• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Zingo

Rolex
Vem bryr sig? Det är inte den heliga graalen eller lösningen på vad som händer efter döden vi snackar om, det är en Rolex med ny länk.

Masspsykosen är total! Föreslår att alla som få för sig att betala över listpris lyfter blicken lite och ger sig själv en rejäl örfil.
Typ som när ”nån” eldade upp massorna om den uberhypade Seiko Sköldpaddan. :p
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Oroa dig inte. Vissa medlemmar är extremt enkla att trampa på tårna. ;)
Aha ok tråkigt.. :( Men jag är inte orolig. Jag är ju Kim! ^^
Märkligt att det blir "trampa på tårna" när man ber om att konkretisera en fråga för att kunna svara på den.
Majoriteten av inläggen i den här tråden här berör svenska AD's. Med det sagt kan man dra generella slutsatser.
Om personen i fråga syftade på icke svenska AD's vågar jag påstå att han hade skrivit det.
Konstigt att ställa frågor och syfta på något särskilt men inte skriva det.
 
Märkligt att det blir "trampa på tårna" när man ber om att konkretisera en fråga för att kunna svara på den.

Konstigt att ställa frågor och syfta på något särskilt men inte skriva det.
Jag ska försöka vara mer konkret nästa gång då.
Min fråga gällde generellt. Som exempelvis Daytona vet vi alla att det är kö och väntetid på överallt om du inte är Prinsessa. Det är samma sak med andra modeller. Till exempel Batman. Så jag undrade om det såg ungefär lika ut för alla stålsportklockor från Rolex med undantag för olika lång väntetid beroende på vilken klocka som efterfrågas. ^^
Är det generellt väntetid på alla stålsportklockor utom Explorer? ^^
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Jag ska försöka vara mer konkret nästa gång då.
Min fråga gällde generellt. Som exempelvis Daytona vet vi alla att det är kö och väntetid på överallt om du inte är Prinsessa. Det är samma sak med andra modeller. Till exempel Batman. Så jag undrade om det såg ungefär lika ut för alla stålsportklockor från Rolex med undantag för olika lång väntetid beroende på vilken klocka som efterfrågas. ^^
Är det generellt väntetid på alla stålsportklockor utom Explorer? ^^
Det är tufft på Daytona, Sub och GMT, samt det mesta som är nytt typ.

Om man däremot tittar på vanliga grejer (116610LN, 116610LV, 116710BLNR, 114060 etc) så är det inte så mkt kö att tala om på vissa platser runt om i världen, dit många svenska klocksnackare råkar åka på tjänsteresa då och då ;)
 
Det är tufft på Daytona, Sub och GMT, samt det mesta som är nytt typ.

Om man däremot tittar på vanliga grejer (116610LN, 116610LV, 116710BLNR, 114060 etc) så är det inte så mkt kö att tala om på vissa platser runt om i världen, dit många svenska klocksnackare råkar åka på tjänsteresa då och då ;)
Ok. Tack! Jag ska omedelbart skaffa mig ett jobb där det ingår betalda tjänsteresor till onämnda platser i världen. ^^
 

Choppe

Rolex
2-Faktor
Det är tufft på Daytona, Sub och GMT, samt det mesta som är nytt typ.

Om man däremot tittar på vanliga grejer (116610LN, 116610LV, 116710BLNR, 114060 etc) så är det inte så mkt kö att tala om på vissa platser runt om i världen, dit många svenska klocksnackare råkar åka på tjänsteresa då och då ;)
Bra, då ska jag åka dit inom kort!
 

Willur

Cartier
Jag fick oxå visa mitt kort när jag ville korta min länk på min Batman. Hade precis köpt den ifrån en gråhandlare så jag hade allt med. Det roliga var att de höjde på ögonbrynen då certet var stämplat i en butik i Indien. Jag sa bara att de säljer ju Rolex där oxå, då blev de tysta och jag fick pröjsa 500kr för några minuters jobb.

Precis samma för mig! 450kr för att förkorta länken på en gmt.
 

poormans

Rolex
Vad konstituerar en sportklocka enligt dig? Vridring?

om det var så enkelt son vridring så skulle gamla turnograph och i viss mån skydweller oxå räknas vilket jag inte tycker att de gör

samtidigt skulle Daytona och Explorer inte räknas men de hör ju sedan länge till sportklockorna

men här var frågan om DJ är en sportklocka och det tycker jag inte att den är
 

Barricello

Audemars
om det var så enkelt son vridring så skulle gamla turnograph och i viss mån skydweller oxå räknas vilket jag inte tycker att de gör

samtidigt skulle Daytona och Explorer inte räknas men de hör ju sedan länge till sportklockorna

men här var frågan om DJ är en sportklocka och det tycker jag inte att den är
Håller med.. tycker inte DJ går som Sport :facepalm:
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
om det var så enkelt son vridring så skulle gamla turnograph och i viss mån skydweller oxå räknas vilket jag inte tycker att de gör

samtidigt skulle Daytona och Explorer inte räknas men de hör ju sedan länge till sportklockorna

men här var frågan om DJ är en sportklocka och det tycker jag inte att den är
Visst kan man det en sportklocka, liksom alla andra med oysterboett. Men iom att alla är täta och tåliga tycker jag sportrolex syftar till de sportigare av oysterboetterna, gmt, sub och explorer.
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Sköldpaddan var ju en helt ny modell.. :D
Inte riktigt så.:rolleyes: Men en helt ny tavla (och riktigt snygg dessutom) åtminstone. Och tydligen en boettform som inte funnits på jättelänge och som Seikofantasterna väntat länge på (personligen tycker jag den är jätteful, men trevligt att vi alla inte tycker likadant...:))
Poängen med mitt inlägg är ju att forumfavoritmärket lyckades göra en så mycket sämre remake av originalet (som är riktigt snygg (minus Mercedesvisaren förstås, men det är en mer personlig preferens:))). Konstiga färger. Luggar som inte ens en mamma kan tycka om. Sjukt konstig länkinfästning.
 
Topp