• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Fråga från en som aldrig köpt en Rolex i butik. Var inne hos en AD för någon månad sedan och fick fylla i en intresseanmälan för en sportstål med kontaktuppgifter, vilken modell osv. Är detta samma som ”väntelistan”?

Fråga från en som aldrig köpt en Rolex i butik. Var inne hos en AD för någon månad sedan och fick fylla i en intresseanmälan för en sportstål med kontaktuppgifter, vilken modell osv. Är detta samma som ”väntelistan”?
Mig veterligen så brukar de ofta skriva ned namn, modell av intresse osv... brukar dessvärre inte leda till nånting.

Det är vad jag observerat i allafall, kan ha fel.

Om du inte har tidigare historik där, eller är beredd att öppna plånboken för annat i väntan, bör du ha mycket låga förväntningar. Men vad tusan, chansen finns alltid - ibland så tror jag faktiskt dom skippar vissa stammisar i kön (tillfälligt) just för att få fler nya trogna stammisar.

ibland så tror jag faktiskt dom skippar vissa stammisar i kön (tillfälligt) just för att få fler nya trogna stammisar.
Detta stämmer faktiskt!

En bekant till mig va inne hos en Rolex Boutique i en storstad här i USA, frågade om DJ41 med vitguldsring på jubilee... de skrev ned hans uppgifter och sa som de alltid gör: Waitlist bla bla bla. Han förklarade att OM han skulle få möjligheten att köpa av dem, skulle han bli superglad och tacksam då han aldrig ägt en Rolex innan.

1 vecka går och han får ett SMS från säljarn i butiken: "I made it happen for you." och en bild på EXAKT den modell han efterfråga.

Han vart i chockad eftersom det bara gått 1 vecka sen besök och att han inte alls förväntade sig få en överhuvudtaget. Vad gör han? Han får coldfeet, svarar inte ens säljarn på SMSet.

Fortfarande irriterad på han... man kan väl i allafall svara killen på ett artigt sätt och tacka nej? Noll känsla. Årets ägg 2021.

Detta stämmer faktiskt!

En bekant till mig va inne hos en Rolex Boutique i en storstad här i USA, frågade om DJ41 med vitguldsring på jubilee... de skrev ned hans uppgifter och sa som de alltid gör: Waitlist bla bla bla. Han förklarade att OM han skulle få möjligheten att köpa av dem, skulle han bli superglad och tacksam då han aldrig ägt en Rolex innan.

1 vecka går och han får ett SMS från säljarn i butiken: "I made it happen for you." och en bild på EXAKT den modell han efterfråga.

Han vart i chockad eftersom det bara gått 1 vecka sen besök och att han inte alls förväntade sig få en överhuvudtaget. Vad gör han? Han får coldfeet, svarar inte ens säljarn på SMSet.

Fortfarande irriterad på han... man kan väl i allafall svara killen på ett artigt sätt och tacka nej? Noll känsla. Årets ägg 2021.
DAB8C8B2-9F04-4750-B308-E9FBDF0116A0.jpeg

Det ar val som att fa en Trisslott pa din fodelsedag

Kostar dig ingenting och ger formodligen noll. Men chansen finns ju alltid......och utan lott hade den ju garanterat varit absolut noll

Vantelistan for mig ar om du ar garanterad att fa en klocka efter att ha vantat X tid. Antingen genom handpeng vid bestallning eller genom oaterkallerligt lofte
Annars sa ar det ovanstaende

Senast ändrad:
  • Like
Reactions: PJZ
Detta stämmer faktiskt!

Da kommer denne person inte fa nagot mer erbjudande innan butikerna ar fulla med Rolex till extrapris.
Dvs nagongang efter vi alla har ledsnat pa klockor

Detta stämmer faktiskt!

Fy fan, gör ont att läsa det där. Men det värsta av allt är nog annonserna på blocket då folk kränger av sina nyinköpta stålmodeller direkt efter de har hämtat ut dom.

När vi dödliga får kämpa för att få komma ens på lista.....

• Like
Reactions: PJZ

Ja, det är ju svårt att säga nej till 40 laxar rakt ner i fickan så klart.
Sen är det ju så att man hamnar i ett knepigt läge som klockflippare om man råkar få plocka ut en sportrolex men ändrar sig.. Man blir ju tvungen att göra en hacka liksom ;)
Nä, jag tror jag fortsätter köpa andra märken och flippa till förlust istället. Det känns mer rätt, haha.

Ni som har koll, hur länge får man vänta på en Sub hos AD? Brukar det vara skillnad i kö på den med eller utan datum? (Hur långt är ett snöre? :))

• Like
Reactions: Feo
Ni som har koll, hur länge får man vänta på en Sub hos AD? Brukar det vara skillnad i kö på den med eller utan datum? (Hur långt är ett snöre? :))
Beror ju helt pa hur mycket DU handlat innan. Vad sager din butiksknodd?
Behover DU fraga pa ett forum sa kommer DU med storsta sannolikhet inte fa nagon SS Sub,men visst nagon vinner ju pa Lotto ocksa......

Ledsen om jag later trakig,men denna fraga kommer upp dagligen pa diverse forum. Precis som fragan vart i varlden man ska aka for att kunna kopa SS Daytonas GMT Sub Skydwellers APRO och PP Nautilus och Vattennotter direkt over disk. Garna med rabatt dessutom....
Svaren ar alltid de samma....

Beror ju helt pa hur mycket DU handlat innan. Vad sager din butiksknodd?
Behover DU fraga pa ett forum sa kommer DU med storsta sannolikhet inte fa nagon SS Sub,men visst nagon vinner ju pa Lotto ocksa......

Ledsen om jag later trakig,men denna fraga kommer upp dagligen pa diverse forum. Precis som fragan vart i varlden man ska aka for att kunna kopa SS Daytonas GMT Sub Skydwellers APRO och PP Nautilus och Vattennotter direkt over disk. Garna med rabatt dessutom....
Svaren ar alltid de samma....
Vattennötter? Försökte googla men hittade inget.

PS kan du inte sluta skriva med versaler när du skriver ”du” till folk gällande deras köphistorik m.m.?

tack på förhand 😊 DS

Vattennötter? Försökte googla men hittade inget.

PS kan du inte sluta skriva med versaler när du skriver ”du” till folk gällande deras köphistorik m.m.?

tack på förhand 😊 DS
Hej

Tack for att du tog dig tid att citera mig

Ser nagon ovanfor har listat ut att Aquanaut=Vattennot. Ett forsok att vara rolig fran min sida.....

Vad galler att jag skriver med versaler sa far du leva med detta.Nagot jag larde mig i skolan nar det gallde ord som ansags extra viktiga har jag for mig.
Nagon annan blev sa upprord att mina inlagg saknade svenska tecken att denne tog sig tid att skriva ett PM och papeka detta....

Ar det for svart att lasa vad jag skriver sa gar det alldeles utmarkt att hoppa over mina inlagg. De handlar inte om nagot livsavgorande eller speciellt viktigt anda.
Avslutar med YMMV...nagot ni kan klura pa vad det betyder! En ledtrad kan ni fa...det ar inte svensk tuttryck...
Trevlig Kvall pa Er alla!

Tillbaka
Topp