Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Min är tyvärr inte kvar i min ägo, men jag håller med dig den är riktigt bra. Väldigt varierande tavla beroende på ljus. Men den blå är inte dum heller, känns som du gör rätt val oavsettDen är riktigt bratack!
Jag slänger upp ett par bilder till.Den är riktigt bratack!
Finns en miljard olika, börja med att sätta en budget. Det finns varianter från några hundra till flera hundra tusen som alla gör jobbet. Det som skiljer är dels hur många klockor du vill kunna dra upp, dels hur programmerbar den ska vara och dels hur mycket du vill betala för varumärke, finish etc.Någon som kan rekommendera en winder till min datejust och andra modeller som sub osv?
Tack för svar, hade tänkt mig någon enkel winder för bara en klocka och vill inte ha något jätteavancerat med alltför många egenskaper. Som jag förstått så finns de dom som roterar väldigt många varv och dom som roterar lite färre så därför frågan om hur många varv som är optimalt för ex dj och sub. Jag har hittat nån Wolf för runt 4000kr som verkar bra efter lite googlande.Finns en miljard olika, börja med att sätta en budget. Det finns varianter från några hundra till flera hundra tusen som alla gör jobbet. Det som skiljer är dels hur många klockor du vill kunna dra upp, dels hur programmerbar den ska vara och dels hur mycket du vill betala för varumärke, finish etc.
Rolex i sig kräver ingen speciell typ av winder än någon annan klocka (snarare tvärt om då den dras upp åt båda hållen).
Wolf om du vill dra på stort eller Mozsly om du vill testa om det är något du kommer orka använda. Har själv fnulat på en winder, men bara för att förenkla när man swappar daily så att säga. Samtidigt tappar man ju interaktionen med klockan som blir när man drar upp och ställer tiden, det är ju trots allt en av få gånger man faktiskt gör något utöver att bära den på handledenTack för svar, hade tänkt mig någon enkel winder för bara en klocka och vill inte ha något jätteavancerat med alltför många egenskaper. Som jag förstått så finns de dom som roterar väldigt många varv och dom som roterar lite färre så därför frågan om hur många varv som är optimalt för ex dj och sub. Jag har hittat nån Wolf för runt 4000kr som verkar bra efter lite googlande.
Ja precis så är tanken för mig också när man vill ha klockan varannan dag ungefär, jag får kolla in dom där Mozsly också som du nämner.Wolf om du vill dra på stort eller Mozsly om du vill testa om det är något du kommer orka använda. Har själv fnulat på en winder, men bara för att förenkla när man swappar daily så att säga. Samtidigt tappar man ju interaktionen med klockan som blir när man drar upp och ställer tiden, det är ju trots allt en av få gånger man faktiskt gör något utöver att bära den på handleden![]()
Den kommer säkert att bli utmärkt. Om du ska köra på batteri tycker jag att Orbita är bäst då dom räcker flera år innan du behöver byta. Detta beroende att dom kör ett system som innebär att motorn drar ett varv och sen gungar klockan fram och tillbaks med hjälp av en vikt i ena halvan av klockhållaren. Andra uppdragare brukar köra motorn hela tiden som den drar upp. Har exempelvis en Modalo (iofs för åtta klockor) som jag behöver byta eller ladda batterierna på varje vecka. Har ett par Modalo och jag byter batteri så sällan att jag inte kommer ihåg när jag gjorde det sist.Tack för svar, hade tänkt mig någon enkel winder för bara en klocka och vill inte ha något jätteavancerat med alltför många egenskaper. Som jag förstått så finns de dom som roterar väldigt många varv och dom som roterar lite färre så därför frågan om hur många varv som är optimalt för ex dj och sub. Jag har hittat nån Wolf för runt 4000kr som verkar bra efter lite googlande.
Men om du tänker bära klockan varannan dag behöver du ingen uppdragare?Ja precis så är tanken för mig också när man vill ha klockan varannan dag ungefär, jag får kolla in dom där Mozsly också som du nämner.
Ja precis så är tanken för mig också när man vill ha klockan varannan dag ungefär, jag får kolla in dom där Mozsly också som du nämner.
Nej den är nog som den skall, eller säg kanske byta klocka var tredje dag då, eller vad som helstTaskig gångreserv?
Det är sant, men kanske var tredje dag eller mer, vem vet.Men om du tänker bära klockan varannan dag behöver du ingen uppdragare?
Någon historik hos handlaren? Lång väntetid? Stort grattisÄntligen fick jag hämta min första Rolex! 126610LN, sitter som handen i handsken!
Fick med en liten armekninv också
![]()
![]()
Ingen historik, mitt första köp hos dem. Ca 20 månader ganska exaktNågon historik hos handlaren? Lång väntetid? Stort grattis![]()
Två andra saker att ha med i beslutet. Batteridrift om du har tänkt att ha den i kassaskåp och ljudnivå. De billigare låter ofta bedrövligt. På dagen funkar det men på natten så är det störande. De billiga hörs oftast även om de står i ett annat rum.Någon som kan rekommendera en winder till min datejust och andra modeller som sub osv?
Ser tyvvärr inget direkt linjärt samband mellan ljudnivå och pris. Jag har bland annat Orbita som låter mycket och billiga som knappt hörs. Det bästa är såklart att lyssna innan. Eller acceptera att det låter och ha den nånstans långt ifrån man sover. Att tro att man kan ha NÅGON uppdragare i sovrummet öht tror jag är en utopi om man inte sover oerhört tungt.Två andra saker att ha med i beslutet. Batteridrift om du har tänkt att ha den i kassaskåp och ljudnivå. De billigare låter ofta bedrövligt. På dagen funkar det men på natten så är det störande. De billiga hörs oftast även om de står i ett annat rum.
Bara att gratulera. Shiit va kul bonus med kniven, hur skön som helst.Äntligen fick jag hämta min första Rolex! 126610LN, sitter som handen i handsken!
Fick med en liten armekninv också
![]()
![]()