• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vi kan i alla fall konstatera att sport är ett jäkligt luddigt begrepp där folk har olika tolkningar. Därför är det inte det mest adekvata begreppet att använda sig av i den här diskussionen.
Oavsett om DJ betraktas som sport eller ej så är det ju knappast en modell som det är kö på och går över list hos gråhandlarna.
 

Zingo

Rolex
Inte riktigt så.:rolleyes: Men en helt ny tavla (och riktigt snygg dessutom) åtminstone. Och tydligen en boettform som inte funnits på jättelänge och som Seikofantasterna väntat länge på (personligen tycker jag den är jätteful, men trevligt att vi alla inte tycker likadant...:))
Poängen med mitt inlägg är ju att forumfavoritmärket lyckades göra en så mycket sämre remake av originalet (som är riktigt snygg (minus Mercedesvisaren förstås, men det är en mer personlig preferens:))). Konstiga färger. Luggar som inte ens en mamma kan tycka om. Sjukt konstig länkinfästning.
Rosa+Lila är en ny variant. Bara folk med syndefekter (eller en överstyr vilja) som ser röd-blå i alla ljusförhållanden. :pompus:
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
om det var så enkelt son vridring så skulle gamla turnograph och i viss mån skydweller oxå räknas vilket jag inte tycker att de gör

samtidigt skulle Daytona och Explorer inte räknas men de hör ju sedan länge till sportklockorna

men här var frågan om DJ är en sportklocka och det tycker jag inte att den är

En DJ utan flöjtad bezel är sportigare än en med. Med det sagt är ingen särskilt sportig. :)
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
En DJ utan flöjtad bezel är sportigare än en med. Med det sagt är ingen särskilt sportig. :)
Beror på din referensram. Sporturverk, sportboett, sportlänk osv. Vissa kallar dem bruksur. Något dressur tycker jag inte det är iaf. Verktygsur, sportur, bruksur, dressur och den sista smoking-ur? Har ingen aning om hur folk brukar kategorisera ur. Detta är väl iofs OT så inlägget kanske bör raderas...
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Beror på din referensram. Sporturverk, sportboett, sportlänk osv. Vissa kallar dem bruksur. Något dressur tycker jag inte det är iaf. Verktygsur, sportur, bruksur, dressur och den sista smoking-ur? Har ingen aning om hur folk brukar kategorisera ur. Detta är väl iofs OT så inlägget kanske bör raderas...
hehe, ja kanske. Sorry för OT!
 

Pelarn

Patek
2-Faktor
20180626_232056.jpg
20180626_232115.jpg
20180626_232132.jpg
Var ju ingen väntelista på 216570. Ne just så var det..;) Jag ljög ju som vissa påstod..Tack o Hej..;)
Från Nymans Ur i Västerås idag. Ingen lista vad jag kunde se.
4DFB4AFD-79FB-45B0-8B4B-39B19AE3085A.jpeg
 
Ojsan! Det var inte meningen att dra igång ett mindre krig med min fråga. :(
Jag ber om ursäkt om jag ställde frågan otydligt. Det jag undrade var väl ungefär om det är väntetid, överallt på alla sportklockor i stål (Daytona, gmt, submariner, Explorer 1 + 2, yachtmaster..) Tack för svaren. ^^
Men de som är intressanta är väl de som är svårast att få tag på. Gmt och Daytona. Speciellt den nya pepsireferensen! Men det är väl bara att hoppas att det det blir en över för mig innan nästa Basel. Då är det säkert dags att ställa sig i kö på nån ny modell igen!
Men tack för svaren! Och jag anser för övrigt heller inte att Datejust är en sportklocka. ^^
 

Barricello

Audemars
Ojsan! Det var inte meningen att dra igång ett mindre krig med min fråga. :(
Jag ber om ursäkt om jag ställde frågan otydligt. Det jag undrade var väl ungefär om det är väntetid, överallt på alla sportklockor i stål (Daytona, gmt, submariner, Explorer 1 + 2, yachtmaster..) Tack för svaren. ^^
Men de som är intressanta är väl de som är svårast att få tag på. Gmt och Daytona. Speciellt den nya pepsireferensen! Men det är väl bara att hoppas att det det blir en över för mig innan nästa Basel. Då är det säkert dags att ställa sig i kö på nån ny modell igen!
Men tack för svaren! Och jag anser för övrigt heller inte att Datejust är en sportklocka. ^^
Det är småkrig i dom flesta trådar ;)
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Ojsan! Det var inte meningen att dra igång ett mindre krig med min fråga. :(
Jag ber om ursäkt om jag ställde frågan otydligt. Det jag undrade var väl ungefär om det är väntetid, överallt på alla sportklockor i stål (Daytona, gmt, submariner, Explorer 1 + 2, yachtmaster..) Tack för svaren. ^^
Men de som är intressanta är väl de som är svårast att få tag på. Gmt och Daytona. Speciellt den nya pepsireferensen! Men det är väl bara att hoppas att det det blir en över för mig innan nästa Basel. Då är det säkert dags att ställa sig i kö på nån ny modell igen!
Men tack för svaren! Och jag anser för övrigt heller inte att Datejust är en sportklocka. ^^

Den nya Pepsi-Rollens smeknamn är ”the waiting list”. :D
 
Det är småkrig i dom flesta trådar ;)
Jag har sett det. Jag har också sett att det trollas och trissas en del för att lura folk att snubbla off topic och försvara sig. Sen gör trollen en anmälan. Fult.
Man märker mer och mer vilka som är riktiga svin rent ut sagt och vilka iaf inte jag skulle skicka några bilder där jag enbart var klädd i klocka till! ^^ hihi
Den nya Pepsi-Rollens smeknamn är ”the waiting list”. :D
Vad menar du då? Den nya Pepsin kallas väl just "pepsi", eller "Pepsi light" av dom som föredrar de äldre referenserna? :)
 

dräpdrulle

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Jag har sett det. Jag har också sett att det trollas och trissas en del för att lura folk att snubbla off topic och försvara sig. Sen gör trollen en anmälan. Fult.
Man märker mer och mer vilka som är riktiga svin rent ut sagt och vilka iaf inte jag skulle skicka några bilder där jag enbart var klädd i klocka till! ^^ hihi

Vad menar du då? Den nya Pepsin kallas väl just "pepsi", eller "Pepsi light" av dom som föredrar de äldre referenserna? :)

Jag tror TomasBStockholm skojar till det lite med tanke på att kötiderna på nya pepsin är rätt så brutal.
 
Jag tror TomasBStockholm skojar till det lite med tanke på att kötiderna på nya pepsin är rätt så brutal.
Jaha ok. Då förstår jag. Då tolkade jag ordagrant, jag har en tendens att göra det när det kommer till skrift och jag inte kan se kroppsspråk, himlande ögon eller miner och heller inte höra någon klar sarkasm, pga min bipolaritet.
Det är inte meningen att vara störig eller ifrågasätta vad som kan tyckas självklart. Det är som sagt min bipolaritet som gör det svårt för mig att förstå sarkasm och ironi. Speciellt i skrift då jag som sagt inte kan läsa av människors kroppsspråk och ögon.
Men tack för förtydligande. ^^
 

Halle81

Omega
2-Faktor
Jaha ok. Då förstår jag. Då tolkade jag ordagrant, jag har en tendens att göra det när det kommer till skrift och jag inte kan se kroppsspråk, himlande ögon eller miner och heller inte höra någon klar sarkasm, pga min bipolaritet.
Det är inte meningen att vara störig eller ifrågasätta vad som kan tyckas självklart. Det är som sagt min bipolaritet som gör det svårt för mig att förstå sarkasm och ironi. Speciellt i skrift då jag som sagt inte kan läsa av människors kroppsspråk och ögon.
Men tack för förtydligande. ^^
Du kan köpa den nya Pepsin hos LW i Stockholm för 220 000:-... Så brutal kötid på den.
 
Topp