• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Är det bara jag som tycker att bokstäverna på den här dagskivan ser lite väl tjocka och ojämna ut? Tycker normalt sett att bokstäverna brukar va ganska smala och väldigt raka. Kanske är olika från skiva till skiva, har dålig koll själv :)

1vMCSRq.jpg

Åker till Vegas nästa vecka för en liten jobbtripp.

Där finns ju ett flertal Rolex butiker. Vad är sannolikheten för en Batman eller stålsub i lager man kan plocka ut direkt? Gissar på noll men tänker att KS är allvetande och har bättre insikt och tankar.
Jag var där 2018 och redan då var det soptomt överallt.. kollade även andra ställen längs västkusten och samma överallt tyvärr. Med tanke på efterfrågan senaste tiden lär det knappast vara bättre nu :(

Sverige ma vara dyrt om man inte far taxfree,men det finns ju atminstonde klockor,eller fanns iallfall i sensomras. Har har jag slutat ga till AF for vad ar poangen med att titta pa tomma montrar och fa hora "Tyvarr har vi ingenting alls av Rolex"?
Man sager mer eller mindre oppet att "Ringer vi inte dig med ett erbjudande sa finns det ingenting for dig att kopa har",ja undantaget den ensamma damklockan i helguld....

• Like
Reactions: PJZ
Fick ett samtal om att en SD43 fanns tillgänglig om jag ville ha den. Hämtade ut den i går och så här ett dygn senare måste jag säga att jag tycker den är grym. Vet att det finns många olika åsikter om den men jag tycker den är riktigt bra!

Lite halvtaskig bild från promenaden i dag, går ju inte riktigt att se hur den sitter på handleden men likväl en bild 😊:
2EDE3FFF-C41E-4A8D-BBE4-B1609CE35F21.jpeg

En fråga, hämtade ut en Explorer II för ganska exakt ett år sedan och då fick jag med putsduk i lådan men inte med denna. Har Rolex slutat med det? Kanske är gamla nyheter men något som jag missat i så fall.

Fick ett samtal om att en SD43 fanns tillgänglig om jag ville ha den. Hämtade ut den i går och så här ett dygn senare måste jag säga att jag tycker den är grym. Vet att det finns många olika åsikter om den men jag tycker den är riktigt bra!

Lite halvtaskig bild från promenaden i dag, går ju inte riktigt att se hur den sitter på handleden men likväl en bild 😊:
2EDE3FFF-C41E-4A8D-BBE4-B1609CE35F21.jpeg

En fråga, hämtade ut en Explorer II för ganska exakt ett år sedan och då fick jag med putsduk i lådan men inte med denna. Har Rolex slutat med det? Kanske är gamla nyheter men något som jag missat i så fall.

Grattis! Ja, ingen putsduk längre.

Var på besök hos Nymans Ur idag och hade möte med "Gustav". Mycket kunnig inom Rolex och extremt hjälpsam när det kom till att hitta rätt model för mig. Som relativ "noob" inom detta var det väldigt skönt att kunna ställa mycket frågor kring väntelistor, etc. Skall bli kul när man äntligen har sin drömklocka på handleden till slut! Tack Nymans UR.

Var på besök hos Nymans Ur idag och hade möte med "Gustav". Mycket kunnig inom Rolex och extremt hjälpsam när det kom till att hitta rätt model för mig. Som relativ "noob" inom detta var det väldigt skönt att kunna ställa mycket frågor kring väntelistor, etc. Skall bli kul när man äntligen har sin drömklocka på handleden till slut! Tack Nymans UR.
Kul!
Vilken modell lutar det åt? Blev det en bestöllning?

Tillbaka
Topp