• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hej alla ks-medlemmar!
Jag är intresserad av att köpa en Rolex och vill helst göra det hos en AD i Stockholm. Jag är mest intresserad av explorer 1, datejust 41 mm och oyster perpetual, alla modeller i stål med start urtavla. Jag har läst hur svårt det är att få tag på stål-Rolex men är det så illa som alla beskriver det? Går det att få någon rabatt/rea hos AD, typ 10%, eller håller de sig strikt till listpriserna?
Hej!

Det är precis så illa när det gäller vissa modeller. Av de du nämner så är det mig veterligen bara Exp. 1 som har lång kö. Hos min AD är det mkt lång. Datejust 41 bör kunna lösa sig på nån månad max.

Rabatt tror jag inte du får alls på dessa modeller du nämner. Men kolla alltid :)

Hej alla ks-medlemmar!
Jag är intresserad av att köpa en Rolex och vill helst göra det hos en AD i Stockholm. Jag är mest intresserad av explorer 1, datejust 41 mm och oyster perpetual, alla modeller i stål med start urtavla. Jag har läst hur svårt det är att få tag på stål-Rolex men är det så illa som alla beskriver det? Går det att få någon rabatt/rea hos AD, typ 10%, eller håller de sig strikt till listpriserna?
Försöka sig på att få rabatt nu är nog lönlöst. Vill inte du ha den så vill kunden bakom dig ha den. Supply and demand my friend.

När det kommer till stål-Rolex så är det precis så som de flesta beskriver. De finns ju inte ens på flygplatser längre..

Tack för svaren. Nästa steg blir att skriva upp mitt namn på väntelistorna :/
Har du riktigt tur kanske du t o m kan dyka på någon av dessa till salu hos AD utan att behöva stå på lista, samtliga modeller du listat kan finnas inne i butik. Var själv inne hos en AD (inte i Sverige visserligen) rätt nyligen och då fanns Exp. 1 inne till omedelbar försäljning :)

• Like
Reactions: KW_
Har du riktigt tur kanske du t o m kan dyka på någon av dessa till salu hos AD utan att behöva stå på lista, samtliga modeller du listat kan finnas inne i butik. Var själv inne hos en AD (inte i Sverige visserligen) rätt nyligen och då fanns Exp. 1 inne till omedelbar försäljning :)
Går förbi imorgon och kollar av läget! Har Rob Engström öppet? Har för mig att det var byggarbeten eller liknande där.

3mucfy.jpg
Tror jag skulle vända på det! ;)

Så rob engström har inga klockor i butiken?Går det att få nedsatt pris (pruta) på tudor bb 58 eller det större tudor bb 41 mm?

Så rob engström har inga klockor i butiken?Går det att få nedsatt pris (pruta) på tudor bb 58 eller det större tudor bb 41 mm?
Jo, de har klockor, men i den tillfälliga butiken finns inga montrar.
Bb58 är det väntelista på, så knappast prutbar. Rob tar även handpenning för att du ställa dig på listan. Var ett par månader sist jag pratade med dem.

/B

Okej, tack för all information. Tänker nog gå ner och kolla läget. Man kanske blir positivt överraskad med väntetider, priser osv

Tillbaka
Topp