Väldigt trevlig ser den ut
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Väldigt trevlig ser den ut
HelnöjdVäldigt trevlig ser den ut
Det är väl fler klockintresserade människor än kriminella som skriver upp sig på listorna tänker jag men intresset för klockor har ju spridit sig ordentligt de senaste åren så det är väl inte så konstigt att listorna blir fulla snabbt?"Nya" pepsin på oysterlänk var mumma! När släpps den, ngn som vet? Lär inte bli lättare att få tag på denna hos AD jmf med andra sportrollar utan man är hänvisad till gråhandeln eller är det ens lönt att ställa sig i kö?
Fattar mig inte på de här kölistorna. Frågade en AD härförleden om en annan sportrolle men hos dem så ville de inte ens skriva upp intresset. Är de här listorna mest till för yrkeskriminella som kan skicka stålar (CASH!) under bordet för att få plats? Man börjar så smått undra...
Behover DU skriva upp dig pa en lista sa kommer DU inte fa nagon klocka."Nya" pepsin på oysterlänk var mumma! När släpps den, ngn som vet? Lär inte bli lättare att få tag på denna hos AD jmf med andra sportrollar utan man är hänvisad till gråhandeln eller är det ens lönt att ställa sig i kö?
Fattar mig inte på de här kölistorna. Frågade en AD härförleden om en annan sportrolle men hos dem så ville de inte ens skriva upp intresset. Är de här listorna mest till för yrkeskriminella som kan skicka stålar (CASH!) under bordet för att få plats? Man börjar så smått undra...
Håller med men även om man är en "bra" kund så har de flesta AD's svårt att få fram klockor, iallafall i lilla SverigeBehover DU skriva upp dig pa en lista sa kommer DU inte fa nagon klocka.
Sa kan man enkelt sammanfatta dagens situation.
Ar du tillrackligt bra kund sa blir du erbjuden en oavsett.
Men det ar ju en god ide att tala om ditt intresse for din saljare
Så är det.Håller med men även om man är en "bra" kund så har de flesta AD's svårt att få fram klockor, iallafall i lilla Sverige
Exakt men sen är det ju inte lista på alla klockor. Det är ju nästan bara problem att få tag i stålisarna idagSå är det.
Är en Rolex intresserad ”bra kund”men får snällt stå på ”listan”. Dock kan jag ställa mig på vilken som helst och förr eller senare kommer alltid klockan.
Det gäller att ha tålamod.
Jag känner inte igen mig i det.Behover DU skriva upp dig pa en lista sa kommer DU inte fa nagon klocka.
Sa kan man enkelt sammanfatta dagens situation.
Ar du tillrackligt bra kund sa blir du erbjuden en oavsett.
Men det ar ju en god ide att tala om ditt intresse for din saljare
Jag känner inte igen mig i det.
Två senaste gångerna jag har satt upp mig på intresselistan har säljaren kontaktat mig och berättat när klockan inkommit.
Om jag är en tillräckligt bra kund vet jag ej och det får väl ADn avgöra men det har funkat so far. Sen har jag inte köat på dom mest eftertraktade modellerna förvisso.
Precis, det är väl egentligen bara Daytona, Sub och GMT som är riktigt svåra. Resten borde inte vara lika stora problemVilka är du köat för då? Är det tt ex datejust, skydweller o dyl så tror jag det inte några större problem. Däremot dessa sportrollar... men det är väl som med allt annat, just nu är de jättepoppis men om x år så är det något annat som gäller. Kanske...
Vissa säger att det är svårare att få tag på en blåtavlad Sky-Dweller än en DaytonaVilka är du köat för då? Är det tt ex datejust, skydweller o dyl så tror jag det inte några större problem. Däremot dessa sportrollar... men det är väl som med allt annat, just nu är de jättepoppis men om x år så är det något annat som gäller. Kanske...
Satte upp mig på intresselistan för Air-King aka den fula ankungen 2019 och det tog väl ca 6 månader. Senast nu så var det OP 36 126000 och det tog ca 3-4 månader.Vilka är du köat för då? Är det tt ex datejust, skydweller o dyl så tror jag det inte några större problem. Däremot dessa sportrollar... men det är väl som med allt annat, just nu är de jättepoppis men om x år så är det något annat som gäller. Kanske...
Att inte alla modeller ligger i lager ar ju en sak.Håller med men även om man är en "bra" kund så har de flesta AD's svårt att få fram klockor, iallafall i lilla Sverige
Det är det som är bra med Rolex. Finns något för allaSatte upp mig på intresselistan för Air-King aka den fula ankungen 2019 och det tog väl ca 6 månader. Senast nu så var det OP 36 126000 och det tog ca 3-4 månader.
Tur man är intresserad av sånt som det inte är någon större huggsexa om.
Butiken vet nog inte själva hur många klockor dom kan få av varje modell. Men absolut, ju mer värdefull kund man är desto lättare löser sig sakerAtt inte alla modeller ligger i lager ar ju en sak.
Da ringer butiken nar den har kommit och den ar reserverad for just dig.
Att "Sta pa listan" utan att veta plats eller hur manga klockor butiken far av den modellen ar nagot helt annat.
Da blir det ingen klocka....om nu inte intresset stendor.
Vad som galler for just dig beror pa hur bra/vardefull kund du ar.
Enkelt forklarat
100% santVissa säger att det är svårare att få tag på en blåtavlad Sky-Dweller än en Daytona
Det hade jag aldrig trott faktiskt100% sant
Känner flera som har stått på listan för både Hulk, Pepsi, Batman och vanlig Sub utan köpshistorik som har fått en klocka efter x antall månader med liten eller ingen köpshistorik så det kanske stämmer för dig, men inte alla.Att inte alla modeller ligger i lager ar ju en sak.
Da ringer butiken nar den har kommit och den ar reserverad for just dig.
Att "Sta pa listan" utan att veta plats eller hur manga klockor butiken far av den modellen ar nagot helt annat.
Da blir det ingen klocka....om nu inte intresset stendor.
Vad som galler for just dig beror pa hur bra/vardefull kund du ar.
Enkelt forklarat
Det är dig man ska spela på lotto med maoIngen köphistorik- första klockan jag plocka ut va en SS Daytona med vit urtavla efter det en Sub Hulk. Ungefär 1,5 år mellan köpen.
Med det sagt, känns som att mycket är rökridåer och de väljer helt själva. idk
Om den info jag har stammer sa vet butiken exakt hur manga klockor av de olika modellerna de far under aret.Butiken vet nog inte själva hur många klockor dom kan få av varje modell. Men absolut, ju mer värdefull kund man är desto lättare löser sig saker
Du kopte ifs i Michigan.Ingen köphistorik- första klockan jag plocka ut va en SS Daytona med vit urtavla efter det en Sub Hulk. Ungefär 1,5 år mellan köpen.
Jag har fått lite annan info men hur man än vrider och vänder så räcker inte antalet dom får till att varenda en som vill ha en Daytona får enOm den info jag har stammer sa vet butiken exakt hur manga klockor av de olika modellerna de far under aret.
Daremot inte nar dessa dyker upp [ja man vet givetvis vad som kommer i nasta forsandelse] men sa man blivit tilldelad 50 SS Daytonas. Alla 50 kan da teoretiskt komma i arets sista leverans.
Det har du helt ratt i.Jag har fått lite annan info men hur man än vrider och vänder så räcker inte antalet dom får till att varenda en som vill ha en Daytona får en
Nej men samtidigt så är det väl tur det med, de flesta som vill ha en Daytona vill väl bara ha den just för att den är svår att få tag på.Det har du helt ratt i.
Jag tror inte 1% av de som vill och kan kopa kan fa en.
Haha hata inte på the Midwest!Du kopte ifs i Michigan.
Och du delade aldrig med dig namnet pa din AF....
Ibland ar det bra att bo dar kundunderlaget ar mindre an sag NYC eller Miami.Haha hata inte på the Midwest!
När var detta?Ingen köphistorik- första klockan jag plocka ut va en SS Daytona med vit urtavla efter det en Sub Hulk. Ungefär 1,5 år mellan köpen.
Eller for att man just tjanat 150pengar eller mer om man nu far for sig att salja.Nej men samtidigt så är det väl tur det med, de flesta som vill ha en Daytona vill väl bara ha den just för att den är svår att få tag på.
Förstår att folk har svårt att behålla klockorna med den vinsten som finns att görasEller for att man just tjanat 150pengar eller mer om man nu far for sig att salja.
For till marknadspris var det inte intressant for de allra flesta...