Top notchTack @aleks och @Stories of Time för en smidig affär! Min första, men inte sista, Rolex!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Top notchTack @aleks och @Stories of Time för en smidig affär! Min första, men inte sista, Rolex!
Precis en sån vill jag ha! Helt rätt spec.På väg att hämta pizza post lång-löp
![]()
Precis en sån vill jag ha! Helt rätt spec.![]()
Den får åka på i morgon
Känns den tråkigt tycker jag att du ska sälja och det är ju inga problem att hitta en ny om du skulle ångra dig. Det är alltid roligt att testa nytt!![]()
Hjälp mig KS. Har fått någon tillfärlig kärlek för OP 36 i beige och funderar på att kanske sälja Explorern för denna istället. Jag har fått för mig att Explorern är tråkig efter 5 års ägande
(kan också vara en tillfällig klockdipp) haha.
Är jag dum? Gör jag rätt?
Frågar man vänner så säger dom ”gör det som känns rätt”. Jag vill höra era tankar.
Det finns inget i den här hobbyn som känns ekonomiskt rätt. Men det enda felet du kan göra är om det påverkar vardagsekonomin. Bra med komplement. Men om du inte vill ha Starbucksen ska du givetvis inte köpa den.Hej Bullen.
För ett tag sedan beställde jag en ny Starbucks hos AD. Men nu när den snart skall komma (i augusti enligt utsago) så har jag fått en sån himla ångest och tom lite kalla fötter.
Jag är så himla nöjd med min Explorer. Den sitter som en smäck och känns knappt på armen. I love it! Jag har funderat på om jag bara skall behålla den här istället eller eventuellt prova Explorern i tvåton. Att ha både en Explorer och en Starbucks känns inte ekonomiskt rätt. Hur skall jag göra? Snälla bullen, hjälp mig att ta rätt beslut!
![]()
![]()
Jag tycker du ska sälja Explorern och prova OP om du inte har möjlighet att köpa den som komplement till Explorern. Sen kommer du förmodligen upptäcka att gräset inte är grönare. Jag har också haft mina ”Explorern-är-så-tråkig” perioder men ändå alltid landat i att det är den bästa klocka jag ägt då den funkar till allt och i alla sammanhang…![]()
Hjälp mig KS. Har fått någon tillfärlig kärlek för OP 36 i beige och funderar på att kanske sälja Explorern för denna istället. Jag har fått för mig att Explorern är tråkig efter 5 års ägande
(kan också vara en tillfällig klockdipp) haha.
Är jag dum? Gör jag rätt?
Frågar man vänner så säger dom ”gör det som känns rätt”. Jag vill höra era tankar.
Finns det någon i Örebro med en OP 36:a i någon rolig färg som vill styra en kaffe eller liknande så PM:a så kanske man kan få känna skillnaderna i lugn och ro.
Ska tillägga att jag en gång ägt OP36 i svart (innan explorer 36:an) , men när explorern släpptes i 36 mm igen så var det något jag hade väntat på i åratalJag tycker du ska sälja Explorern och prova OP om du inte har möjlighet att köpa den som komplement till Explorern. Sen kommer du förmodligen upptäcka att gräset inte är grönare. Jag har också haft mina ”Explorern-är-så-tråkig-perioder” men ändå alltid landat i att det är den bästa klocka jag ägt då den funkar till allt och i alla sammanhang…
Samma här, mina minnen med min gör den osäljbar vilket är bra.Ska tillägga att jag en gång ägt OP36 i svart (innan explorer 36:an) , men när explorern släpptes i 36 mm igen så var det något jag hade väntat på i åratal.
Det är ju just det som du säger, Explorer fungerar till precis allt. Om 15 år så tror jag att jag fortfarande skulle älska explorerns enkelhet och sjukt bra läsbarhet. Jag är tveksam om OP36:an i någon ljus ton skulle kännas likadant om 15 år?
Jag får nog lägga undan Explorern ett tag och känna in. Den har lite ”minnen” också som jag har svårt att inte tänka på om jag ”bara skulle sälja den och köpa tillbaka en annan explorer” i framtiden.
Det är ju då ”inte samma” klocka.
Fick min Starbucks i förrgår så jag är ju möjligen lite nyförälskad. Den är ju helt klart kralligare än Explorern och ger ett helt annat intryck på handen. Så det handlar ju om vilken som känns bäst och som du tror att du kommer trivas med de kommande åren. Förstår att det är ett svårt val då båda är riktigt snygga.Hej Bullen.
För ett tag sedan beställde jag en ny Starbucks hos AD. Men nu när den snart skall komma (i augusti enligt utsago) så har jag fått en sån himla ångest och tom lite kalla fötter.
Jag är så himla nöjd med min Explorer. Den sitter som en smäck och känns knappt på armen. I love it! Jag har funderat på om jag bara skall behålla den här istället eller eventuellt prova Explorern i tvåton. Att ha både en Explorer och en Starbucks känns inte ekonomiskt rätt. Hur skall jag göra? Snälla bullen, hjälp mig att ta rätt beslut!
![]()
![]()
Jag håller med dig.Fick min Starbucks i förrgår så jag är ju möjligen lite nyförälskad. Den är ju helt klart kralligare än Explorern och ger ett helt annat intryck på handen. Så det handlar ju om vilken som känns bäst och som du tror att du kommer trivas med de kommande åren. Förstår att det är ett svårt val då båda är riktigt snygga.
Däremot tycker jag inte ens du ska fundera på Explorer i two-tone. Din klocka är en riktig klassiker vilket inte two-tone är.
Minnen i en klocka är ju en stor anledning till att inte sälja. Kan stundtals sakna min Explorer som hade både minnen och en och annan ding. Men det blir lite som med ett ex. Man kan titta på bilder och bli nostalgisk men ibland är det bra att bara gå vidare. Har en annan klocka som suttit på vid bröllop, födslar, begravningar, dop, resor stora händelser. Skulle saknas den om det försvann. Men om det brinner hade jag valt klockan jag har mest användning för.Ska tillägga att jag en gång ägt OP36 i svart (innan explorer 36:an) , men när explorern släpptes i 36 mm igen så var det något jag hade väntat på i åratal.
Det är ju just det som du säger, Explorer fungerar till precis allt. Om 15 år så tror jag att jag fortfarande skulle älska explorerns enkelhet och sjukt bra läsbarhet. Jag är tveksam om OP36:an i någon ljus ton skulle kännas likadant om 15 år?
Jag får nog lägga undan Explorern ett tag och känna in. Den har lite ”minnen” också som jag har svårt att inte tänka på om jag ”bara skulle sälja den och köpa tillbaka en annan explorer” i framtiden.
Det är ju då ”inte samma” klocka.
Ja du har säkert helt rätt angående two-tone. Jag tror nog bara jag letar efter en anledning att stanna kvar vid 36mmFick min Starbucks i förrgår så jag är ju möjligen lite nyförälskad. Den är ju helt klart kralligare än Explorern och ger ett helt annat intryck på handen. Så det handlar ju om vilken som känns bäst och som du tror att du kommer trivas med de kommande åren. Förstår att det är ett svårt val då båda är riktigt snygga.
Däremot tycker jag inte ens du ska fundera på Explorer i two-tone. Din klocka är en riktig klassiker vilket inte two-tone är.