• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Fredag, god morgon!
20220318_085626-01.jpeg

Hej!
En av mina absoluta drömklockor är en Rolex explorer I i 36 mm och jag funderar på att köpa mig en när jag tar examen. Men jag behöver lite råd hur jag ska gå tillväga, Jag tar examen om 4 år, är det ens någon mening med att ställa sig i kö hos en AD (går det ens om man inte är en "känd" kund?) eller får man bara bita i det sura äpplet och hosta upp överpris på begagnatmarknaden?

Hej!
En av mina absoluta drömklockor är en Rolex explorer I i 36 mm och jag funderar på att köpa mig en när jag tar examen. Men jag behöver lite råd hur jag ska gå tillväga, Jag tar examen om 4 år, är det ens någon mening med att ställa sig i kö hos en AD (går det ens om man inte är en "känd" kund?) eller får man bara bita i det sura äpplet och hosta upp överpris på begagnatmarknaden?

Ring runt till ett gäng ADs. Förklara situationen. Ingenting är omöjligt, speciellt inte om du har 4 år på dig. Alla kommer inte säga ja men någon kanske

Orkade inte vänta på Nyman då det blivit längre leveranstider, så drog in till RobE och hittade en skön DJ för direkt försäljning. Kan ni gissa vilken? Hon sa att kepsen ska matcha klockan😂

Bilagor

• 5299A787-9FC8-4C40-9883-76B18F61489C.jpeg
    5299A787-9FC8-4C40-9883-76B18F61489C.jpeg
    301 KB · Visningar: 11
Orkade inte vänta på Nyman då det blivit längre leveranstider, så drog in till RobE och hittade en skön DJ för direkt försäljning. Kan ni gissa vilken? Hon sa att kepsen ska matcha klockan😂
Haha upp med bild på skönheten!! DJ verkar oftast finnas för direkt-försäljning. Blivit erbjuden några 2-3 gånger på Nymans och RobE :D

Haha Nymans är jobbiga, först sa de till mig 1år, nu 6mån senare säger de: ”Vi kalkylera fel, det kommer ta 1,5 till 3år😂 faktiskt det är som du säger, men det var i princip bara 36or, jag tog den sista 41an🤪 tanken var först stål/vitguld men denna var för direktförsäljning så tänkte varför inte

Bilagor

• D2AB4558-FF12-4F1D-8468-99AC0244E110.jpeg
    D2AB4558-FF12-4F1D-8468-99AC0244E110.jpeg
    340.7 KB · Visningar: 11
  • E9CECB75-6DAC-4288-BE89-9A8CCC1FA764.jpeg
    E9CECB75-6DAC-4288-BE89-9A8CCC1FA764.jpeg
    378.2 KB · Visningar: 7
Så sjukt... när jag hämta ut min DJ i Dec-21 sa jag att min bror vill ha en likadan, igår fick jag sms att en exakt likadan DJ41 (blå urtavla, räfflad ring på jubilee) finns att hämta ut! Kanske börjar ordna upp sig med leveranser? Trodde inte de skulle lösa detta åt mig!

Så sjukt... när jag hämta ut min DJ i Dec-21 sa jag att min bror vill ha en likadan, igår fick jag sms att en exakt likadan DJ41 (blå urtavla, räfflad ring på jubilee) finns att hämta ut! Kanske börjar ordna upp sig med leveranser? Trodde inte de skulle lösa detta åt mig!
Det var väldig snabb leverans. Vilken AD om man får fråga ?

Haha Nymans är jobbiga, först sa de till mig 1år, nu 6mån senare säger de: ”Vi kalkylera fel, det kommer ta 1,5 till 3år😂 faktiskt det är som du säger, men det var i princip bara 36or, jag tog den sista 41an🤪 tanken var först stål/vitguld men denna var för direktförsäljning så tänkte varför inte
Ett litet spontanköp bara sådär! 👍

• Like
Reactions: K97
Kikade precis på den där i Zürich, den är grymt fin alltså. Grattis!

• Like
Reactions: K97
Tillbaka
Topp