DukeNukem
Basic
Ser fin ut, funderar på en likadan men osäker på vilken länk.Är så nöjd med DJ 126200. Keeper livet ut!
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ser fin ut, funderar på en likadan men osäker på vilken länk.Är så nöjd med DJ 126200. Keeper livet ut!
![]()
Tack för svaret, men njae... Jag tror inte att jag har lust att riskera nåt mer haveri genom att vrida kronan på ett "tvingande" vis. Den går trögt, den är till och med trögare att gänga på än normalt så jag tror att jag får ta klockan till en AD asap. Synd bara att man bor i ödemarken och det sällan passar att åka till storstan - särskilt i "dessa tider"...Vill egentligen inte ge rekommendationer för kan vara något helt annat... men om du känner dig manad till att testa.
Har du testat att vrida upp den ordentligt? Ser dess utom att datumet har fastnat... da den 24 timmar med timvisaren. Funkar inte detta så lämna in den direkt. En SD anser jag skall servad hos AD.
Det ska nog gå bra att posta klockan. Mer risky dock.Tack för svaret, men njae... Jag tror inte att jag har lust att riskera nåt mer haveri genom att vrida kronan på ett "tvingande" vis. Den går trögt, den är till och med trögare att gänga på än normalt så jag tror att jag får ta klockan till en AD asap. Synd bara att man bor i ödemarken och det sällan passar att åka till storstan - särskilt i "dessa tider"...
Alla sportmodeller i stål är väl det enklaste svaret. Sub, Daytona och Sky-Dweller.Kan du göra några listor på de som är populära? Vilka är de?
Har vi några aktuell prislistor inklusive moms från andra länder så man kan bilda sig en uppfattning?Har haft precis samma tankar. Trist då jag helst anser att man bör supporta lokala AD, men just nu är skillnaden för stor för att kunna motivera ett köp i Sverige.
Mest tydligt på guldmodeller här är ett axplock.Har vi några aktuell prislistor inklusive moms från andra länder så man kan bilda sig en uppfattning?
Hur är det med enklare modeller, som 124060?Mest tydligt på guldmodeller här är ett axplock.
126334 9,400€ List SEK 106,800:-
126655 26,000€ List SEK 295,400:-
116508 34,800€ List SEK 396,400:-
7,700€Hur är det med enklare modeller, som 124060?
Modeller jag är intresserad av :Har vi några aktuell prislistor inklusive moms från andra länder så man kan bilda sig en uppfattning?
Det är ju ändå samma skit.Modeller jag är intresserad av :
126000 - 5050€ I Tyskland eller i Sverige 60250 kr.
126200 - 6750€ I Tyskland eller i Sverige 78400 kr.
Eller så är det ett roligt äventyr att få besöka en ny stad och bli bjuden på resa, övernattning och middag. Tråkigt dock att det inte är aktuellt med nuvarande situation i världen.Det är ju ändå samma skit.
Om du åker ditt och köper de för ”några” tusenlappar billigare, kostnader för flyget/hotell osv. T. ex. samma sak som att köpa en begagnad Porsche som är 5k’tusen billigare i Poland än i Sverige.
Jag är också nyfiken på 7825, är det bra ni som testat?Någon som kan rekommendera bästa verktyget att ta av och på länk på smidigast sätt?
Tänker främst Rolex, men gärna Tudor, Omega och GS.
Är det Bergeon 7825 som gäller? Eller kommer jag behöva flera beroende på klocka och tillverkare?
Någon som kan rekommendera bästa verktyget att ta av och på länk på smidigast sätt?
Tänker främst Rolex, men gärna Tudor, Omega och GS.
Är det Bergeon 7825 som gäller? Eller kommer jag behöva flera beroende på klocka och tillverkare?
Jag är också nyfiken på 7825, är det bra ni som testat?
Tack för svar!Personligen tycker jag investeringen av en Bergeon 7825 är den bästa jag gjort i klockverktygsväg. Otroligt smidig att använda i jämförelse med alla andra verktyg jag testat.
Toppen, tack! Ingen risk för repor på bandhornens baksidor eller liknande? Lätt hänt om man använder vanligt verktyg och inte maskerar med tape.Personligen tycker jag investeringen av en Bergeon 7825 är den bästa jag gjort i klockverktygsväg. Otroligt smidig att använda i jämförelse med alla andra verktyg jag testat.
Jag tror jag i stort sätt bara har haft Rolex eller klockor där det inte varit aktuellt med länkbyten (som RO, Reverso etc) sen jag köpte verktyget, men jag kan absolut se hur det skulle kunna funka bra att använda på andra klockor med.Tack för svar!
Använder du som ”universal” eller bara till Rolex?
Nej jag hade aldrig några problem med det, just för att tången känns så stabil och lättmanövrerad. Sen kan jag ändå rekommendera att man använder tejp om det är en klocka man är väldigt rädd om, även om inte jag brukar göra det. Det skadar aldrig att vara extra försiktig.Toppen, tack! Ingen risk för repor på bandhornens baksidor eller liknande? Lätt hänt om man använder vanligt verktyg och inte maskerar med tape.
Riktigt snyggt! Har för mig att 16550 gick att köpa med jubilee, men inte helt säker.Om du äger en modell där jubilee är ett alternativ kan du köpa det separat, annars inte tyvärr. Jag hade super jubilee på mina 16570 tidigare men köpte det här på KS.![]()
![]()
Stort tack! Det visste jag inte faktiskt, en trevlig kombo helt klart.Riktigt snyggt! Har för mig att 16550 gick att köpa med jubilee, men inte helt säker.