• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ja, på viklåset och när originalplasten har släppt tejpar jag dem för att undvika repor. Om du vet något om Rolex borde du veta att det första man repar är just viklåset, och det vill inte jag göra i onödan.
Hahaha. Tror zed vet en hel del om Rolex och det där gäller klockor rent generellt. Slappna av det är en stålklocka gjord för att användas.

:D
Du vet att @Zed är handlare? :D
Han får vara vad han vill. Jag bryr mig inte. Han ställer en fråga vars svar klart syns på bilden, och varför jag tejpar mina klockor borde vara självklart för en klockentusiast/handlare. Hela KS har blivit fullt av människor som klankar ned på bilder som publiceras och köp som har gjorts. Ja kort sagt på allt. Så var det inte för några år sedan. Till min KS-mailbox skriver personer som jag inte känner/aldrig haft kontakt med, - att så här är det nu på KS, bry dig inte, det lugnar sig....
Så skall det inte vara!

Nej för min del är det nog nu! Over and Out!

KS klarar sig bra utan mig med inställningen och tonläge som just nu visar sig.

Varför ska han tabort plasten om han samlar? Är ju skillnad på samlare och brukare.
Samlar man letar man väl efter exemplar i mycket bra skick och vill behålla det man har i mycket bra skick.

Förstår inte, vad tjänar ni på att vara så elaka mot varandra?

@kirex har tydligt redan en samling på seadwellers och har redan beställt klockan i fråga.
HAN är antagligen lycklig med SITT val och köp, antingen gratulera honom för att han gjört vad som är rätt för sig själv eller hålla tyst.

Om man vill ha en mainstream klocka så är man fanboy/flipper/måste lära sig bättre om den här hobbyn. Samlar man klockor som "the main herd" gillar inte, men man själv älskar så är man en tönt. Eller är kirex bara inte är del av era inre clique så är det roligt att få ner honom?

Själv kör jag en M bil. Jag skämtar då och då med vänner som kär AMG eller musclecars men ändå respekterar vi varandra och andras eget tolkning av samma entusiasmen.

Kommentar som dessa 'does not add any respect to either party', så varför?

Förstår inte, vad tjänar ni på att vara så elaka mot varandra?

@kirex har tydligt redan en samling på seadwellers och har redan beställt klockan i fråga.
HAN är antagligen lycklig med SITT val och köp, antingen gratulera honom för att han gjört vad som är rätt för sig själv eller hålla tyst.

Om man vill ha en mainstream klocka så är man fanboy/flipper/måste lära sög bättre om den här hobbyn. Samlar man klockor som "the main herd" gillar inte, men man själv älskar så är man en tönt. Eller är kirex bara är inte del av era inre clique så är det roligt att få ner honom?

Själv kör jag en M bil. Jag skämtar då och då med vänner som kär AMG eller musclecars men ändå respekterar vi varandra och andras eget tolkning av samma entusiasmen.

Kommentar som dessa 'does not add any respect to either party', så varför?
Sorry för OT men upp med bilder och info om M-bilen i biltråden :)

Han får vara vad han vill. Jag bryr mig inte. Han ställer en fråga vars svar klart syns på bilden, och varför jag tejpar mina klockor borde vara självklart för en klockentusiast/handlare. Hela KS har blivit fullt av människor som klankar ned på bilder som publiceras och köp som har gjorts. Ja kort sagt på allt. Så var det inte för några år sedan. Till min KS-mailbox skriver personer som jag inte känner/aldrig haft kontakt med, - att så här är det nu på KS, bry dig inte, det lugnar sig....
Så skall det inte vara!

Skit i vad vissa här skriver. Kör din grej!

Så skall det inte vara!

Du missade helt poängen.
Hade du varit mer aktiv än vad jag antar att du är trots dina år här, hade du förmodligen känt till att Zed är handlare och därmed inte behöver få förklarat sådant för sig.
Det blir som att förklara för Icahandlaren att Ica har egna varor. Typ.
Men, det var ingen big deal. Det lockade fram ett skratt. Det var allt.

Ja, på viklåset och när originalplasten har släppt tejpar jag dem för att undvika repor. Om du vet något om Rolex borde du veta att det första man repar är just viklåset, och det vill inte jag göra i onödan.
Du får självklart göra som du vill men lite hairlines ger karaktär och påminner om ens historia med klockan. En repfri klocka har i alla fall jag svårt att knyta band till. :)

Tillbaka
Topp