Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag kollade min 126000 OP36 och det är 72HB00 länkref.Någon som har koll på vad vilken oysterlänk som passar till Rolex OP 36mm (126000)?
Pinsam fråga som klockentusiast, jag erkänner! Men är seriöst nyfiken och är 100% på att nån här sitter på svaretHur tar man reda på ursprung på en nyare Rolex med certen utan AD, stämplar mm? Har haft lyckan att kunna köpa tre Rolex hos svensk AD senaste åren så har inte tänkt så mkt på certen då jag varit första ägare. Men så bytte jag min sub no-date mot en sea dweller 43 hos en gråhandlare nyligen (meganöjd med bytet! SD43 är ultimata klockan imho) och gick in till min AD för att kolla ursprung. Men dom menar att det går inte numera. Rolex släpper ingen info om var en klocka är inköpt etc om man frågar eller försöker söka på en klocka. Låter ju helsnurrigt!Nån som sitter på facit?
Hur tar man reda på ursprung på en nyare Rolex med certen utan AD, stämplar mm? Har haft lyckan att kunna köpa tre Rolex hos svensk AD senaste åren så har inte tänkt så mkt på certen då jag varit första ägare. Men så bytte jag min sub no-date mot en sea dweller 43 hos en gråhandlare nyligen (meganöjd med bytet! SD43 är ultimata klockan imho) och gick in till min AD för att kolla ursprung. Men dom menar att det går inte numera. Rolex släpper ingen info om var en klocka är inköpt etc om man frågar eller försöker söka på en klocka. Låter ju helsnurrigt!Nån som sitter på facit?
Tack! Men vad är bra med att inte kunna se ursprung…? Service historik är såklart bra att kunna seBästa som hänt sedan skivat bröd.
AD kan endast se datum klockan är såld, Och vilken tavla och länk när den levererats.
Samt service historik bakåt 5-6 år sedan service korten vart digitala när dom slår på ett serie nummer.
Tack! Men vad är bra med att inte kunna se ursprung…? Service historik är såklart bra att kunna se![]()
Ah! Sorry, såg inte att du var dealerFinns ingen anledning att behöva skylta med vilka AD´s som förser mig och kollegor med varor.
Så hur ska då tex Nymans som inte tar emot klockor köpta utanför EU utan korrekta papper kunna undvika momsfuskade varor i sitt sortiment?Bästa som hänt sedan skivat bröd.
AD kan endast se datum klockan är såld, Och vilken tavla och länk när den levererats.
Samt service historik bakåt 5-6 år sedan service korten vart digitala när dom slår på ett serie nummer.
Be om orginalkvitto.Hur tar man reda på ursprung på en nyare Rolex med certen utan AD, stämplar mm? Har haft lyckan att kunna köpa tre Rolex hos svensk AD senaste åren så har inte tänkt så mkt på certen då jag varit första ägare. Men så bytte jag min sub no-date mot en sea dweller 43 hos en gråhandlare nyligen (meganöjd med bytet! SD43 är ultimata klockan imho) och gick in till min AD för att kolla ursprung. Men dom menar att det går inte numera. Rolex släpper ingen info om var en klocka är inköpt etc om man frågar eller försöker söka på en klocka. Låter ju helsnurrigt!Nån som sitter på facit?
Så hur ska då tex Nymans som inte tar emot klockor köpta utanför EU utan korrekta papper kunna undvika momsfuskade varor i sitt sortiment?
Eller ja det kanske de kan ändå om man tänker ett varv längre
Intressant fråga hursomhelst, även om det spelar noll roll var i hela världen en Rolexklocka såldes ny då det mig veterligen inte är någonsomhelst skillnad på en klocka såld i Australien vs Norge.
Det låter ju som den enklaste lösningen.Dom begär väl in kvitto om jag inte missminner mig.
Det låter ju som den enklaste lösningen.
När ÅF var tryckt på cert var det ju en ickefråga,men jag har för mig de kunde se om klockor blivit utmomsade ur EU också. Men det var ju iofs bara ett telefonsamtal bort att få klarhet hur det låg till.
Det är väl där de kunde lyfta telefon och ringa om det var tveksamheter,eller helt enkelt neka att ta in klockanSina egna sålda klockor ja, Andra icke.
Beroende på hur den såldes.
Länkar en tråd där folk gillar att spekulera, prata väntetider etc. Prova fråga där istället.Något att fundera på. Såg att Schweiz nu kommer få 39% tull till USA. Man kan ju tänka sig att det påverkar prisbilden i USA på begagnade rollar och då kanske prisbilden ökar i övriga världen. Kan ju bli ett stort gråflöde till USA nu. Vad tror ni?
Någon som sitter på en 126234 med grön tavla som kan slänga upp någon bild?
Funderar på att byta ut min 18238 mot en 126234 framöver, men svårt att bestämma mig mellan blå/grön tavla.
Någon som sitter på en 126234 med grön tavla som kan slänga upp någon bild?
Funderar på att byta ut min 18238 mot en 126234 framöver, men svårt att bestämma mig mellan blå/grön tavla.