Ingen kamel med?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ingen kamel med?
Den fick stå kvar i garaget den här gångenIngen kamel med?
Vart kan jag gnälla över kötider? Är det den här här tråden som gäller?
Verkar som AD är stället som gäller om man vill gnälla över kötiderVart kan jag gnälla över kötider? Är det den här här tråden som gäller?
Åfan, tack.Många gråhandlare annonserar om olika Rolexklockor som det står Ny/oanvänd på.
Kommer dessa indirekt från AD eller från klienter som fått köpa hos AD men som säljer snabbt till farbror grå.
Detta drabbar tyvärr den som vill ha Rolex i sin kollektion (ej för att flippa) eftersom väntetiderna är absurda & fett Många är heta på att bara flippa.
Tråkig utveckling men
That’s life.................................
Tror det finns nån Patek som det även är kö på men i övrigt så går det nog att dra den slutsatsen. Så om det avser kötid för Patek så i Patek tråden och Rolex i denna tråd. Sjukt bra av admin att sprida det till andra trådar, skapar otroligt mervärde.Jag tror det, eftersom att det trots allt är relaterat till Rolex![]()
Tror det finns nån Patek som det även är kö på men i övrigt så går det nog att dra den slutsatsen. Så om det avser kötid för Patek så i Patek tråden och Rolex i denna tråd. Sjukt bra av admin att sprida det till andra trådar, skapar otroligt mervärde.
Borde inte hemförsäkringen täcka värdet för din klockan utanför hemmet? Jag har för mig IF täcker upptill 80’ utanför hemmet.
Vad har du hittat för hemförsäkring som inte täcker 50'?Trygg-hansa täckte upp till 30k utanför hemmet, så det räcker inte tyvärr.
Vad har du hittat för hemförsäkring som inte täcker 50'?
THs lågpris, Aktsam, täcker 35'.Nej det undrar jag med, när jag ringde och frågade så sa hon att det endast var 30', vilket gjorde mig skeptisk, enligt försäkringsbrevet är det 50'... kanske bör byta försäkringsbolag för hemförsäkringen med![]()
Med tanke på att de flesta större hemförsäkringarna idag täcker minst 80’, så ska du nog se över hela försäkringen så den är vettig även vad gäller annat än klockor.Nej det undrar jag med, när jag ringde och frågade så sa hon att det endast var 30', vilket gjorde mig skeptisk, enligt försäkringsbrevet är det 50'... kanske bör byta försäkringsbolag för hemförsäkringen med![]()
Verkligen..Kan ha postats här tidigare.
Han pratar om rolex bubblan
https://m.youtube.com/watch?feature=youtu.be&v=VOp1tOuHWZ8
cosc är väl -4,+6 så det är ju inte innan för i alla fall, lite beroende på hur klockan brukas, liggande i vissa vinklar så kan det vara lite annorlunda har jag för mig.Upptäckte att min dj41:a går sex sekunder långsamt. Något att lämna in?
Ska inte suparlative gå plus minus 2 sekunder per dag?cosc är väl -4,+6 så det är ju inte innan för i alla fall, lite beroende på hur klockan brukas, liggande i vissa vinklar så kan det vara lite annorlunda har jag för mig.
Befinner mig i Spanien och ringde runt bland AD:s i jakt på 114060. Finns inga listor att stå på för tillfället, precis som i Sverige.Jag besökte för någon dag sedan Ferret i Nice, Frankrike. Rolex AD alltså. Det var inte mycket till utbud där (heller). En hel del Datejust, några Yacht-master (I och II), lite Day-date och Cellini samt en vit Milgauss. Sedan hade de ju lite Tudor och Panerai men det passar ju inte här...
Lika illa som förra sommaren alltsåJag besökte för någon dag sedan Ferret i Nice, Frankrike. Rolex AD alltså. Det var inte mycket till utbud där (heller). En hel del Datejust, några Yacht-master (I och II), lite Day-date och Cellini samt en vit Milgauss. Sedan hade de ju lite Tudor och Panerai men det passar ju inte här...
Ett litet tag till dåDet kommer väl snarare hålla bubblan vid liv?. Let the good times roll!
Ett litet tag till då![]()