• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

1000097354.jpg
Helt perfekt! 😍

Hej!
598640361_871197032365320_987809847112854952_n.jpg

Jag lämnade in min Datejust till min AD för att åtgärda en gångavvikelse på garantin. Efter servicen har jag upptäckt att sekundvisaren har blivit smutsig eller fått någon form av skavmärke. Det är förstås inget som syns tydligt vid en första anblick, men när man vet om det och tittar noga så märks det.

Är det petigt av mig att be dem åtgärda detta, eller finns det risk att klockan kan få ytterligare skador vid ett nytt ingrepp? Vad hade ni gjort i min situation?

Du måste självklart påpeka det!

Jag hade en Porsche 911 för ett par år sedan. Efter service, var det en linje med klister såg det ut som, på lädret på instrumentpanelen. Det gick inte bort, och jag sa aldrig något till verkstaden. Men jag störde mig på det varje gång jag såg det, och det grämer mig än idag, trots att jag inte har kvar bilen.

Senast ändrad:
Jag funderar på att låta mina "dyrare" Rolex gå vidare.
Jag blir nervös när jag kommer på mig med att bära en ny bil på handleden för att veta vad tiden är..
Jag älskar klockorna men jag känner att det kanske är för mycket pengar investerade när jag känner mig orolig att bära de som vanligt.
Jag borde kanske ha en Explorer eller en äldre GMT pepsi och eller en Explorer isy för en guldsub och en Bruce Wayne.

Vad tycker och tror ni andra?
Jag är tacksam för svar

MVH Perry

Jag blir nervös när jag kommer på mig med att bära en ny bil på handleden för att veta vad tiden är..
Jag älskar klockorna men jag känner att det kanske är för mycket pengar investerade när jag känner mig orolig att bära de som vanligt.
Jag borde kanske ha en Explorer eller en äldre GMT pepsi och eller en Explorer isy för en guldsub och en Bruce Wayne.

Jag är tacksam för svar

MVH Perry

Du har ju redan svarat själv vad du borde göra med tanke på att du är nervös.

Livet blir för tråkigt om man skall gå och vara nervös hela tiden..
Hur många ggr har du blivit rånad? Det är så lätt att bli uppskrämd av mediarapporteringen nuförtiden.
Skulle man oroa sig för all skit kan man ju lika gärna låsa in sig för gott -Näe, njut istället av dina fina klockor, det du oroar dig för kanske aldrig kommer att hända.

Jag är tacksam för svar

MVH Perry
Ha så dyra klockor du känner dig bekväm med, du ska äga sakerna, låt inte sakerna äga dig. Jag hade personligen sålt om det hade varit en återkommande känsla och ifall den känslan hade blivit ett problem. Jag brukar själv lägga mig på en lagom hög prisnivå av samma anledning, i mitt fall att varje enskild klocka får kosta max runt en 100-ing och att jag endast köper klockor i stål. Detta pga att det är det jag är bekväm att gå runt med utan att bry mig om rånrisk osv, trots att jag är fullt försäkrad.

Med det sagt så tror jag rånrisken är lägre än man tror. Klockrån tycker jag verkar ha dött ut lite på senare år och att det var mer på tapeten för några år sedan. Idag är nog risken högre om man säljer en begagnad iphone på blocket.

Hej!
598640361_871197032365320_987809847112854952_n.jpg

Jag lämnade in min Datejust till min AD för att åtgärda en gångavvikelse på garantin. Efter servicen har jag upptäckt att sekundvisaren har blivit smutsig eller fått någon form av skavmärke. Det är förstås inget som syns tydligt vid en första anblick, men när man vet om det och tittar noga så märks det.

Är det petigt av mig att be dem åtgärda detta, eller finns det risk att klockan kan få ytterligare skador vid ett nytt ingrepp? Vad hade ni gjort i min situation?
Gå tillbaka! Sådär vill man inte ha det!

@Clark Wayne Det är möjligt. Men 93150 har borstade sidor (så det borde AM-halvlänken också ha) - 78360/78790 har polerade sidor. Kanske petitess i sammanhanget, men störigt att upptäcka det när man skruvat på plats tänker jag. Min 16570 är på service så kan tyvärr inte dubbelkolla till dig.

EDIT: kollade i min skrotlåda och hittade bitar fr två olika AM-länkar (den ena ska åtm "vara" 93150 m borstade sidor osv). Ingen passade tsm med varken riktig 93150 eller 93160. AM-bitarna är också tjockare än the real mccoy. Det är ju oavsett svårt att veta utan att prova med just den bit du tittar på, eftersom varje AM-länk troligen har sina mått och toleranser, Steel reef kanske har halvlänk eller motsv som passar?

/J
Tack så himla mycket för att du tog dig tiden att kika och komma med ett så utförligt svar. Jag gör nog klokast i att beställa direkt från Steel Ref då de ändå påstår att de ska länkbitar som passar perfekt till Expy 2. Får väl testa och se!

Sugen på nytt & datejust 36. Vad är roligast, 126200 med silver dial eller 126234 med black dial? 🤩
För att krångla till det lite gör länkarna ganska stor skillnad där oystern är betydligt mer sportig och jubilee ganska blingbling.
Med det sagt ser jag ofta svarta DJs men nästan aldrig (moderna) silver vilket talar till den senares fördel.

För att krångla till det lite gör länkarna ganska stor skillnad där oystern är betydligt mer sportig och jubilee ganska blingbling.
Med det sagt ser jag ofta svarta DJs men nästan aldrig (moderna) silver vilket talar till den senares fördel.
Jubilee blir det. Ja de lutar väl åt silver egentligen. Den är ju såklart nice med vitguld också men är något med kombon silver och slät ring jag gillar 🙈

Silver är roligare än svart
126234 är roligare än 126200

Skulle nog ta 126234 med svart
Håller med, silver tavlan är ju riktigt bra. Svart 126234 är så oerhört snygg bara. Men det är något med hur clean den blir med slät ring och silver. Kan ju såklart köpa 126234 med silver också men det blir lite för mycket för min smak 🤷‍♂️

Tillbaka
Topp