• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Här är en jämförelse av färgerna på båda på min hand.
20211230_164716-COLLAGE.jpg
Den blåa färgen på pepsi ser nästan lila aktig ut, men en väldigt mörk lila

Tjena allihop!
Jag såg en annons på blocket på denna klocka, så jag bad personen om fler bilder. Jag är inte jätte duktig på att se om en Rolex är äkta eller ej, tänkte om ni kan hjälpa mig om det är okej?🙂

Bilagor

• 4D290825-541A-4890-8B51-1EEB9F4F8A61.png
    4D290825-541A-4890-8B51-1EEB9F4F8A61.png
    355.8 KB · Visningar: 16
  • 66CB4D06-7DAE-40E3-B7A2-8219FE4DE736.png
    66CB4D06-7DAE-40E3-B7A2-8219FE4DE736.png
    360.5 KB · Visningar: 15
Tjena allihop!
Jag såg en annons på blocket på denna klocka, så jag bad personen om fler bilder. Jag är inte jätte duktig på att se om en Rolex är äkta eller ej, tänkte om ni kan hjälpa mig om det är okej?🙂
För det första: ”köp säljaren och inte klockan”

För det andra: du borde själv göra research och skaffa kunskaper innan du börjar leta dyra klockor på blocket…

Och för det tredje: en bild kommer sällan (läs aldrig) vara tillräckligt för att göra en bedömning om den är äkta eller inte

Letar inte riktigt klockor på blocket, det var en kompis som skicka en länk och sa ”kolla på denna”. Så ville bara fråga er och se vad ni har att säga. Är redan på listan för en klocka i AD.

Okej sorry att jag frågade.

Tjena allihop!
Allt verkar bra på dessa bilder. Jag kommer dock säga, som @Diskaren , att du bara köper från betrodda säljare/vänner. Frågan är, är du säker på den här säljaren?

Jag ska bara tillägga att numera finns det inga möjligheter längre, och de som dyker upp är begåvade med större risk. För fridens skull betalar jag hellre mer, men har en klocka från en pålitlig/pålitlig säljare.

Allt verkar bra på dessa bilder. Jag kommer dock säga, som @Diskaren , att du bara köper från betrodda säljare/vänner. Frågan är, är du säker på den här säljaren?
Tack för ditt svar.
Jag kommer inte köpa, det är en kompis som vill köpa, jag står som sagt redan på listan för den klockan. Men jag skrev här för tips eftersom jag tänkte ni är mycket kunnigare än mig.

Jag kollade själv lite klipp och jämförde, allt verkar vara bra. Det är bland annat de här små detaljerna som hur bezelen reflekterar, och hur datumet ändras man måste se i verkligheten.

Men jag sa till min vän att helst inte köpa via blocket, för stor risk .

Ligger framme hos vissa AD, men ej till salu. Trenden känns tydlig att nu även heta modeller kommer som visningsex. Krons hade ett GMT WG meteorite i skylten häromdagen och idag en Batman
Sa samma trams som har med
For Exhibition Only.

Naja tydligen gillar man mig i Wailea.
Far se om det kan bli en dubbel pa resan.

Hoppas ni ocksa har +28 och solsken...
16475721234186432502840101992489.jpg

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp