• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Fin klocka @Ukjent!
Här kommer en bild på nåt grönt i solen.
2DE23BB4-3D0B-4502-8A2A-D700FF0C9443.jpeg
Kul att se att det finns folk som har kvar sin Hulk, istället för att sälja den till stora summor

Kul att se att det finns folk som har kvar sin Hulk, istället för att sälja den till stora summor
Självklart. Underbart att de äntligen verkar falla lite i kurs. Hoppas de går ner till vettiga nivåer så att folk kan köpa om de vill ha, och att de dessutom vågar använda sina stålklockor som de är tänkta att användas.

Självklart. Underbart att de äntligen verkar falla lite i kurs. Hoppas de går ner till vettiga nivåer så att folk kan köpa om de vill ha, och att de dessutom vågar använda sina stålklockor som de är tänkta att användas.
Håller fullständigt med! Man vågar knappt röra sin klocka om man vet att man kan plussa 200k på den. Priserna är galna just nu. Absolut att Hulk och andra stålklockor är dyra, men de känns lite överdrivet att man ska behöva paya 350k +, istället för ex 250k. Men det är bara vad jag tycker

Håller fullständigt med! Man vågar knappt röra sin klocka om man vet att man kan plussa 200k på den. Priserna är galna just nu. Absolut att Hulk och andra stålklockor är dyra, men de känns lite överdrivet att man ska behöva paya 350k +, istället för ex 250k. Men det är bara vad jag tycker
Även 250k är ju 150 mer än vad dessa är värda egentligen. Tycker jag iaf.

Håller med dig 100%, men hellre 250k än 350k för en stål. Hade det vart guld okej men inte stål 😂 185k hade vart perfekt
Jag tyckte det var ok när en guldsub kostade 200 och en i stål knappt 100. Nu är verkligheten en annan, men vi får väl se hur det ser ut om ett par år. Kanske sansar det sig så att man kan börja flippa lite igen?
Jag har iaf ingen lust att köpa stålklockor för 250k eller guldklockor för 400k som kanske har tappat 50% på ett år. Eller gått upp lika mkt för den delen - gör man ens då?
Men detta borde vi kanske diskutera i spåkuletråden (som jag inte vill vara med i), så jag släpper detta nu.
Trevlig lördagkväll på er!

Jag tyckte det var ok när en guldsub kostade 200 och en i stål knappt 100. Nu är verkligheten en annan, men vi får väl se hur det ser ut om ett par år. Kanske sansar det sig så att man kan börja flippa lite igen?
Jag har iaf ingen lust att köpa stålklockor för 250k eller guldklockor för 400k som kanske har tappat 50% på ett år. Eller gått upp lika mkt för den delen - gör man ens då?
Men detta borde vi kanske diskutera i spåkuletråden (som jag inte vill vara med i), så jag släpper detta nu.
Trevlig lördagkväll på er!
Summa kardemumma, så håller jag med dig! Man får hoppas att marknaden blir normal. Men som du säger vi släpper det här, blev i fel tråd.
Sorry gänget att vi gled in på annat!

Senast ändrad:
Det där ser fan inte bra ut, bra de plocka bort den. De får väl öppna upp klockan innan försäljning...
De kontakta mig och sa att klockan är äkta men att det satt ett "service glas" på. "The crystal is fixed" och en bild på den där datumet såg normalt ut.

Jag vet inte om jag har missat något specifikt du har sett, men jag tycker det ser likadant ut? Dock är det väldigt skumt att personen väljer plocka bort klockan direkt, känns fel.

Men fick du vrida och känna på klockan? Tänker om du kollade hur det ser ut när klockan ändrar datum
Ja.. tyckte allt kändes bra. Kollade på den med lup också..

Bästa GMTn by far.. skrev upp mig på nya efter rekommendation av min AD men tror jag ändrar till denna faktiskt hahaha. Skulle följt min magkänsla från början, god dammit!

Jag håller med. Har alltid tyckt och kommer nog alltid tycka. Enda klockan jag någonsin haft som jag såhär efter ett års frekvent användande inte känner minsta tendens att tröttna på 🥰

”Nya” = Destro?

Nu har det hänt! Jag har precis beställt min första Rolex😃

Jag har, speciellt dom senaste åren, varit lite "anti" mot Rolex. Tror det är själva hypen kring märket i sig som fått mig att springa åt andra hållet.

Nu har jag dock fått krypa till korset och inser att jag aldrig kommer att komma över pojkdrömmen; en Submariner no-date.
När det dök upp en opolerad 14060M i fint skick från 2011 högg jag likt en giftig cobra.

Nu hoppas jag bara att den väger upp till hypen jag själv byggt upp genom åren. Nu återstår bara några långa dagars väntan på leverans...😃🍾

Hoppas kunna posta bilder här i tråden senare i veckan🙂

Tillbaka
Topp