• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Smyger in en ful-Rolle @Feskarn @Fixxxer
967DB3CD-6030-48A2-8639-D0FB130F3A80.jpeg
Ingen kamel med?
 
Vart kan jag gnälla över kötider? Är det den här här tråden som gäller?
Verkar som AD är stället som gäller om man vill gnälla över kötider :rolleyes:
How can I check the availability of a watch?
People also ask:
  • "Which Rolex boutique has the watch I am looking for?" / "How can I find out the availability of a specific model in-store at an Official Rolex Retailer?"
Please contact your nearest Official Rolex Retailer. They are best suited to advise you on selecting a Rolex watch. They can provide you with information on the availability of Rolex watches in your region.

All Rolex watches are assembled by hand with utmost care to ensure exceptional quality. It is natural that such high standards should restrict our production capacity. Rolex makes regular deliveries to the official distribution network. However, due to high demand, the availability of certain models may be limited. Official Rolex Retailers are at your service should you need any advice. Only they are authorized to sell new Rolex watches, and independently manage the allocation and sales to their customers.
 
Många gråhandlare annonserar om olika Rolexklockor som det står Ny/oanvänd på.
Kommer dessa indirekt från AD eller från klienter som fått köpa hos AD men som säljer snabbt till farbror grå.
Detta drabbar tyvärr den som vill ha Rolex i sin kollektion (ej för att flippa) eftersom väntetiderna är absurda & fett Många är heta på att bara flippa.
Tråkig utveckling men
That’s life.................................
 
Många gråhandlare annonserar om olika Rolexklockor som det står Ny/oanvänd på.
Kommer dessa indirekt från AD eller från klienter som fått köpa hos AD men som säljer snabbt till farbror grå.
Detta drabbar tyvärr den som vill ha Rolex i sin kollektion (ej för att flippa) eftersom väntetiderna är absurda & fett Många är heta på att bara flippa.
Tråkig utveckling men
That’s life.................................
Åfan, tack.
 
Jag tror det, eftersom att det trots allt är relaterat till Rolex :pompus:
Tror det finns nån Patek som det även är kö på men i övrigt så går det nog att dra den slutsatsen. Så om det avser kötid för Patek så i Patek tråden och Rolex i denna tråd. Sjukt bra av admin att sprida det till andra trådar, skapar otroligt mervärde.
 
Tror det finns nån Patek som det även är kö på men i övrigt så går det nog att dra den slutsatsen. Så om det avser kötid för Patek så i Patek tråden och Rolex i denna tråd. Sjukt bra av admin att sprida det till andra trådar, skapar otroligt mervärde.

En annan lösning hade varit att döpa om väntelistetråden till "Allmänt tjafs om Rolex" däremot så har den här tråden generellt varit ganska inaktiv då flera modeller har en egen tråd :)
 
Köpte i förra veckan en Rolex sub 16613LB från 1991 i extremt bra skick, endast klocka med äkthetsintyg ifrån butiken där den inköptes (värderad tillca 75.000). Nu är det väl så att jag även bör försäkra den då det är en del pengar att gå runt med på armen. Till min stora förvåning så fick jag inte teckna tilläggsförsäkring på min hemfösäkring då jag är "nykund" på detta bolag (trygg-hansa) så fick jag inte ta det via dem förens jag hade haft min hemförsäkring via dem i minst 1 år...

Har ni några tips på vart/vad för försäkring man kan skaffa?
 
Borde inte hemförsäkringen täcka värdet för din klockan utanför hemmet? Jag har för mig IF täcker upptill 80’ utanför hemmet.
 
Nej det undrar jag med, när jag ringde och frågade så sa hon att det endast var 30', vilket gjorde mig skeptisk, enligt försäkringsbrevet är det 50'... kanske bör byta försäkringsbolag för hemförsäkringen med :facepalm:
Med tanke på att de flesta större hemförsäkringarna idag täcker minst 80’, så ska du nog se över hela försäkringen så den är vettig även vad gäller annat än klockor.
 
Jag besökte för någon dag sedan Ferret i Nice, Frankrike. Rolex AD alltså. Det var inte mycket till utbud där (heller). En hel del Datejust, några Yacht-master (I och II), lite Day-date och Cellini samt en vit Milgauss. Sedan hade de ju lite Tudor och Panerai men det passar ju inte här...
 
Jag besökte för någon dag sedan Ferret i Nice, Frankrike. Rolex AD alltså. Det var inte mycket till utbud där (heller). En hel del Datejust, några Yacht-master (I och II), lite Day-date och Cellini samt en vit Milgauss. Sedan hade de ju lite Tudor och Panerai men det passar ju inte här...
Befinner mig i Spanien och ringde runt bland AD:s i jakt på 114060. Finns inga listor att stå på för tillfället, precis som i Sverige.
 
Jag besökte för någon dag sedan Ferret i Nice, Frankrike. Rolex AD alltså. Det var inte mycket till utbud där (heller). En hel del Datejust, några Yacht-master (I och II), lite Day-date och Cellini samt en vit Milgauss. Sedan hade de ju lite Tudor och Panerai men det passar ju inte här...
Lika illa som förra sommaren alltså :(
 
Ett litet tag till då:D

Om detta sia folk över vår lönegrad :)

Men hela spektaklet är galet. Som en objektiv bystander som skulle vilja ha en Batman för min egen känslomässiga skull. Vill inte betala över list o inte heller tjäna en slant som en oförskämd nasare likt tidigare Rolex kunder o så hamnar dinkorna snart på blocket. Vilken exklusiv grupp :facepalm:

Men detta hör kanske hemma i den eminenta Rolex väntelista tråden

Tror snarare FED underblåser priserna på Rolex fast jag tycker det var kul med en tråd i hur detta påverkar klockmarknaden ur en ekonomisk aspekt :).
 
Tillbaka
Topp