Tror du efterfrågan minskar då?
Jag tror att jag måste bli bättre på mina ironiska smilies.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tror du efterfrågan minskar då?
Om 90% av alla AD slutar sälja Rolex kanske det finns tillräckligt med klockor för att resten ska kunna ha annat än guld i sina montrar.
Har ryktas det (mer eller mindre officiellt fran mindre AD's) att Rolex kommer med nya krav pa hur en butik skall se ut om man vill fortsatta salja deras varor.
Det handlar om montrar,vaggar, mattor, forsajlnings/visningsmobler etc som skall vara unisont med Rolex krav pa hur en Rolexbutik skall se ut och blir en dyr historia for den lille handlaren da summor uppemot 300'USD ar var det borjar.
LIgger kanske helt i linje med ett annat rykte att Rolex inte langre vill ha handlare som saljer andra "lagklassiga" marken,juverler och annat tillsammans med en horna i butiken dar en Rolexmonter star.
Detta ar inte vad en Rolexkund skall behova sta ut med tydligen....det blir i slutanden enbart Rolex Boutiques och storre handlare som har rad att utforma och uppdatera sin butik enl kraven som kommer fa lov att salja Rolex.
Vi far val se hur det ser ut om nagot ar.
Med andra ord en butik med enbart Rolex loggor och gröna mattor
Att bli erbjuden på en Nespresso, då vet man att det är lyx.Nagot liknande.
Gissningsvis ska det se likadant ut oavsett om du kliver in i en Rolexbutik i Goteborg eller Kapstaden.
Vad som kan bli trevligt ar att (aterigen rykten fran storre AD) det blir krav pa en kaffe/champagnebar liknande den Nymans Ur redan har. Allt for att formedla kanslan av exclusivitet och lyx.
Vad är ens värdet av en trevlig upplevelse när man endå inte får köpa någon klocka för alla listor är stängda.. förstår värdet av en lounge och trevlig upplevelse om man kunde kliva in och sätta sig med en säljare och få prova alla modeller och sen kunna lägga en beställning med 6-12mån väntetid Liknande som man gör med Bilar.Att bli erbjuden på en Nespresso, då vet man att det är lyx.
Bilbesiktningen har fortfarande vanliga kaffemaskiner de bjuder på.
Vad är ens värdet av en trevlig upplevelse när man endå inte får köpa någon klocka för alla listor är stängda.. förstår värdet av en lounge och trevlig upplevelse om man kunde kliva in och sätta sig med en säljare och få prova alla modeller och sen kunna lägga en beställning med 6-12mån väntetid Liknande som man gör med Bilar.
Men när inga modeller finns hemma att titta på och alla listor är stängda så kan de väl lika gärna klappa igen butiken och leverera klockan till närmsta postnord ombud för de få utvalda som faktiskt för köpa
Jag tror att det du och andra missar är att AD's har klockor till salu, men inte till just dig.Vad är ens värdet av en trevlig upplevelse när man endå inte får köpa någon klocka för alla listor är stängda.. förstår värdet av en lounge och trevlig upplevelse om man kunde kliva in och sätta sig med en säljare och få prova alla modeller och sen kunna lägga en beställning med 6-12mån väntetid Liknande som man gör med Bilar.
Men när inga modeller finns hemma att titta på och alla listor är stängda så kan de väl lika gärna klappa igen butiken och leverera klockan till närmsta postnord ombud för de få utvalda som faktiskt för köpa
Jag tror att det du och andra missar är att AD's har klockor till salu, men inte till just dig.
De går inte på minus direkt. Undrar varför...
Bland annat.För att de kränger av allt ingen vill ha till gråhandlare för att de ska få sina Daytonas ?
Jag vet ärligt talat inte men det kan vara så.Vill varna för ev uttjatat ämne men jag tror inte jag kopplade nya policyn för urtavlor/reservdelar helt. @Staafen kom du i underfund med vad som gällde?
Utifrån min uppfattning så kostar tavlan i dagsläget lika mycket som innan policyn men med skillnaden att vill du behålla din tidigare tavla så tillkommer ytterligare 40%? Kan någon bekräfta/dementera?
Okej vi märker väl. Rätt sjuka direktiv från Rolex om det är så det ligger till kan jag tycka.Jag vet ärligt talat inte men det kan vara så.
Så är det. Vanlig tavla kostar 5800 inklusive byte. Vill du ha visare så är det en tusenlapp till. Och som du säger. Vill du även behålla din gamla tavlan och visare så kostar det ytterligare 40%.Vill varna för ev uttjatat ämne men jag tror inte jag kopplade nya policyn för urtavlor/reservdelar helt. @Staafen kom du i underfund med vad som gällde?
Utifrån min uppfattning så kostar tavlan i dagsläget lika mycket som innan policyn men med skillnaden att vill du behålla din tidigare tavla så tillkommer ytterligare 40%? Kan någon bekräfta/dementera?
Helt otroligt. Min uppfattning var att Rolex/AD ändå försökte vinkla det som att dom gjorde en en tjänst.Så är det. Vanlig tavla kostar 5800 inklusive byte. Vill du ha visare så är det en tusenlapp till. Och som du säger. Vill du även behålla din gamla tavlan och visare så kostar det ytterligare 40%.
Pratade med Nymans igår.
Mvh
och folk accepterar detta helt utan vidare, häpnadsväckandeSå är det. Vanlig tavla kostar 5800 inklusive byte. Vill du ha visare så är det en tusenlapp till. Och som du säger. Vill du även behålla din gamla tavlan och visare så kostar det ytterligare 40%.
Pratade med Nymans igår.
Mvh
Gör folk det då?och folk accepterar detta helt utan vidare, häpnadsväckande
det finns det garanterat folk som görGör folk det då?
Vad har de för val?och folk accepterar detta helt utan vidare, häpnadsväckande
Är det logiskt att man ska behöva betala extra för att få behålla sin gamla tavla?Vad har de för val?
Eller ser sig om efter ett annat märke som inte anser vara gudNej extremt ologiskt och trist. Men om alla som kan utföra byte av tavlan tar +40% då Rolex kräver det, så har alla som vill byta inget val att acceptera eller skippa bytet.
Det är ett alternativ ocksåEller ser sig om efter ett annat märke som inte anser vara gud
Du gillar inte Rolex va?Eller ser sig om efter ett annat märke som inte anser vara gud
Då betalar du givetvis för bara bytet. Samma som om du har en lös tavla du vill byta till.Jag undrar vad som gäller om man har två klockor och vill byta urtavla mellan de båda klockorna?
Jodå, men de sektliknande förhållanden som råder är rätt löjliga.Du gillar inte Rolex va?
Det låter ju högst rimligt att fallet är så. Å andra sidan är det inte mycket som känns rimligt med de nya direktiven så man upphör ju inte att förvånas.Då betalar du givetvis för bara bytet. Samma som om du har en lös tavla du vill byta till.
Jag kanske missförstod men måste man inte betala för att få behålla tavlan som man byter ifrån? I så fall spelar det väl egentligen ingen roll om man kommer in med en lös tavla eller köper en hos ADn om man ändå måste betala extra för att få behålla den tavla som redan sitter monterad?Då betalar du givetvis för bara bytet. Samma som om du har en lös tavla du vill byta till.
Precis, det spåret jag var inne på när jag ställde frågan. Magstarkt om det tillkommer 40%x2 på tavlornas värde för endast ett byte men det känns ju för sjukt för att kunna stämmaJag kanske missförstod men måste man inte betala för att få behålla tavlan som man byter ifrån? I så fall spelar det väl egentligen ingen roll om man kommer in med en lös tavla eller köper en hos ADn om man ändå måste betala extra för att få behålla den tavla som redan sitter monterad?