• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Alarik

Audemars
2-Faktor
Haha…har bara väntat på att nån ska upptäcka det! Yes! Jag har det tills jag bestämt mig för huruvida jag ska behålla klockor eller ej. Dumt att skaffa sig massa hairlines osv om jag bestämmer mig för att sälja tätt inpå. Fare enough? Eller är jag dömd för alltid nu på Ks??🙂
Man gör som man själv vill.
Jag hade aldrig köpte en klocka som jag är osäker på från första början.
Hade jag gjort det hade jag nog aldrig kunnat utvärdera den om den var inplastad.
Lite som att njuta av julklappen utan att öppna paketet.
 

Bonumm

Panerai
Haha…har bara väntat på att nån ska upptäcka det! Yes! Jag har det tills jag bestämt mig för huruvida jag ska behålla klockor eller ej. Dumt att skaffa sig massa hairlines osv om jag bestämmer mig för att sälja tätt inpå. Fare enough? Eller är jag dömd för alltid nu på Ks??🙂
Får man fråga vad du räknar som tätt inpå? Jäkligt fult med plast som inte passar, ska du ändå ha plast så se till att det åtminstone passar.
 

Brimi

Cartier
IMG_0004.jpeg
 

GBG81

Omega
2-Faktor
Får man fråga vad du räknar som tätt inpå? Jäkligt fult med plast som inte passar, ska du ändå ha plast så se till att det åtminstone passar.
Plasten som sitter på är beställd till specifik modell. Dock kan jag satt på den lite slarvigt.

Tills det känns rätt. Suben är en keeper så där ryker plasten snart. Batman återstår att se. Som sagt lägger en del pengar när man köper från andrahandsmarknaden! Då är det inte konstigt att jag vill skydda tills jag är säker?
 

GBG81

Omega
2-Faktor
Man gör som man själv vill.
Jag hade aldrig köpte en klocka som jag är osäker på från första början.
Hade jag gjort det hade jag nog aldrig kunnat utvärdera den om den var inplastad.
Lite som att njuta av julklappen utan att öppna paketet.
Jag förstår hur du tänker!
Det är inga konstigheter egentligen. Jag har köpt dessa på andrahandsmarknaden. Vill försäkra mig om att jag ska behålla,tills dess får de vara skyddade. Det gynnar både mig och en eventuell köpare. Jag har lagt ut foton på andra Rolex jag ägt där det inte finns nån plast. Så detta är inte nån genomgående strategi jag har 🙂.
 

GBG81

Omega
2-Faktor
Du äger två mycket fina klockor från Rolex… det finns andra fina märke på marknaden.
Att komplettera din samling med en Cartier… en JLC… eller IWC eller annat… är kanske inte fel eller?
Absolut inte!
Tänkte mer då vi var i Rolex tråden så ville jag hålla mig där. Men min radar är bredare än till Rolex.
 

GBG81

Omega
2-Faktor
Kanske en Explorer?
Explorer 1 är lite mer klassisk…
Explorer 2 är mer sporty, och ser inte så mycket ut som en Sub / GMT…

Tror att jag är för ung för en DJ… så jag kan inte rekommendera en haha 😂
Explorer har jag aldrig fastnat för direkt.
DJ har jag haft ett par st. Jag har dock sneglat på en DJ på oysterlänk som jag tycks vara ensam om i världen att gilla🙂
 
Topp