1500 har 19 mm mellan bandhornen. Om du är osäker på om länken passar är det väl bara att ta fram plastlinjalen du fick i skolan och mäta? Notera att ändlänkarna har olika utformning förutom bredden. Det gör att integrerade fästen som de du bifogade med stor sannolikhet inte passar din klocka. Rolex har specifika ändlänkar som är anpassade för respektive referens och som passar till samma länk. Därför kan samma länk användas till flera referenser.Jag måste byta mitt bracelet (vill inte köpa original) på min Rolex Oyster perpetual date ref 1500 men är väldigt osäker på måtten.
Jag har hittat dessa 2 men vet inte om de fungerar:
Eichmüller Oyster - Rolex Watch Bracelet, Solid Stainless Steel
High-quality link bracelet, for Rolex watches featuring spring bars up to 1.8 mm diameter. Solid stainless steel, curved end, with 4 removable link rows. The diver clasp comes with a safety clip. In order to shorten the bracelet, links can be removed easiwww.watchstyle.comOm jag förstått det rätt så har Rolex Oyster perpetual date ref 1500, 19 mm lug medan de jag hittat har 20 mm lugEichmüller Jubilee - Rolex Watch Bracelet, Solid Stainless Steel
High-quality link bracelet, for Rolex watches featuring spring bars up to 1.8 mm diameter. Solid stainless steel, with curved and straight end links, as well as 5 removable link rows. The fold-over clasp is adjustable. Available in PVD gold, PVD bicolwww.watchstyle.com
De kanske passar? Annars kom gärna med tips på andra bracelet som passar
Edit 1 - Ingen av de länkar du bifogade kommer att passa då de är för klockor med 20 mm mellan bandhornen.
Edit 2 - Varför skämma ut en fin klocka med sånt skräp? Det är ju som att köpa en Porsche GT3 och leta reda på billigaste däcken på marknaden, på plåtfälgar. Köp en originallänk istället. Då är du garanterad att allt lirar ihop.
Senast ändrad: