Bild, annars har det inte häntNä, jag köpte en idag.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Bild, annars har det inte häntNä, jag köpte en idag.
Det går ju inte att svara på frågan? Alla eventuella konkreta svar blir ju lögn.Man måste ge ut exakta koordinater på butik och ange butiksägarens för- / mellan- och efternan för att @vaniljglass ska förstå vad man menar. Annars blir han väldigt upprörd. Han hatar alla former av oklarheter!!
Oroa dig inte. Vissa medlemmar är extremt enkla att trampa på tårna.Ok. Det var inte meningen att reta upp någon. Förlåt.![]()
Aha ok tråkigt..Oroa dig inte. Vissa medlemmar är extremt enkla att trampa på tårna.![]()
Majoriteten av inläggen i den här tråden här berör svenska AD's. Med det sagt kan man dra generella slutsatser.Det går ju inte att svara på frågan? Alla eventuella konkreta svar blir ju lögn.![]()
Typ som när ”nån” eldade upp massorna om den uberhypade Seiko Sköldpaddan.Vem bryr sig? Det är inte den heliga graalen eller lösningen på vad som händer efter döden vi snackar om, det är en Rolex med ny länk.
Masspsykosen är total! Föreslår att alla som få för sig att betala över listpris lyfter blicken lite och ger sig själv en rejäl örfil.
Eeehmm. Jag är en hona dock..Majoriteten av inläggen i den här tråden här berör svenska AD's. Med det sagt kan man dra generella slutsatser.
Om personen i fråga syftade på icke svenska AD's vågar jag påstå att han hade skrivit det.
Oroa dig inte. Vissa medlemmar är extremt enkla att trampa på tårna.![]()
Märkligt att det blir "trampa på tårna" när man ber om att konkretisera en fråga för att kunna svara på den.Aha ok tråkigt..Men jag är inte orolig. Jag är ju Kim! ^^
Konstigt att ställa frågor och syfta på något särskilt men inte skriva det.Majoriteten av inläggen i den här tråden här berör svenska AD's. Med det sagt kan man dra generella slutsatser.
Om personen i fråga syftade på icke svenska AD's vågar jag påstå att han hade skrivit det.
Bild, annars har det inte hänt![]()
Jag ska försöka vara mer konkret nästa gång då.Märkligt att det blir "trampa på tårna" när man ber om att konkretisera en fråga för att kunna svara på den.
Konstigt att ställa frågor och syfta på något särskilt men inte skriva det.
Det är tufft på Daytona, Sub och GMT, samt det mesta som är nytt typ.Jag ska försöka vara mer konkret nästa gång då.
Min fråga gällde generellt. Som exempelvis Daytona vet vi alla att det är kö och väntetid på överallt om du inte är Prinsessa. Det är samma sak med andra modeller. Till exempel Batman. Så jag undrade om det såg ungefär lika ut för alla stålsportklockor från Rolex med undantag för olika lång väntetid beroende på vilken klocka som efterfrågas. ^^
Är det generellt väntetid på alla stålsportklockor utom Explorer? ^^
Ok. Tack! Jag ska omedelbart skaffa mig ett jobb där det ingår betalda tjänsteresor till onämnda platser i världen. ^^Det är tufft på Daytona, Sub och GMT, samt det mesta som är nytt typ.
Om man däremot tittar på vanliga grejer (116610LN, 116610LV, 116710BLNR, 114060 etc) så är det inte så mkt kö att tala om på vissa platser runt om i världen, dit många svenska klocksnackare råkar åka på tjänsteresa då och då![]()
Bra, då ska jag åka dit inom kort!Det är tufft på Daytona, Sub och GMT, samt det mesta som är nytt typ.
Om man däremot tittar på vanliga grejer (116610LN, 116610LV, 116710BLNR, 114060 etc) så är det inte så mkt kö att tala om på vissa platser runt om i världen, dit många svenska klocksnackare råkar åka på tjänsteresa då och då![]()
Räknas DJ som stålsport?
Uppenbarligen inte
Jag fick oxå visa mitt kort när jag ville korta min länk på min Batman. Hade precis köpt den ifrån en gråhandlare så jag hade allt med. Det roliga var att de höjde på ögonbrynen då certet var stämplat i en butik i Indien. Jag sa bara att de säljer ju Rolex där oxå, då blev de tysta och jag fick pröjsa 500kr för några minuters jobb.
Bra, då ska jag åka dit inom kort!
Jag går till KG på Södermalm (Sthlm) när jag inte har ett passande verktyg eller på annat sätt stöter på patrull med stiften.. Han tog senast 150:- För att slänga på en länkbit till en Breitling Chrono Cockpit..Precis samma för mig! 450kr för att förkorta länken på en gmt.
Gjort är gjort, men tack för tipset.Jag går till KG på Södermalm (Sthlm) när jag inte har ett passande verktyg eller på annat sätt stöter på patrull med stiften.. Han tog senast 150:- För att slänga på en länkbit till en Breitling Chrono Cockpit..
Men den var ju iaf ett roligt släpp!Typ som när ”nån” eldade upp massorna om den uberhypade Seiko Sköldpaddan.![]()
Sköldpaddan var ju en helt ny modell..Men den var ju iaf ett roligt släpp!Pepsi Lighten är ju så mycket sämre än det som redan fanns...
![]()
Vad konstituerar en sportklocka enligt dig? Vridring?
Vad konstituerar en sportklocka enligt dig? Vridring?
Håller med.. tycker inte DJ går som Sportom det var så enkelt son vridring så skulle gamla turnograph och i viss mån skydweller oxå räknas vilket jag inte tycker att de gör
samtidigt skulle Daytona och Explorer inte räknas men de hör ju sedan länge till sportklockorna
men här var frågan om DJ är en sportklocka och det tycker jag inte att den är
Visst kan man det en sportklocka, liksom alla andra med oysterboett. Men iom att alla är täta och tåliga tycker jag sportrolex syftar till de sportigare av oysterboetterna, gmt, sub och explorer.om det var så enkelt son vridring så skulle gamla turnograph och i viss mån skydweller oxå räknas vilket jag inte tycker att de gör
samtidigt skulle Daytona och Explorer inte räknas men de hör ju sedan länge till sportklockorna
men här var frågan om DJ är en sportklocka och det tycker jag inte att den är
Inte riktigt så.Sköldpaddan var ju en helt ny modell..![]()