• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Finns en äldre kvinna där inne också som är sjukt otrevlig/nedlåtande.
måste glida runt i kostym och en patek för att få genuin hjälp hos Krons känns det som.
otroligt tråkiga "säljare".
Hon är en av de mest kompetenta säljarna jag träffat. Hon har troligtvis också längst erfarenhet som försäljare av "lyxklockor" med sina 40+ åŕ i branschen.
Hon är både kunnig och hjälpsam, gjort affärer med henne klädd i tennisskor, knäslitna 501:eek:r och en halvbylsig Stone Island Parka. Dessutom hade jag då 10 år av dreads, orsakade av försummelse. Så, jag såg inte ut som någon rik direktör direkt, men blev ändå väl omhändertagen och köpte det jag hade tänkt till en för mig helt ok rabatt. :)
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Jag har BARA gott att säga om just Krons, jag har aldrig upplevt något drygt med någon försäljare, vid något köp. (Iofs så har vi bara handlat av 2, men diskuterat och resonerat etc med några till. Och heller inte vid tillfällen då jag klargjort från början att det denna gången inte blir något köp, så har de ändå tagit sig tid att sätta sig ner, springa och hämta klockor, hämta kaffe, hämta fler klockor osv).

Och då har jag köpt (tillsammans med sambo) ca 10 klockor där de senaste 2 åren, varav bla 3st Rolex.
Alltid fått bra rabatter (enligt min egen åsikt) utan att behöva fråga annat än: "kan du göra något åt priset?" Och: "vad vill du ha för de här då?", andra gånger har vi inte behövt säga annat än "tack och bock", och bjuda på ett leende.
Så, Krons är en butik med personal som jag anser vara väldigt professionell. Jag håller den butiken högt då de alltid har uppfyllt det de tagit på sig eller "lovat" (och lite till)

Tråkigt dock att ni inte fick möjlighet att pruta på guldpepsin, men det låter jäkligt märkligt tkr jag, skulle inte sagt nåt om det handlat om Rob, som "kunde ge MAX 5% på en Day-Date på länk, för att själva kunna göra någon som helst förtjänst", som det hette. :facepalm:
Vi vände i dörren och har inte varit dit igen..:wtf:
Men Krons däremot, dit går jag vid alla mina stockholmsbesök, oavsett om jag ska plocka upp en "beställd"/undanlagd klocka eller bara kika lite. :cigar:

Mvh
De kanske gör skillnad på folk och folk
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Hon är en av de mest kompetenta säljarna jag träffat. Hon har troligtvis också längst erfarenhet som försäljare av "lyxklockor" med sina 40+ åŕ i branschen.
Hon är både kunnig och hjälpsam, gjort affärer med henne klädd i tennisskor, knäslitna 501:eek:r och en halvbylsig Stone Island Parka. Dessutom hade jag då 10 år av dreads, orsakade av försummelse. Så, jag såg inte ut som någon rik direktör direkt, men blev ändå väl omhändertagen och köpte det jag hade tänkt till en för mig helt ok rabatt. :)
Min bild av dig har helt plötsligt förändrats. Roffe med dreads? Plot twist! :)
 

Swizz beat

Patek
2-Faktor
Men för typ hundrade gången; har någon faktiskt köpt en hajpad modell nyligt? Känslan är att klockorna inte finns hos AD i Stockholm såvida du inte stödköper en massa annat. Klockorna finns däremot tillgängliga hos massor av gråhandlare. Det tyder på att ADs säljer klockorna direkt till gråhandlare istället för till riktiga kunder.
Det låter inte helt osannolikt, men har någon här sett certen på klockorna hos gråhandlarna så att denna teori verkligen går att bekräfta? Borde vara ganska enkelt att genomskåda om så var fallet tänker jag
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Sommaren 2013 klev man in på Rob E. för första gången i sitt liv, en Submariner skulle det bli, det var murat.
Både 114060 och 116610LN låg i montern och glänste, det blev den senare.
När man läser den här tråden, var det innan hypen eller hade man bara tur?
Klart det skiljer sig. Har fått erbjudande att köpa både Batman, Kermin och Hulk till rabatterat pris. Ingen behövde köpa Rolex till listpris för några år sedan.
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Det låter inte helt osannolikt, men har någon här sett certen på klockorna hos gråhandlarna så att denna teori verkligen går att bekräfta? Borde vara ganska enkelt att genomskåda om så var fallet tänker jag
Jag har köpt helt nya klockor från gråhandlare långt borta från vårt lilla land där det stått stockholms-ad på certet :)
 

NDJD

Cartier
2-Faktor
Det låter inte helt osannolikt, men har någon här sett certen på klockorna hos gråhandlarna så att denna teori verkligen går att bekräfta? Borde vara ganska enkelt att genomskåda om så var fallet tänker jag

Jag har köpt en DJ, unworn från svensk gråhandlare med cert stämplat en månad innan från svensk AD. Dock inget namn i certet vilket det skrivits i de klockor jag själv köpt direkt från AD
 

beardedpeareater

Cartier
2-Faktor
Hon är en av de mest kompetenta säljarna jag träffat. Hon har troligtvis också längst erfarenhet som försäljare av "lyxklockor" med sina 40+ åŕ i branschen.
Hon är både kunnig och hjälpsam, gjort affärer med henne klädd i tennisskor, knäslitna 501:eek:r och en halvbylsig Stone Island Parka. Dessutom hade jag då 10 år av dreads, orsakade av försummelse. Så, jag såg inte ut som någon rik direktör direkt, men blev ändå väl omhändertagen och köpte det jag hade tänkt till en för mig helt ok rabatt. :)

du kanske först skrek "hej rolex tack, jag har pengar", då kommer de som knähundar.
då hade hon kanske en dålig dag på jobbet, vilket är synd eftersom jag inte går tillbaka till Krons iallafall.
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Det låter inte helt osannolikt, men har någon här sett certen på klockorna hos gråhandlarna så att denna teori verkligen går att bekräfta? Borde vara ganska enkelt att genomskåda om så var fallet tänker jag
Det finns otaliga exempel. Om vi bara tar de två största AD-butikerna i Stockholm så omsätter de mer än en miljon om dagen. Den ena nästa två. Känns det rimligt att de säljer för minst så mycket varje dag de har butiken öppet? :)
 

Apansson

Torpare
Det finns otaliga exempel. Om vi bara tar de två största AD-butikerna i Stockholm så omsätter de mer än en miljon om dagen. Den ena nästa två. Känns det rimligt att de säljer för minst så mycket varje dag de har butiken öppet? :)
Har också tänkt på det där, men 1 miljon är ju ändå ”bara” 6-10 finklockor. Är det så orimligt verkligen?
 

Gäspande_Skorpan

KS Explorers Club
2-Faktor
Luxury Watches omsatte 2016 över 100 millar med hälsosam marginal. Det är verkligen gråhandel på en nivå som tidigare, för ett decennium sedan, skulle inneburit AD-status.
 

Bilagor

  • 1F9DF741-6DCE-4050-B0E5-F25B4FF23D5C.jpeg
    1F9DF741-6DCE-4050-B0E5-F25B4FF23D5C.jpeg
    51.6 KB · Visningar: 2

Gäspande_Skorpan

KS Explorers Club
2-Faktor
Surrealistiskt så in i helvete när man tänker på det.
Vi kan verkligen snacka om en klockmarknad som fullkomligt exploderat i vilket fall.

Men Nymans siffror är ändå mest spännande. 2008-2012 var tillväxten god men ändå hälsosam runt 10%. Därefter blir det närmast exponentiell tillväxt OCH marginalökning på ett sätt som är milt sagt förvånande. Nu har de iofs lanserat Rare Jewlery vilket torde ge en hälsosam marginalboost IOM att de äger hela processen (”vertikal integrering”), samma sak gäller egentligen deras serviceexpansion. Likväl är det siffror som får mig att höja på ögonbrynen å det grövsta.
 

RikNik

Panerai
2-Faktor
Vi kan verkligen snacka om en klockmarknad som fullkomligt exploderat i vilket fall.

Men Nymans siffror är ändå mest spännande. 2008-2012 var tillväxten god men ändå hälsosam runt 10%. Därefter blir det närmast exponentiell tillväxt OCH marginalökning på ett sätt som är milt sagt förvånande. Nu har de iofs lanserat Rare Jewlery vilket torde ge en hälsosam marginalboost IOM att de äger hela processen (”vertikal integrering”), samma sak gäller egentligen deras serviceexpansion. Likväl är det siffror som får mig att höja på ögonbrynen å det grövsta.
I och med att AD uppenbarligen började sammarbeta med gråhandlare så blev marknaden samtidigt global. Därav ökningen kanske?
 

Henryandy

Cartier
Vidrigt att hitta nya klockor stämplade av AD i Sverige hos gråhandlare.

Att medvetet föda detta är så långt från etisk handel man kan komma.

Vad ska man svara på den snofsiga frågan, ” är klockan köpt här?” när man ska serva klockan?

Nej, eftersom det är omöjligt att köpa här eftersom ni sålt allt till diverse gråhandlare...
 

Gäspande_Skorpan

KS Explorers Club
2-Faktor
Vidrigt att hitta nya klockor stämplade av AD i Sverige hos gråhandlare.

Att medvetet föda detta är så långt från etisk handel man kan komma.

Vad ska man svara på den snofsiga frågan, ” är klockan köpt här?” när man ska serva klockan?

Nej, eftersom det är omöjligt att köpa här eftersom ni sålt allt till diverse gråhandlare...
”Spelar det någon roll?” För jag antar att du får betala samma pris för service i vilket fall?
 

Barricello

Audemars
Vidrigt att hitta nya klockor stämplade av AD i Sverige hos gråhandlare.

Att medvetet föda detta är så långt från etisk handel man kan komma.

Vad ska man svara på den snofsiga frågan, ” är klockan köpt här?” när man ska serva klockan?

Nej, eftersom det är omöjligt att köpa här eftersom ni sålt allt till diverse gråhandlare...
Kan väl va så att någon plockat ut hos AD för att sedan gå raka vägen ti typ LW å få 10k direkt, i stället för att gegga med Blocket.. behöver ju inte va att AD springer till Gråhandlarna.
 
Topp