• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Rolex Yacht-Master II

Jag gillar den, känslan är att Rolex försökt göra något helt udda! Visserligen gillar jag den i helguld bäst (gul), men den i stål är också helt OK, tvåtonaren flyger sämst! Tycker du skall köra @hampuseriksson , du kommer bli ensam om denna klocka på forumet vad jag vet!

Fett så det förslår!
maxresdefault.jpg

Hittar ingen harmoni när jag tittar på den, så för mig spretar den för mkt. Nya Yachtmastern- heter den 116655? Men en helt annan klocka förstås. En som jag skulle vilja ha.

Köp! Kul att få se något som skiljer sig från sub/dj-mängden. Att välja en klocka utifrån att den eventuellt skulle ha ett högre andrahandsvärde än den du verkligen vill ha riskerar ju att ta bort en del av glädjen med ägandet. Dessutom misstänker jag, utan att ha gjort någon grundligare research, att det finns bättre andrahandsmarknader än KS för en YM. Så även om den är iskall här betyder inte det att den är osäljbar eller att den behöver tappa alltför mycket i värde.

Bara nyfiken vilken marknad du tänker på?

Jag gillar den, lite "håll-käften"-klocka över den, i alla fall i guld.
Det enda som gör mig lite :bored: över den är priset.
För det priset, oftast mindre, får man bland annat en fin Vacheron Constantin Overseas.....

Gillar stålen, sjukt härlig färgkombinationer med det blå, vita och lite röda! YM2 är även en av de snyggare två-tons klockor jag sett. Har själv funderat på en men annat har kommit före hittills.

Flera har redan varit inne på varför den är så sällsynt, trots att det ändå är många som skulle kunna tänka sig att ha en. Den enkla anledningen är att de allra flesta prioriterar annat för den sortens pengar. Fördelen för den som vill ha en är förstås att AD som behöver sälja sin kvot gärna släpper iväg svårsålda modeller billigt till gråhandlare, vilket förstås i sin tur både pressar begagnatpriserna och skapar ett fint prutläge. Om du inte har för bråttom och har tid att lägga på att leta kan du säkert till slut lägga beslag på en för 80-90k.

Ska du ändå semestra i Moskva kan du redan idag plocka upp en för 95k:
http://www.chrono24.se/rolex/yacht-master-ii-44-mm-steel--id3661670.htm

:)

Har man användning av regattakronografen så har klockan en funktionell skönhet. Om inte, så är det bara en onödig komplikation.
Just att månfas bara är en onödig komplikation har fått mig att avstå från köp av en PP 5270, en VC Traditionelle Chrono Perpetual, och en Lange Datograph Perpetual :rolleyes:

Den är inte vacker, sjukt jävlans stor och plottrig.

Men den handlar om båtracing, ett instrument utvecklat för ett syfte men används för att räkna ner till champagne-showers av ägare som inte vet hur komplikationen fungerar.

Hur kan man inte gilla en klocka som bara kan beskrivas med ett ord: Brutal!

Tillbaka
Topp