• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ja du har säkert helt rätt angående two-tone. Jag tror nog bara jag letar efter en anledning att stanna kvar vid 36mm 😅 Men samtidigt så är ju Starbucksen galet snygg. Jag kanske bara skall hämta ut den och prova. Skulle jag flippa min Explorer och ångra mig så är den ju busenkel att ersätta om jag skulle ångra mig 😊
Du har trots allt fått upp ögonen för den tillräckligt för att ställa dig i kö, tanken att ha den kommer antagligen komma tillbaka förr eller senare ändå. Men enklast är väl att dra och prova den igen och se hur det känns med den på armen nu.

907E32B4-C459-4B43-8A72-9A71F742A6B7.jpeg

Hjälp mig KS 😅. Har fått någon tillfärlig kärlek för OP 36 i beige och funderar på att kanske sälja Explorern för denna istället. Jag har fått för mig att Explorern är tråkig efter 5 års ägande 🙄 (kan också vara en tillfällig klockdipp) haha.

Är jag dum? Gör jag rätt?
Frågar man vänner så säger dom ”gör det som känns rätt”. Jag vill höra era tankar 😅.

Finns det någon i Örebro med en OP 36:a i någon rolig färg som vill styra en kaffe eller liknande så PM:a så kanske man kan få känna skillnaderna i lugn och ro.
Om det är något jag lärt mig angående klockhobbyn så är det följande. När man sitter på något man är otroligt nöjd med men den där känslan av att vilja byta för en liten kick kommer så måste man han disciplinen. Det blir sällan bättre, oftast ångrar man sig och istället för att sitta med något man är helnöjd med så är man varken nöjd med det nya eller har tillgång till det gamla.

Om du genuint verkligen vill byta så gör det, annars jobba på disciplinen och stäng av alla YouTube reviews och Instagram bilder
rörande klockor en vecka och se vad du känner.

Tillbaka
Topp