• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

hellbit

Cartier
Hej!
Min tjej funderar på att sälja sin Datejust.
Den är ifrån 2006 och inköpt i Helsingborg.
Box och alla handlingar finns.
Jag är lite osäker på en sak och det gäller datumhjulet. Varannan siffra är röd och varannan svart. Det finns både Jubilee och oysterlänk till den. Senaste service är gjord 2015. Vad bör den vara värd?
 

Bilagor

  • E104003B-5CFA-42DA-A9D3-3A4373890EDE.jpeg
    E104003B-5CFA-42DA-A9D3-3A4373890EDE.jpeg
    140.2 KB · Visningar: 0

hellbit

Cartier
Hej!
Min tjej funderar på att sälja sin Datejust.
Den är ifrån 2006 och inköpt i Helsingborg.
Box och alla handlingar finns.
Jag är lite osäker på en sak och det gäller datumhjulet. Varannan siffra är röd och varannan svart. Det finns både Jubilee och oysterlänk till den. Senaste service är gjord 2015. Vad bör den vara värd?
Ett förtydligande:
Jag har dålig koll på det här med datumhjulet. Antar att det inte påverkar priset. I övrigt kan jag ju naturligtvis se vad en DJ säljes för generellt.
Mvh
 

David71

Rolex
2-Faktor
Ett förtydligande:
Jag har dålig koll på det här med datumhjulet. Antar att det inte påverkar priset. I övrigt kan jag ju naturligtvis se vad en DJ säljes för generellt.
Mvh
_20190802_095447.JPG

Roulettedatum finns till de med asterisk, dvs svart, vit, blå stick dial och svart arab conc. Detta är 17-18-års katalog. Så din borde ha svarta datum men kan ha varit annorlunda förr.
 

hellbit

Cartier
_20190802_095447.JPG

Roulettedatum finns till de med asterisk, dvs svart, vit, blå stick dial och svart arab conc. Detta är 17-18-års katalog. Så din borde ha svarta datum men kan ha varit annorlunda förr.
Tack!
Tavlan var blå när den köptes begagnad av Rolex retailer i Helsingborg begagnad (tyvärr finns inte butiken längre) Hon fick dock möjligheten att gratis byta tavla och då gjorde hon det till denna, antar att det isåfall är därför det är roulettehjul kvar.
 

0-500

Cartier
Jag Tror att detta hysteri ang Rolex modeller kommer från Sociala medier.
Rolex tillverkar det antal dom alltid tillverkat skillnaden är ju att så Många mer vill ha Rolex idag en för bara 3-5 år sedan.
 

jappdapi

Rolex
2-Faktor
Jag kanske inte ska säga så mycket men äger själv tre populära stål Rolex men tycker hela utvecklingen har blivit jättetråkig.
Visst jag har tjänat pengar på det om jag säljer men samtidigt vart än men vänder sig känns det som att man ser en Rolex på handlanden på folken. Speciellt i Hong Kong.

Var mycket roligare att när klockorna fanns hos AD. Spännande utveckling.
 
  • Like
Reactions: Npl

Jonasfager

Breitling
som rubrik lyder, vilken hade ni valt mellan Day Date (säg 18038) och datejust (säg 16233) om ni lägger pengarfrågan åt sidan?
Vilken tilltalar er mest, rent estetiskt?
 
Topp