• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bonumm

Panerai
Jäklar va god denna är i solen.
20220422_105416.jpg
 

PJZ

Cartier
Jag var ute på resande fot förra veckan, stack in skallen hos en Rolex AD som även sålde pre-owned och hittade denna hulk från 2011. Tyckte datumet så jävligt suspekt/skumt ut(?)... vad säger ni? Jag sa till och butiksmedarbetaren, hon tog ut en annan sub från 2011 för att jämföra- därefter plockade hon bort den direkt.

Då jag inte vill "outa" ADn har jag satt mina paint-skills på prov och suddat ut butikens namn. Vänliga ignorera detta magnifika arbete.
 

Bilagor

  • hulk1.jpg
    hulk1.jpg
    276.6 KB · Visningar: 31
  • hulk2.jpg
    hulk2.jpg
    281.3 KB · Visningar: 27
  • hulk3.jpg
    hulk3.jpg
    305 KB · Visningar: 25

Öbo

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Jag var ute på resande fot förra veckan, stack in skallen hos en Rolex AD som även sålde pre-owned och hittade denna hulk från 2011. Tyckte datumet så jävligt suspekt/skumt ut(?)... vad säger ni? Jag sa till och butiksmedarbetaren, hon tog ut en annan sub från 2011 för att jämföra- därefter plockade hon bort den direkt.

Då jag inte vill "outa" ADn har jag satt mina paint-skills på prov och suddat ut butikens namn. Vänliga ignorera detta magnifika arbete.
Helt fel jämfört med nyare iaf. Kan de ha ändrat datumskivan genom åren? Fast jag tror datumet ser likadant ut på både min 16610 och 116610. Ska kolla om en stund.
 
  • Like
Reactions: PJZ

loevhagen

Patek
2-Faktor
Flere Submarinere og GMT (BLNR) fra 2015 hadde feil cyclops montert. Mange fikk byttet glasset hos AD under garanti. At dette var noe som også skal ha skjedd i 2011, finnes det ikke records på.
 

Öbo

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Jag reagerade mest på siffran 1 som ser ut att sakna seriferna?
Fast kanske ser cyklopet skumt ut också?
Jag har inte tittat så jättenoga.

Jämför här:
116610
EFE91053-9C61-4B2A-9366-9B3E7C491869.jpeg


116600
AEED6EF9-90C0-41FB-AD97-E8A105787727.jpeg


16610
06CFA4FC-2BB9-472A-B6B9-A274D1445EF1.jpeg
 

enlimpa

Omega
Jag var ute på resande fot förra veckan, stack in skallen hos en Rolex AD som även sålde pre-owned och hittade denna hulk från 2011. Tyckte datumet så jävligt suspekt/skumt ut(?)... vad säger ni? Jag sa till och butiksmedarbetaren, hon tog ut en annan sub från 2011 för att jämföra- därefter plockade hon bort den direkt.

Då jag inte vill "outa" ADn har jag satt mina paint-skills på prov och suddat ut butikens namn. Vänliga ignorera detta magnifika arbete.
Det där ser fan inte bra ut, bra de plocka bort den. De får väl öppna upp klockan innan försäljning...
 
  • Like
Reactions: PJZ

K97

Cartier
Jag reagerade mest på siffran 1 som ser ut att sakna seriferna?
Fast kanske ser cyklopet skumt ut också?
Jag har inte tittat så jättenoga.

Jämför här:
116610
EFE91053-9C61-4B2A-9366-9B3E7C491869.jpeg


116600
AEED6EF9-90C0-41FB-AD97-E8A105787727.jpeg


16610
06CFA4FC-2BB9-472A-B6B9-A274D1445EF1.jpeg
Jag vet inte om jag har missat något specifikt du har sett, men jag tycker det ser likadant ut? Dock är det väldigt skumt att personen väljer plocka bort klockan direkt, känns fel.

Men fick du vrida och känna på klockan? Tänker om du kollade hur det ser ut när klockan ändrar datum
 

Diskaren

Audemars
2-Faktor
Dagens nytillskott!

8F34A05B-A85A-455B-BE48-E30E3AC3EA09.jpeg



@KenKun
Bilden togs på vägen hem så jag såg inte plasten innan jag kollade på bilden. Den är självklart bortplockad nu 🙃
Fan va kul och stort grattis!

Yacht Master är en modell som växer på mig för varje bild jag ser, så se till att bjuda på några till! På så sätt kan vi även få bevis att all plast är borta ;) ;)
 

Ukjent

Rolex
2-Faktor
Fan va kul och stort grattis!

Yacht Master är en modell som växer på mig för varje bild jag ser, så se till att bjuda på några till! På så sätt kan vi även få bevis att all plast är borta ;) ;)

Det ska jag nog kunna lösa 🥳
Jag har alltid gillat YM, men alltid kommit en annan klocka i vägen när jag har funderat på att köpa den. Ska bli kul att äntligen få testat den på riktigt 🙂
 
Topp