• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

M021

Rolex
2-Faktor
Fick möjlighet att testa OP 36 med nya celebration tavlan.
Gillar den skarpt!

IMG_8477.jpeg
Vart fanns den för att prova?
 

JoakimS

Panerai
Paneristi
2-Faktor
Funderar på att köpa en Datejust med 1601-ref (70-tal). Men börjar fundera på om det verkligen är en bra idé? Ser de för drygt 50k på eBay vilket är helt okej imo.

Hur mycket skulle det kosta att serva en sådan? Hade ni kunniga kanske rekommenderat en annan senare referens (isf. vilken), för att garantera att den lever längre?
Dom gamla är extremt charmiga och min favoritklocka av alla jag haft är en 16014. Den kommer bli kvar för alltid. Serva dom går bra, gå inte till en AD är mitt tips. Jag har servat min själv, men finns andra urmakare som kan fixa det åt dig. 👍
IMG_8513.jpeg
 

Gary Coleman

Panerai
2-Faktor
Varit lite sugen på att testa 124270 en längre tid. Försöker få grepp om prisbilden i dagsläget. Verkar ligga ute på köp och sälj här på forumet för allt ifrån 76k till 89k. Var är rimligt att betala idag? Är så pass ny modell så skick och produktionsår bör vara så pass lika för olika ex, (ointressant med helt oanvänt skick då jag ändå kommer använda klockan som riktig beater), och således bör det ej skilja så mycket i pris, eller tänker jag fel?
 

EmilT

Cartier
2-Faktor
Varit lite sugen på att testa 124270 en längre tid. Försöker få grepp om prisbilden i dagsläget. Verkar ligga ute på köp och sälj här på forumet för allt ifrån 76k till 89k. Var är rimligt att betala idag? Är så pass ny modell så skick och produktionsår bör vara så pass lika för olika ex, (ointressant med helt oanvänt skick då jag ändå kommer använda klockan som riktig beater), och således bör det ej skilja så mycket i pris, eller tänker jag fel?
Förstår inte riktigt vad du menar i mittenstycket där men om de högst lösa rykten som florerat om en rätt saftig prisjustering är sanna så kan ju nypriset i värsta fall hamna på ~95k.
Vilket inte lär hjälpa till.
 

Gary Coleman

Panerai
2-Faktor
Förstår inte riktigt vad du menar i mittenstycket där men om de högst lösa rykten som florerat om en rätt saftig prisjustering är sanna så kan ju nypriset i värsta fall hamna på ~95k.
Vilket inte lär hjälpa till.
Menar att den specifika referensen är så pass ny, har ej varit i produktion särskilt lång tid (är det något år?), och att en klocka som plockades ut när de först anlände i butikerna efter release date, ej är speciellt mycket äldre än ett ex som exempelvis togs ut idag.

Jag är förvånad att det skiljer så mycket i pris mellan annonserna. Försöker få en bild av vad som är rimligt marknadspris för en begagnad.
 
Senast ändrad:

EmilT

Cartier
2-Faktor
Menar att den specifika referensen är så pass ny, har ej varit i produktion särskilt lång tid (är det något år?), och att en klocka som plockades ut när de först anlände i butikerna efter release date, ej är speciellt mycket äldre än ett ex som exempelvis togs ut idag.

Jag är förvånad att det skiljer så mycket i pris mellan annonserna. Försöker få en bild av vad som är rimligt marknadspris för en begagnad.
Jag förstår. Tycker att strax under list bör vara ganska rimligt ändå
 

BankAnden

Panerai
Bjussar på ett reportage om familjen Larsson från dagens DI Weekend. Kan inte komma på en bättre tråd än denna…

IMG_0134.png
IMG_0135.png
IMG_0136.png
IMG_0137.png
”Aktier kan stiga och falla i pris, medan klockpriserna har visat sig ständigt stigande” 😅👏🏻 Så dumt skrivet (och vi ska förstås inte diskutera prisutvecklingen i denna tråd, så syftet var bara en kommentar till artikeln i sig)
 

GBG81

Omega
2-Faktor
Har du plastfilm på dina klockor?
Haha…har bara väntat på att nån ska upptäcka det! Yes! Jag har det tills jag bestämt mig för huruvida jag ska behålla klockor eller ej. Dumt att skaffa sig massa hairlines osv om jag bestämmer mig för att sälja tätt inpå. Fare enough? Eller är jag dömd för alltid nu på Ks??🙂 ska väl tillägga att jag köper flera klockor på andrahandsmarknaden. Så jag flippar inte direkt från AD.🙂
 
Senast ändrad:
Topp