Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det där är växten som Pandor käkar, en klar flirt med Kina. Precis som mycket annat vid detta släpp.Blir "Ganja" inofficiellt officiellt smeknamn?
Helt enig, den ser verkligen ut som en damklocka. Förstår inte alls syftet med den.Den är ju inte ful men spontant tycker jag att den ser lite "damig" ut.
Är såklart ingen nackdel om man någon gång säljer om värdet är kvar, men köp det du känner att du verkligen vill ha i första handHej tack för svaret,
Grejen är jag menade inte investering så att jag tjänar på klockan tänkte mest på att om jag i framtiden skulle vilja sälja klockan och köper nåt annat är det bra då ?
Är den lätt såld eller är det ingen andrahands värde?
Bambu?Det där är växten som Pandor käkar, en klar flirt med Kina. Precis som mycket annat vid detta släpp.
Alla mina nya Rolex har gnisslat. Det går över efter ett tag.Jag fick det väntade samtalet i veckan och skyndade mig till min AD.
Nu efter att den första wow-känslan lagt sig så märker jag att länken GNISSLAR en hel del.
Jag har aldrig lyckats köpa en klocka där länken gnisslar förut, trots att jag har allt från billiga Seikos till Omega, Tudor och GS.
Någon som haft en gnisslande Rolex?
Gick det över efter ett tag eller lämnade ni in länken?
Vissa säger att det brukar försvinna efter att ha duschat med klockan, men ja, det är rätt standard att nya Rolex länkar gnisslarJag fick det väntade samtalet i veckan och skyndade mig till min AD.
Nu efter att den första wow-känslan lagt sig så märker jag att länken GNISSLAR en hel del.
Jag har aldrig lyckats köpa en klocka där länken gnisslar förut, trots att jag har allt från billiga Seikos till Omega, Tudor och GS.
“Min” AD har aldrig tagit betalt för att fixa med min länk. Skulle tror att de bara sätter dit den om du frågar.Har märkt att jag inte kan få på min länk på min 116000 utan att riskera att repa något med mitt bandstiftsverktyg. Någon som har ett Bergeron 7825 att låna ut ett dygn/någon timme kring Stockholm? Kollar här innan jag frågar min AD, jag anar att de vill ha 500 kr för det :/
Går det inte att tejpa för att undvika repa? Min AD tog inte heller betalt... gå in och fråga tycker jag så slipper du riskeraHar märkt att jag inte kan få på min länk på min 116000 utan att riskera att repa något med mitt bandstiftsverktyg. Någon som har ett Bergeron 7825 att låna ut ett dygn/någon timme kring Stockholm? Kollar här innan jag frågar min AD, jag anar att de vill ha 500 kr för det :/
Jag fick det väntade samtalet i veckan och skyndade mig till min AD.
Jag tror inte det, jag använde tejp när jag testade men är nästan 100% på att det kommer skita sig jag får gå in till Nymans där jag köpte den och höra med dem.Går det inte att tejpa för att undvika repa? Min AD tog inte heller betalt... gå in och fråga tycker jag så slipper du riskera
Det beror nog på att de som köade på gamla reffen får förturMailade bergströms ur igår. Skrev att jag ville köpa nya Exp 1, kan lägga handpenning osv.
fick svar idag att det inte är möjligt att köpa den, det är inte möjligt att ställa sig på någon intresse lista för den i år.
det är liiite löjligt hur det blivit med rolex
Ungefär hur stor brukar tilldelningen vara av nya modeller till Svenska AD:s?Det beror nog på att de som köade på gamla reffen får förtur
Den är ju inte ful men spontant tycker jag att den ser lite "damig" ut
Det beror nog på att de som köade på gamla reffen får förtur
Om du tvättar länken med lite ljummet vatten och schampo eller tvål brukar gnisslet försvinna.Jag fick det väntade samtalet i veckan och skyndade mig till min AD.
Nice! Riktigt snygg tavla det där.Då är man tillbaka in i värmen. Har inte haft Någon Rolex på ganska länge. Men slog till på denna OP34 till frugan. Den var för stor för henne så jag fick den. Får se om den stannar eller vandrar vidare. Jag är ju mer för vintage. Men grön verkar ju vara inne nu
Ja, jag gillar den.Nice! Riktigt snygg tavla det där.
Var det den som fanns på Krons pre-owned ?
Ok. Hursomhelst schyst av frugan att du fick ta över denJa, jag gillar den.
nej. Den på krons finns kvar.
Jag tycker också denna känns som en 36:a. Då väljer jag nog hellre en vintage DJ36...Ok. Hursomhelst schyst av frugan att du fick ta över den
Jag provade den på Krons för ett tag sen och jag tycker den kändes marginellt mindre bara än min OP 36 126000.
Däremot så kollade jag också på den nya OP34an och den upplevde jag mer som en 32mm i jämförelse och den var riktigt petit med det nyare caset. Så där gick min gräns.