• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jag får inte ens vänta.

Det är såklart aldrig kul att bli nekad att få skriva upp sig på en väntelista, det enda jag kan säga är att vänta några månader och försök igen eller så söker du dig utomlands, alternativt så kanske du kan hitta ett annat märke som huserar hos en AD för Rolex för att påbörja någon form av relation.

Däremot om det inte finns något annat märke så kanske man får börja fundera om man ska betala premium eller vänta in nästa lågkonjunktur :)
 
Det är såklart aldrig kul att bli nekad att få skriva upp sig på en väntelista, det enda jag kan säga är att vänta några månader och försök igen eller så söker du dig utomlands, alternativt så kanske du kan hitta ett annat märke som huserar hos en AD för Rolex för att påbörja någon form av relation.

Däremot om det inte finns något annat märke så kanske man får börja fundera om man ska betala premium eller vänta in nästa lågkonjunktur :)

Enklare att dra på sig en exempelvis Ronald Reagan ansiktsmask så man får lite VIP-service i kassan.
 
Enkelt. Kö på allt :)

Du har nog inte läst tråden? Det är inte kö på någon av dom heta modellerna. Om det hade varit kö är ju saken en fråga om tid. Så är ej fallet. En förstagångsköpare får aldrig köpa. Det går inte köa till sig en Daytona, Batman eller Pepsi exempelvis. Man kan vänta tills man dör. AD väljer vilka dom säljer till och kunder som spenderar, eller redan har spenderat, får förtur. AD söker långvariga kundrelationer och dom vill hitta kunder som inte säljer klockorna direkt. Hur mycket man måste spendera innan man får köpa beror på land och AD. Därför är det viktigt att tråden lever kvar. Folk måste få berätta sina erfarenheter osv. Alla som tror att svaret är enkelt och att tråden består av nonsens är oftast dom som själva spamar den med just nonsens.
 
Du har nog inte läst tråden? Det är inte kö på någon av dom heta modellerna. Om det hade varit kö är ju saken en fråga om tid. Så är ej fallet. En förstagångsköpare får aldrig köpa. Det går inte köa till sig en Daytona, Batman eller Pepsi exempelvis. Man kan vänta tills man dör. AD väljer vilka dom säljer till och kunder som spenderar, eller redan har spenderat, får förtur. AD söker långvariga kundrelationer och dom vill hitta kunder som inte säljer klockorna direkt. Hur mycket man måste spendera innan man får köpa beror på land och AD. Därför är det viktigt att tråden lever kvar. Folk måste få berätta sina erfarenheter osv. Alla som tror att svaret är enkelt och att tråden består av nonsens är oftast dom som själva spamar den med just nonsens.
Du hänger ju tyvärr inte med i svängarna
 
Ädelmetall behöver du inte köa för så det är bara att beställa.
Det stämmer inte riktigt längre, jag var hos nymans förra veckan för att titta på en 116508 med den gröna tavlan och fick till svar att det skulle ta ca ett år till jag skulle få den och jag beställde en och butikens tips var att jag skulle leta utomlands istället, så vissa modeller verkar glödheta även i ädelmetall
 
Känns som en något riskabel approach ändå. Folk som har lite pengar över vill trots allt kunna köpa en produkt, ex. vill jag gärna köpa en ny Pepsi, även om det skulle vara något års väntetid när en modell "drabbas" av en moderiktig efterfrågan.

Men det kanske är investeringsobjekt Rolex vill sälja, fast det rimmar ändå dåligt med alla datejusts etc.
 
Du har nog inte läst tråden? Det är inte kö på någon av dom heta modellerna. Om det hade varit kö är ju saken en fråga om tid. Så är ej fallet. En förstagångsköpare får aldrig köpa. Det går inte köa till sig en Daytona, Batman eller Pepsi exempelvis. Man kan vänta tills man dör. AD väljer vilka dom säljer till och kunder som spenderar, eller redan har spenderat, får förtur. AD söker långvariga kundrelationer och dom vill hitta kunder som inte säljer klockorna direkt. Hur mycket man måste spendera innan man får köpa beror på land och AD. Därför är det viktigt att tråden lever kvar. Folk måste få berätta sina erfarenheter osv. Alla som tror att svaret är enkelt och att tråden består av nonsens är oftast dom som själva spamar den med just nonsens.

Det stämmer med min erfarenhet hittills. AD:n måste fatta tycke för dig på det ena eller det andra sättet. Annars är det kört. Jag kommer ändå göra ett par försök till att komma med på en intresselista innan jag ger upp. Jag skall dock inte besöka någon AD efter min katastrofvisit inne hos Nymans ur.
 
Underhållande tråd. Kan verkligen se hur folk lägger upp strategier för hur de skall agera innan de går in till AD.
Ligger säkert sömnlösa dagen innan som barn inför julafton.

Ni, precis som jag, hamnar under kategorin: "De som inte hjälpte till när det var tuffa tider, men nu passar det"
Finns ingen anledning för dem att släppa en populär stålrolex till den kategorin.
När det finns de som anmält intresse sedan flera år tillbaka, de som köpt mycket innan och andra kontakter som är viktigare.

Så ni har 3 val:

- Börja hjälp dem med lite ädelmetalls modeller eller ett par hyllvärmare. Sen kan ni snacka.
- Ring runt till varenda AD i Europa och har ni tur så är någon på bra humör...
- Köp en till marknadspris, antingen här eller hos gråhandlare. Bara att öppna lädret.

Så, nu kan vi stänga tråden ;)
 
Underhållande tråd. Kan verkligen se hur folk lägger upp strategier för hur de skall agera innan de går in till AD.
Ligger säkert sömnlösa dagen innan som barn inför julafton.

Ni, precis som jag, hamnar under kategorin: "De som inte hjälpte till när det var tuffa tider, men nu passar det"
Finns ingen anledning för dem att släppa en populär stålrolex till den kategorin.
När det finns de som anmält intresse sedan flera år tillbaka, de som köpt mycket innan och andra kontakter som är viktigare.

Så ni har 3 val:

- Börja hjälp dem med lite ädelmetalls modeller eller ett par hyllvärmare. Sen kan ni snacka.
- Ring runt till varenda AD i Europa och har ni tur så är någon på bra humör...
- Köp en till marknadspris, antingen här eller hos gråhandlare. Bara att öppna lädret.

Så, nu kan vi stänga tråden ;)
Vi måste ju diskutera vad som är bästa presenten till AD för att man ska få tjacka sig en stålrolle. En årsprenumeration fiji water kanske?
 
Underhållande tråd. Kan verkligen se hur folk lägger upp strategier för hur de skall agera innan de går in till AD.
Ligger säkert sömnlösa dagen innan som barn inför julafton.

Ni, precis som jag, hamnar under kategorin: "De som inte hjälpte till när det var tuffa tider, men nu passar det"
Finns ingen anledning för dem att släppa en populär stålrolex till den kategorin.
När det finns de som anmält intresse sedan flera år tillbaka, de som köpt mycket innan och andra kontakter som är viktigare.

Så ni har 3 val:

- Börja hjälp dem med lite ädelmetalls modeller eller ett par hyllvärmare. Sen kan ni snacka.
- Ring runt till varenda AD i Europa och har ni tur så är någon på bra humör...
- Köp en till marknadspris, antingen här eller hos gråhandlare. Bara att öppna lädret.

Så, nu kan vi stänga tråden ;)
Nja, så originell är du inte. Det är nog ett tjugotal andra som hunnit före dig ;)
 
Dina slutsatser, om vad jag menar, får stå för dig.
Men om vi skall vara sakliga så verkar föregående inlägg inte haft någon inverkan då folk fortsätter fråga hur de skall hamna på listan.
Så lite repetition var kanske inte helt fel?


Köat sen släpp i 5 olika butiker.. .. Måste jag köpa hyllvärmare först.... :'(
 
Tillbaka
Topp