Roffe Persson
Silver
Vafan, jag å tanten köpte en Frederique Constant för runt 30k, inte ett kvartskilo guld frånbrolex, när min får pensionerade sig. Men vissa har det väl förspänt!Han ska gå i pension![]()
Grattis till svärfar!
Mvh
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vafan, jag å tanten köpte en Frederique Constant för runt 30k, inte ett kvartskilo guld frånbrolex, när min får pensionerade sig. Men vissa har det väl förspänt!Han ska gå i pension![]()
Hon är en av de mest kompetenta säljarna jag träffat. Hon har troligtvis också längst erfarenhet som försäljare av "lyxklockor" med sina 40+ åŕ i branschen.Finns en äldre kvinna där inne också som är sjukt otrevlig/nedlåtande.
måste glida runt i kostym och en patek för att få genuin hjälp hos Krons känns det som.
otroligt tråkiga "säljare".
De kanske gör skillnad på folk och folkJag har BARA gott att säga om just Krons, jag har aldrig upplevt något drygt med någon försäljare, vid något köp. (Iofs så har vi bara handlat av 2, men diskuterat och resonerat etc med några till. Och heller inte vid tillfällen då jag klargjort från början att det denna gången inte blir något köp, så har de ändå tagit sig tid att sätta sig ner, springa och hämta klockor, hämta kaffe, hämta fler klockor osv).
Och då har jag köpt (tillsammans med sambo) ca 10 klockor där de senaste 2 åren, varav bla 3st Rolex.
Alltid fått bra rabatter (enligt min egen åsikt) utan att behöva fråga annat än: "kan du göra något åt priset?" Och: "vad vill du ha för de här då?", andra gånger har vi inte behövt säga annat än "tack och bock", och bjuda på ett leende.
Så, Krons är en butik med personal som jag anser vara väldigt professionell. Jag håller den butiken högt då de alltid har uppfyllt det de tagit på sig eller "lovat" (och lite till)
Tråkigt dock att ni inte fick möjlighet att pruta på guldpepsin, men det låter jäkligt märkligt tkr jag, skulle inte sagt nåt om det handlat om Rob, som "kunde ge MAX 5% på en Day-Date på länk, för att själva kunna göra någon som helst förtjänst", som det hette.
Vi vände i dörren och har inte varit dit igen..
Men Krons däremot, dit går jag vid alla mina stockholmsbesök, oavsett om jag ska plocka upp en "beställd"/undanlagd klocka eller bara kika lite.
Mvh
Min bild av dig har helt plötsligt förändrats. Roffe med dreads? Plot twist!Hon är en av de mest kompetenta säljarna jag träffat. Hon har troligtvis också längst erfarenhet som försäljare av "lyxklockor" med sina 40+ åŕ i branschen.
Hon är både kunnig och hjälpsam, gjort affärer med henne klädd i tennisskor, knäslitna 501r och en halvbylsig Stone Island Parka. Dessutom hade jag då 10 år av dreads, orsakade av försummelse. Så, jag såg inte ut som någon rik direktör direkt, men blev ändå väl omhändertagen och köpte det jag hade tänkt till en för mig helt ok rabatt.
![]()
Lägg till att Roffe verkar persona non grata i ett gäng olika världsdelar. Nu vill jag bara veta mer.Min bild av dig har helt plötsligt förändrats. Roffe med dreads? Plot twist!![]()
Det låter inte helt osannolikt, men har någon här sett certen på klockorna hos gråhandlarna så att denna teori verkligen går att bekräfta? Borde vara ganska enkelt att genomskåda om så var fallet tänker jagMen för typ hundrade gången; har någon faktiskt köpt en hajpad modell nyligt? Känslan är att klockorna inte finns hos AD i Stockholm såvida du inte stödköper en massa annat. Klockorna finns däremot tillgängliga hos massor av gråhandlare. Det tyder på att ADs säljer klockorna direkt till gråhandlare istället för till riktiga kunder.
Klart det skiljer sig. Har fått erbjudande att köpa både Batman, Kermin och Hulk till rabatterat pris. Ingen behövde köpa Rolex till listpris för några år sedan.Sommaren 2013 klev man in på Rob E. för första gången i sitt liv, en Submariner skulle det bli, det var murat.
Både 114060 och 116610LN låg i montern och glänste, det blev den senare.
När man läser den här tråden, var det innan hypen eller hade man bara tur?
Jag har köpt helt nya klockor från gråhandlare långt borta från vårt lilla land där det stått stockholms-ad på certetDet låter inte helt osannolikt, men har någon här sett certen på klockorna hos gråhandlarna så att denna teori verkligen går att bekräfta? Borde vara ganska enkelt att genomskåda om så var fallet tänker jag
Nice, då kan du sälja klockan här till överpris och skriva "från svensk AD"Jag har köpt helt nya klockor från gråhandlare långt borta från vårt lilla land där det stått stockholms-ad på certet![]()
Trist, men inte helt oväntat. Gråhandlare i Svedala säljer ju exempelvis helt nya Rolex stämplade i Italien/Spanien under list så det förekommer garanterat överalltJag har köpt helt nya klockor från gråhandlare långt borta från vårt lilla land där det stått stockholms-ad på certet![]()
Vet några som har Stockholms AD på cert köpt från gråisDet låter inte helt osannolikt, men har någon här sett certen på klockorna hos gråhandlarna så att denna teori verkligen går att bekräfta? Borde vara ganska enkelt att genomskåda om så var fallet tänker jag
Jaaa massa gångerVet några som har Stockholms AD på cert köpt från gråis
Det låter inte helt osannolikt, men har någon här sett certen på klockorna hos gråhandlarna så att denna teori verkligen går att bekräfta? Borde vara ganska enkelt att genomskåda om så var fallet tänker jag
Hon är en av de mest kompetenta säljarna jag träffat. Hon har troligtvis också längst erfarenhet som försäljare av "lyxklockor" med sina 40+ åŕ i branschen.
Hon är både kunnig och hjälpsam, gjort affärer med henne klädd i tennisskor, knäslitna 501r och en halvbylsig Stone Island Parka. Dessutom hade jag då 10 år av dreads, orsakade av försummelse. Så, jag såg inte ut som någon rik direktör direkt, men blev ändå väl omhändertagen och köpte det jag hade tänkt till en för mig helt ok rabatt.
![]()
Det finns otaliga exempel. Om vi bara tar de två största AD-butikerna i Stockholm så omsätter de mer än en miljon om dagen. Den ena nästa två. Känns det rimligt att de säljer för minst så mycket varje dag de har butiken öppet?Det låter inte helt osannolikt, men har någon här sett certen på klockorna hos gråhandlarna så att denna teori verkligen går att bekräfta? Borde vara ganska enkelt att genomskåda om så var fallet tänker jag
Har också tänkt på det där, men 1 miljon är ju ändå ”bara” 6-10 finklockor. Är det så orimligt verkligen?Det finns otaliga exempel. Om vi bara tar de två största AD-butikerna i Stockholm så omsätter de mer än en miljon om dagen. Den ena nästa två. Känns det rimligt att de säljer för minst så mycket varje dag de har butiken öppet?![]()
Ja. Speciellt som de inte har det folk vill köpa.Har också tänkt på det där, men 1 miljon är ju ändå ”bara” 6-10 finklockor. Är det så orimligt verkligen?
Surrealistiskt så in i helvete när man tänker på det.Luxury Watches omsatte 2016 över 100 millar med hälsosam marginal. Det är verkligen gråhandel på en nivå som tidigare, för ett decennium sedan, skulle inneburit AD-status.
Vi kan verkligen snacka om en klockmarknad som fullkomligt exploderat i vilket fall.Surrealistiskt så in i helvete när man tänker på det.
I och med att AD uppenbarligen började sammarbeta med gråhandlare så blev marknaden samtidigt global. Därav ökningen kanske?Vi kan verkligen snacka om en klockmarknad som fullkomligt exploderat i vilket fall.
Men Nymans siffror är ändå mest spännande. 2008-2012 var tillväxten god men ändå hälsosam runt 10%. Därefter blir det närmast exponentiell tillväxt OCH marginalökning på ett sätt som är milt sagt förvånande. Nu har de iofs lanserat Rare Jewlery vilket torde ge en hälsosam marginalboost IOM att de äger hela processen (”vertikal integrering”), samma sak gäller egentligen deras serviceexpansion. Likväl är det siffror som får mig att höja på ögonbrynen å det grövsta.
Kanske. Men det måste finnas flera faktorer. De som är äldre i Rolex-gamet kanske kan minnas om det var här som de började ha biträden som kunde mandarin/dylikt?I och med att AD uppenbarligen började sammarbeta med gråhandlare så blev marknaden samtidigt global. Därav ökningen kanske?
”Spelar det någon roll?” För jag antar att du får betala samma pris för service i vilket fall?Vidrigt att hitta nya klockor stämplade av AD i Sverige hos gråhandlare.
Att medvetet föda detta är så långt från etisk handel man kan komma.
Vad ska man svara på den snofsiga frågan, ” är klockan köpt här?” när man ska serva klockan?
Nej, eftersom det är omöjligt att köpa här eftersom ni sålt allt till diverse gråhandlare...
Kan väl va så att någon plockat ut hos AD för att sedan gå raka vägen ti typ LW å få 10k direkt, i stället för att gegga med Blocket.. behöver ju inte va att AD springer till Gråhandlarna.Vidrigt att hitta nya klockor stämplade av AD i Sverige hos gråhandlare.
Att medvetet föda detta är så långt från etisk handel man kan komma.
Vad ska man svara på den snofsiga frågan, ” är klockan köpt här?” när man ska serva klockan?
Nej, eftersom det är omöjligt att köpa här eftersom ni sålt allt till diverse gråhandlare...
”Spelar det någon roll?” För jag antar att du får betala samma pris för service i vilket fall?
Det där är ju helt absurt. Va?!Spelar roll då de inte kan serva alla modeller och när de skickar iväg klockan tar de drygt 2000kr i frakt som man åker på att betala om klockan inte är köpt där.