Otroligt fin klocka!Denna årskalender är så cool! Alla inställningar är gömda i själva ringen
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Otroligt fin klocka!Denna årskalender är så cool! Alla inställningar är gömda i själva ringen
Någon som vet vilken färg på tavlor som gjordes till 116264, Turn-O-Graph?
Har en mörkgrå som ser svart ut i vissa vinklar. Gjordes det en med svart tavla eller är det bara mörkgrå, blå och vit?
Blå, vit och svart/grå(?). Det är tre iaf och jag har dem alla. Aldrig tänkt på om den är mer åt det gråa hållet. Troligen för att jag aldrig burit klocka med den tavlan monterad.Någon som vet vilken färg på tavlor som gjordes till 116264, Turn-O-Graph?
Har en mörkgrå som ser svart ut i vissa vinklar. Gjordes det en med svart tavla eller är det bara mörkgrå, blå och vit?
Denna årskalender är så cool! Alla inställningar är gömda i själva ringen
Årskalender er vel inte så mye jobb å få i gang om den har stannat, men en perpetual calendar derimot kan väre riktigt jobbigt. Iaf om den har legat i en lengere period.När man har en årskalender, börjar det bli dags att skaffa en winder då att parkera den i?
Redan min GMT Master är lite småmeckig att ställa om lagt bort den några dagar tycker jag...
Tar ett par minuter bara! Tycker att Rolex har löst det väldigt braNär man har en årskalender, börjar det bli dags att skaffa en winder då att parkera den i?
Redan min GMT Master är lite småmeckig att ställa om lagt bort den några dagar tycker jag...
Något lär de göra 2021 för då är det väl årsdag för den och Explorer 1. Man kan ju hoppas att de drar ner den närmre 16570 men tror inte det. Jag tror inte att det är omöjligt att de även byter ut bezeln till keramisk. Det skulle kunna bli en 41mm som Sub och med keramisk.Ämnet ha säkert redan avhandlats hör eller annanstans på forumet
Men vad tror ni är sannolikheten att Explorer II uppdateras med 1-2 mm mindre diameter i närtid?
Förmodligen låg. Alla modeller har i stort sett växt, även om vissa klassiska storlekar har behållts. Den stora massan vill ha stora-kolla-på-mig-klockor.Ämnet ha säkert redan avhandlats hör eller annanstans på forumet
Men vad tror ni är sannolikheten att Explorer II uppdateras med 1-2 mm mindre diameter i närtid?
Om du äger en modell där jubilee är ett alternativ kan du köpa det separat, annars inte tyvärr. Jag hade super jubilee på mina 16570 tidigare men köpte det här på KS.Går det köpa en Jubilee länk av AD till en 116610LN ?
Hittat detta på Rolex Forum är detta rätt länk att söka efter och finns det någon här som haft den kombon.
ROLEX Jubilee 69200 Bracelet for GMT BLNR, BLRO and Submariner 116610, 114060.
Är denna kombo jag är ute efter, fast en 116610 då.
Riktigt, riktigt snyggt! Vilken juldrömOm du äger en modell där jubilee är ett alternativ kan du köpa det separat, annars inte tyvärr. Jag hade super jubilee på mina 16570 tidigare men köpte det här på KS.
Se där. Helt annan klocka med jubilee snyggt!Om du äger en modell där jubilee är ett alternativ kan du köpa det separat, annars inte tyvärr. Jag hade super jubilee på mina 16570 tidigare men köpte det här på KS.
Jag håller med! Jag blev överraskad hur bra det faktiskt såg ut. Kan helt klart rekommendera det till fler 16570 ägare.Se där. Helt annan klocka med jubilee snyggt!
Riktigt snyggt! Gör sig mycket bra till mer "rejäla" ur.Om du äger en modell där jubilee är ett alternativ kan du köpa det separat, annars inte tyvärr. Jag hade super jubilee på mina 16570 tidigare men köpte det här på KS.
Stort tack, synd att jag sålt både klockorna och länken.Riktigt snyggt! Gör sig mycket bra till mer "rejäla" ur.
Brandos är väl helt enkelt utan bezel? Annars finns ju alltid 16570 för helstål-lookenSåg nyligen en diskussion om försäljningen av Marlon Brandos GMT, som han hade på inspelningen av Apocalypse Now, och fastnade ordentligt för looken. Men när man söker info så har nästan alla klockor, även de som säljs, bezeln med siffror.
Är ute efter den med stål som omgärdar tavlan. Är det en specifik modell/variant?
ja som om att det fanns en lista
Ok, trodde Brandos variant var en egen. Den är, i mitt tycke, den absolut mest läckra klocka jag sett.Brandos är väl helt enkelt utan bezel? Annars finns ju alltid 16570 för helstål-looken
”Bara” att köpa en 1675(?) och knäppa av bezel dåOk, trodde Brandos variant var en egen. Den är, i mitt tycke, den absolut mest läckra klocka jag sett.
Såg den häromdagen. Otroligt hur glaset kan ta sig så långt in i verket.Video på när man tar isär och sätter ihop en Sky-Dweller
Ämnet ha säkert redan avhandlats hör eller annanstans på forumet
Hade 2 dagar. Jubbe innan. Fick ingen skön känsla av den. Ingen ”gummi” klocka...Någon som rockar gummiband till en datejust? Funderar på att göra någon slags förändring..
Låter helt galet och fel!Någon som rockar gummiband till en datejust? Funderar på att göra någon slags förändring..