• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Jag vet inte svaret.. jag menar att det finns nog även andra sätt för Grånissarna att få tag i nya fina Svenska Cert än att AD levererar direkt till dom.
Svensk AD säljer knappast till svensk gråhandlare. Och tex LW har knappast flest gråa klockor med svenskt cert. Världen är global idag. :)
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Det tror inte jag heller att dom gör, framför allt inte ti Svenska Grånissar. Då tror ja mer på min teori om Hur svenska nya Cert dykt upp hos dom
Absolut men är detta vanligt att klockor från Rob och Nymans säljs NOS hos LW? Jag tvivlar även om det säkert inträffat någon gång.
 

Barricello

Audemars
Absolut men är detta vanligt att klockor från Rob och Nymans säljs NOS hos LW? Jag tvivlar även om det säkert inträffat någon gång.
Inte vad jag vet. Men de va ju någon här tidigare som hade upplevt det. Och att det va förjävligt av AD att leverera till dom.
Jag mende att det nog fanns Andra sätt för dom att få tag i svenska nya cert.
Blev det missförstånd här kanske? :oops:
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Inte vad jag vet. Men de va ju någon här tidigare som hade upplevt det. Och att det va förjävligt av AD att leverera till dom.
Jag mende att det nog fanns Andra sätt för dom att få tag i svenska nya cert.
Blev det missförstånd här kanske? :oops:
Säkert. Mitt grundpåstående var att AD inte längre är så dumma att de säljer dessa klockor för listpris till vem som helst.
 

joca

Patek
2-Faktor
Tror Nymans också tar 500kr om klockan ej är köpt där? Dock har jag inte behövt betala för mina länkbyten/kortningar, som tur är.

Rob E ville ha 450kr men då tackade jag bara nej.
Har aldrig betalat på nymans för länkjustering. Rob tog 350kr för typ 3 år sedan när jag gick in där. De var så otrevliga så jag valde bort Rob för framtida affärer/ärenden
 

puffen

Cartier
Jag kan inte förstå varför det skulle vara sååååå himla konstigt att betala för någon annans tid. Oavsett hur lång tid det tar så kan det ju vara så att personen i fråga som ska korta länken måste avbryta pågående jobb eller något liknande. Företag har väl ofta en minimidebtering. Man kanske ska vara tacksam om dom gör det gratis av goodwill men att ta det för givet tycker jag är ganska girigt. :)
 

joca

Patek
2-Faktor
Jag kan inte förstå varför det skulle vara sååååå himla konstigt att betala för någon annans tid. Oavsett hur lång tid det tar så kan det ju vara så att personen i fråga som ska korta länken måste avbryta pågående jobb eller något liknande. Företag har väl ofta en minimidebtering. Man kanske ska vara tacksam om dom gör det gratis av goodwill men att ta det för givet tycker jag är ganska girigt. :)
Absolut inga konstigheter att ta betalt men 500 är lite i överkant :D
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Jag kan inte förstå varför det skulle vara sååååå himla konstigt att betala för någon annans tid. Oavsett hur lång tid det tar så kan det ju vara så att personen i fråga som ska korta länken måste avbryta pågående jobb eller något liknande. Företag har väl ofta en minimidebtering. Man kanske ska vara tacksam om dom gör det gratis av goodwill men att ta det för givet tycker jag är ganska girigt. :)
Har någon förväntat sig det då?
 

Diskaren

Audemars
2-Faktor
Kö hit och kö dit. Expyn plockade jag ut i butik och (Suben som plockades ut för 2 veckor sedan från svensk AD) sa sig ta 1 år men kom efter 3-4 månader ungefär.
(Suben är ej min)
IMG_1229.jpg
 

Esquared

Cartier
Jag kan inte förstå varför det skulle vara sååååå himla konstigt att betala för någon annans tid. Oavsett hur lång tid det tar så kan det ju vara så att personen i fråga som ska korta länken måste avbryta pågående jobb eller något liknande. Företag har väl ofta en minimidebtering. Man kanske ska vara tacksam om dom gör det gratis av goodwill men att ta det för givet tycker jag är ganska girigt. :)
äsch - om det är någon som är girig så är det en AD som tar betalt för en länkkortning. Ett oerhört skamset beteende, punkt!
 

sherwan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Sjukt och väldigt konstigt:

-Man vill till AD för att gratis korta en länk.
-Vill helst inte betala för jobbet eller tycker det är dyrt.
-Vill inte köpa verktyg för att göra jobbet själv pga rädsla för att repa klockan.
Det är inte raketforskning att göra det själv precis.
Ifall den får en liten repa när handlaren gör det, skulle det kännas bättre eller tror man att man ska få en ny länk bara för att det görs hos AD?


Tror inte AD vill ha massa folk inspringandes så fort någon köper en klocka antingen begagnad eller med klockor som köps ifrån någon gråhandlare.

Kanske därav priset? ”Du vill eller orkar inte göra det själv, fine betala”
Kan förstå att man kortar en länk när man köper en klocka och gör det i samband med uthämtning.

Men att kräva det gratis eller tycker priset är högt... skärp er och väx upp, ja de kanske gör lite pengar på det men i stora hela är det småsummor och mer avskräckande eller läropengar att du bör kunna göra det själv.
Lägg pengarna på bra verktyg istället och sluta vara så rädda (ifall det är största anledningen för att man inte vågar göra det själva)

Tillbaka till konspirationsteorierna om bristen på stål Rolex, om de säljs vid sidan, om Roffe någonsin ska få sina bankomats klockor som ska mjölkas, om Aliens har köpt upp hela marknaden, om Kina bunkrar Rolex för att förstöra marknaden mm ;)
 
Senast ändrad:
Det är väl inte helt omöjligt att tänka sig att de största AD's vill syssla med annat än att korta länkar om dagarna och därför sätter en väl tilltagen summa på det och har inte heller några problem med att ordet sprider sig så att de slipper göra det åt Kreti och Pleti. Skulle någon mot förmodan betala en röding för det så känner de att det är värt mödan. Att de ber om cert handlar troligtvis om att om klockan är köpt där så kan de absolut tänka sig att ställa upp med den servicen men annars så gör de hellre annat än kortar länkar för kaffeväxel, tänker jag.

Blev lite pucktvåa på @sherwan där, så enough med OT från mig nu!
 

TompaC

Rolex
2-Faktor
Det är väl inte helt omöjligt att tänka sig att de största AD's vill syssla med annat än att korta länkar om dagarna och därför sätter en väl tilltagen summa på det och har inte heller några problem med att ordet sprider sig så att de slipper göra det åt Kreti och Pleti. Skulle någon mot förmodan betala en röding för det så känner de att det är värt mödan. Att de ber om cert handlar troligtvis om att om klockan är köpt där så kan de absolut tänka sig att ställa upp med den servicen men annars så gör de hellre annat än kortar länkar för kaffeväxel, tänker jag.

Blev lite pucktvåa på @sherwan där, så enough med OT från mig nu!
Sjukt och väldigt konstigt:

-Man vill till AD för att gratis korta en länk.
-Vill helst inte betala för jobbet eller tycker det är dyrt.
-Vill inte köpa verktyg för att göra jobbet själv pga rädsla för att repa klockan.
Det är inte raketforskning att göra det själv precis.
Ifall den får en liten repa när handlaren gör det, skulle det kännas bättre eller tror man att man ska få en ny länk bara för att det görs hos AD?


Tror inte AD vill ha massa folk inspringandes så fort någon köper en klocka antingen begagnad eller med klockor som köps ifrån någon gråhandlare.

Kanske därav priset? ”Du vill eller orkar inte göra det själv, fine betala”
Kan förstå att man kortar en länk när man köper en klocka och gör det i samband med uthämtning.

Men att kräva det gratis eller tycker priset är högt... skärp er och väx upp, ja de kanske gör lite pengar på det men i stora hela är det småsummor och mer avskräckande eller läropengar att du bör kunna göra det själv.
Lägg pengarna på bra verktyg istället och sluta vara så rädda (ifall det är största anledningen för att man inte vågar göra det själva)

Tillbaka till konspirationsteorierna om bristen på stål Rolex, om de säljs vid sidan, om Roffe någonsin ska få sina bankomats klockor som ska mjölkas, om Aliens har köpt upp hela marknaden, om Kina bunkrar Rolex för att försöra marknaden mm ;)
Tack att ni svarade så jag slapp. Människor.....
 
Topp