AD får inte ta ut fraktavgift vid garantiåtgärder vad gäller Rolex i alla fall.
Nymans Ur gör det! Dem ville ha 2k för att skicka min gamla Sub C ned till Rolex för ett garanti åtgärder (klockan gick 20 sek för fort). Hade jag köpt klockan hos Nymans Ur så hade det varit helt kostnadsfritt enligt dem då min var uttagen i Italien.
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Nymans Ur gör det! Dem ville ha 2k för att skicka min gamla Sub C ned till Rolex för ett garanti åtgärder (klockan gick 20 sek för fort). Hade jag köpt klockan hos Nymans Ur så hade det varit helt kostnadsfritt enligt dem då min var uttagen i Italien.
En AD har att förhålla sig till avtalet. Det kanske blir en slant att betala tillbaka om de brukar göra så. Det går inte att bara suga gräddan ur att vara AD.
 

Sammeh

Cartier
Minns att Nymans har valt att inte kommentera om saken.
Har säkert lyfts flertalet gånger på forumet... men vad säger Rolex om saken då? Om man som Rolex har världsomfattande garanti och ens slutkund har köpt en klocka på en resa och sedan behöver "betala" för ett garantiärende i Sverige, det måste väl delvis skada varumärket? Nu kanske inte så många köper klockor på resor utan det i det här fallet handlar om gråhandel av klockor, men ändå...
 
Topp